Kirjoittaja Aihe: Talviunet ja pienkonebensa. Mahdollinen ongelma.  (Luettu 3008 kertaa)

Monti

Talviunet ja pienkonebensa. Mahdollinen ongelma.
« : Syyskuu 30, 2022, 09:16:07 ap »
Olin suunnitellut Nevadalle MotoMatin metodia "Tankki normibensasta mahdollisimman tyhjäksi, moottori käymään ja saa käydä kunnes sammuu puutteeseen. Sitten pienkonepolttoaine tankkiin ja moottori hetkeksi käymään."

Kun kyselin kerhoni sivulla kokemuksia niin eräs kertoi näin. "Laitoin kerran pienkonebensaa, en laita toiste. Kaasari vuoti keväällä kuin seula vaikka vaihtoi tiivisteet. Vasta kun vaihtoi bensan loppui vuotaminen. Säilöntäaineella ei ongelmaa, ekasta käyntiin."

Kysyin "Selviskö mikä sen aiheutti. Mikä pyörä?" ja hän vastasi "Honda CBR900RR. Mun ymmärryksen mukaan pienkonebensa koostumukseltaan vain mahtuu kaikista mikroskooppisistakin raoista, joista normibensa ei tule ulos."

Onko kellään kokemuksia vastaavasta?

Peku

Vs: Talviunet ja pienkonebensa. Mahdollinen ongelma.
« Vastaus #1 : Syyskuu 30, 2022, 09:45:11 ap »
Olen käyttänyt kyseistä tapaa vuosia lemansin ja ducati kanssa enkä ole törmännyt kyseiseen ongelmaan, käytän vielä kaksi tahti bensaa ajatuksella ettei pienestä voitelussa voi haittaa olla.
Pysyyhän kyseinen tuote moottorisahoissa, ruohonleikkureissa, raivaussahoissa ja perämoottorissa siellä missä pitääkin.
Peku