Kirjoittaja Aihe: BREVA 1100/06, apuja tarvittais  (Luettu 156 kertaa)

isobreva

BREVA 1100/06, apuja tarvittais
« : Elokuu 05, 2022, 17:51:26 ip »
Ei ole tiloja ja itse resursseja (selkävaiva)  tehdä toimenpiteitä.
Olisko jelppiä vaihtaa vaihteisto-/peräöljyt. Tankin sisäinen bensafiltteri, takajarrulevy + jarrupalat? Mieluummin Hesan seudulta.

motomatti

Vs: BREVA 1100/06, apuja tarvittais
« Vastaus #1 : Elokuu 05, 2022, 18:41:08 ip »
Ei saa ottaa kettuiluna mutta omalle kohtaa, kotimaassa useassa paikassa asuneena ja myös ulkomailla työskennellessäni tai oleskellessani, olen liittynyt paikalliseen mc-kerhoon ja saanut käyttööni sekä säilytystilan pyörälle että mahdollisuuden huoltaa tai remontoida pyörää. Vaikka nostimelta. Pääkaupunkiseudulla riittänee näitä yhdistyksiä. Ensi töiksi pitää kysyä onko kerho rekisteröitynyt eli on merkitty yhdistysrekisteriin samalla nimellä kuin mitä edustavat. Ei ole niin kallista kuin luullaan. Toki kerhon säännöt pitää nähdä ennen kuin liittyy. Laitetaan tähän nyt ainakin näin alkuun Smoto-kerhojen yhteystietoja: https://www.smoto.fi/jasenyys/jasenkerhot/

isobreva

« Vastaus #2 : Elokuu 05, 2022, 18:47:51 ip »
Jos apua ei saa, niin sittenhän sitä ei ole saatavissa!

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
« Vastaus #3 : Elokuu 05, 2022, 19:58:02 ip »
Oletkos kysynyt Star-Service -firmasta homman hintaa? Pystyn kyllä järjestämään epävirallisen tilan öljynvaihtoon ja jarrupalojenkin vaihtoon sekä auttaa ( tehdä ) hommassa. Jarrulevyä en ole koskaan vaihtanut, joten sen kimppuun en oikein haluaisi ryhtyä, kun ei ole kokemusta. Bensafiltterin vaihto on työläs. Olen sen harjoitellut ja asennusanat loppuivat osin kesken.

Mutta tarjoan tarvittaessa ns. auttavan käden Tapiolan suunnalta.

motomatti

« Vastaus #4 : Elokuu 06, 2022, 00:30:37 ap »
Lainaus
Jos apua ei saa, niin sittenhän sitä ei ole saatavissa!

Niin jos apu vaikuttaa vääränlaiselta niin ei kai se sitten käy.
Vuosikymmenet auttelin kavereita varsin monien merkkien suhteen kun oli tilat, vehkeet ja systeemit. Nyt, eläkkeellä, haluan tehdä itse itselleni, ja ihan vain sinä hetkenä kuin haluan, kaikenlaista mp-hommiin liittyvää. Kaverit ovat, eivät aivan kaikki, mutta suurin osa kun  kaveripohjalta tekevän huoltomiehen menettäneet ihan siksi etten tee enää kalja- tai kiitospalkalla.
Viimeksi eilen soitteli eräs että miksen ole verstaallani kun hänellä oli pyörässään ongelma. Pirustako minä tiedän milloin jonkin tuttavan pyörä prakaa. Maksan kuitenkin pikku pajastani useamman satasen kuussa eläkerahoistani niin alkaa risoa ovelle kolkuttelevat ongelmatapaukset. Neuvon kyllä, mielelläni, merkkihuollon osoitteen tai miten asian voi hoitaa itse.

Jokaisen olisi paras miettiä kohdallaan että jos homma ei omilla käsillä syystä tai toisesta suju, ei uskalla tai ei ole välineitä, niin sitä varten on aika monta firmaa jotka oikein halusta sellaista tekevät. Itsellänikin on sellainen paja osaomistuksessa mutta ihan eri paikkakunnalla ja on täystyöllistetty, onneksi. Osinkoja odotellessa.

Paras apu on kuitenkin oma apu ja kun on jonkin kerhon jäsen jolle yhteisö, kuten mp- tai mc-kerho, tarjoaa fasiliteetit tehdä hommia omalla aikataululla itse, on runsaasti. Lähinnä keväällä on nosturipaikat ajoittain varattuja mutta muu aika on varsin vapaata. Talvikaudella nosturit ja muut työkalut seisovat tyhjänä kuukausitolkulla eli tilaa touhuta kyllä riittää. Samalla, useimmissa kerhoissa, on palveluita kuten ravintolatuotteita. Joskus joutuu keittämään kahvit ihan itse. On, tietysti, omasta persoonasta kiinni pääseekö edes ehdokasjäseneksi. Pieni nöyryys on joskus paikallaan.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2022, 12:54:55 ip kirjoittanut motomatti »

Monti

« Vastaus #5 : Elokuu 06, 2022, 03:10:01 ap »
Kun vuosi sitten ostin 2001 Nevadan (eka oikea moottoripyörä yli 35 vuoteen) niin ensitöikseni liityin perinteiseen kerhoon (takas) jolla hyvät huoltotilat ja talvisäilytys. Helsingin Moottoripyöräilijäkerho Ry 1973

Itse on kyllä tehtävä mutta apua olen saanut todella hyvin.

https://hmpk.fi/wp/

motomatti

« Vastaus #6 : Elokuu 06, 2022, 13:25:53 ip »
Paikallisista kerhoista vielä: niitä on mp, mc ja mcc -lyhenteillä. Kaikki perustuvat yhteisöllisyyteen. Sitten on erikseen ryhmiä yhdistyslain tarkoittaman rekisteröitymisen ulkopuolelta. Ovat usein kaveriporukoita ja saattavat, kysymättä lupaa, käyttää joitakin edellä mainittuja lyhenteitä tietämättään tai kenties tyhmyyttään. Toisaalta näistä kimppatalliporukoista muotoutuu usein ihan rekisterimerkinnän mukainen yhdistys. Yhdistyksellä pitää olla hallitus ja sillä on myös vastuu hoitaa jäsenistöä ja taloutta koskevat asiat kunnolla. Toisaalta, toiminnavapaus on tällöin suuri: yhdistys voi omistaa, hallita, järjestää tilaisuuksia ansioita varten, tehdä yhdistyksen nimissä töitä ulos ja käydä pienimuotoista kauppaa kuten kioskimyyntiä, ym.

Siksi voin suositella vanhan pyörän omistajia liittymään VMPK:hon eli Veteraanipyöräyhdistykseen. Heidän tiloissaan, toissijaisesti, saa huoltaa myös uudempaa pyörää. VMPK:lla on tiloja useissa kunnissa ja kaupungeissa.
Tämä Gruppo on valtakunnallinen kerho ja hankkinut vaikutusvaltaa suurimpien kerhojen joukossa vaikka Gruppolla ei nykyisin liene edustajaa Smoton hallituksessa. Joskus on esitetty että Gruppo hankkisi toimitilat. Mielestäni se ei olisi tasapuolista koska riittävää määrää toimitiloja ei olisi varaa ylläpitää tai niitä varten olisi perustettava alayhdistyksiä ylläpitämään. Menee hallinnollisesti monimutkaisemmaksi ja miten jaettaisiin varallisuus ja jäsenmaksut. Tällainen olisi mahdollista ehkä vain isoissa kaupungeissa.

Itse olen sitä mieltä että oma apu paras apu, sitten tulee mahdollisuus hyödyntää kerhotiloja ja viimeksi huoltoyrityksiä. Viimeinen vaihtoehto näyttää olevan yleisin mutta kallein.

Liki viikoittain törmään henkilöön joka sättii minua koska käytän mielelläni kerholiiviä. Tunnistan sen että tietämätön kansa mieltää liivit elokuvista ja satunnaisista uutisista kerättyihin tietoihin. Sitten on toisinpäin: tullaan kysymään että voisinko tehdä, tai voisiko kerhoni tehdä pikku keikan ulosottohommia tai kohdistettua pahoinpitelyä maksua vastaan. Lain rikkominen olisi kerholle, varsinkin kiinni jäätyä, loppu. Liivi kertoo kerhosta paljon mutta se pitää tulkita oikein. Jälkimmäinen toimi vaatii tietoutta jota saa internetistä kokolailla ilmaiseksi.
Biker Union Suomessa: https://www.bikerunion.fi/ohjeita