Kirjoittaja Aihe: Mitä öljyä mihinkin reikään?  (Luettu 7404 kertaa)

• Vieras
Mitä öljyä mihinkin reikään?
« : Toukokuu 12, 2007, 07:09:16 ap »
    Heipä hei!

Nyt kun tuon Nevadan huolto on hyvin lähellä, niin onko suosituksia mitä öljyä laitetaan minnekin? Tai onko joku vaihtoehto todistettavasti huono???? ;-)

-Olli

Kari Sairanen

« Vastaus #1 : Toukokuu 14, 2007, 14:34:49 ip »
Hoi

Kyllä Guzzin voitelu on voiteluteknisesti varmaankin yksi helpoimmista kohteista. Moottorissa on omat öljyt, jossa muutama liukulaakeri ja nokkaketju akseleineen, ei mitään erikoisratkaisuja tai materiaaleja. Moottorin jälkeen tulee kuivakytkin. Vaihdelaatikossa vain laakereita ja hammaspyöriä, samoin perässä.

Mielestäni voiteluaineiden valinnassa ei muuta miettimistä kuin se, minkä nimiset öljyt laittaa. Kaikki tunnetut öljymerkit toimivat varmasti. Viskositeetit ohjekirjan mukaiset. Ei muuta kuin entiset ulos ja uudet tilalle.

En tiedä pitääkö pikkulohkojen perään lisätä Mölykote-lisäaine, viisaammat kertokaapas ja mikä on määrä jos lisätään? Isoihin periin lisäys on 2mml.

• Vieras
« Vastaus #2 : Toukokuu 15, 2007, 00:57:43 ap »
Jep, näin vähän ajattelinkin. Lähinnä kyse olikin siitä että laitetaanko koneeseen synteettistä vai ei ja millä luvuilla varustetut menee suomen vähälumisessa kesässä?

Aikaisemmin kun ei ole ollut erikseen mopoissa vaihteistoöljyä, niin siitäkin olisi kiva tietää lisää...

Entinen omistaja puheli lisäaineesta perään, eli ilmeisesti pitää. Mutu mutu... Viisaammat toki vahvistakaa tämä.

-Olli

Kimmo Saarelainen

• Administrator
« Vastaus #3 : Toukokuu 15, 2007, 03:13:59 ap »
Terve!
Öljyistä riittää aina mielipiteitä näilläkin palstoilla. Toiset sanovat, että synteettisetkin käy mutta monet ovat sitä mieltä ne ovat liian "laihoina" riskejä aiheuttamaan vuotoja (erityisesti perä).

Itse käytän perinteisiä öljyjä. Guzzit louskuttaa niin vähillä kierroksilla ettei ne ole ongelma ja aika harvoin tulee ajeltua pakkasillakaan!!

Mölycotea olen kiltisti laittanut perään, kun kerran manuaali niin sanoo!
T. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

TunturiTT

« Vastaus #4 : Toukokuu 15, 2007, 06:04:30 ap »
Edelliseen lisäystä: Liian ohkoset öljyt lisäävät myös jo muutenkin meluisan koneen käyntiääniä. Tarkoitan siis, jos tinkii kuuman pään viskositeetista. :prof:
Hyvä pyörä, parempi mieli.

• Vieras
« Vastaus #5 : Toukokuu 15, 2007, 06:34:34 ap »
Netissä eräällä sivulla suosittellaan 10W60 öljyä, Motorex Powersynt 4T (eipä ole merkkiä tullut vastaan koskaan) mm. Breva, Griso, Norge, Nevada.... Onko mopohuolloissa minkälainen valikoima näitä kuivakytkinten moottoriöljyjä??? Vai ostetaanko tarjoustalosta jotain mobilia tms.? Ennen olen luottanut Castrolin GPS tai R4 Superbike-tuotteisiin, jotain Bel-Raytä on ollut kanssa joskus.

millegt

« Vastaus #6 : Toukokuu 15, 2007, 07:25:23 ap »
motorex mp öljyjä myy stormi

semmonen varotuksen sana että nykyöljistä ei tiedä numerosta välttämättä onko ohutta vai paksua, se alkuperänen testimoottori jolla viskositeetti määritetään ei käy tarpeeksi kuumana kun on perinteiset männät ja renkaista männän lakeen etäisyyttä, nyky moottoreissa kun on tatti männät ja renkaat tosi ylhäällä niin niihin on kehitetty omia testetja, esim corvetteen kuuluu ja saa laittaa vaan GM erikois luokitus öljyä joka on API luokituksen mukaan 10W-30 mutta oikeasti kuumana paksumpaa kun 10W-50

itte olen millellä ajannu mobil 1 moottoriöljyllä (synteettinen) ja mobilin 80W-90 mineraali perä/vaihde öljyillä

Antsu

• Murr
« Vastaus #7 : Toukokuu 15, 2007, 10:40:46 ap »
Kumpaa ykköstä oot käyttänyt vanhempaa 5W-50 vai uudempaa 0W-40

ite olen ajatellu jos rupeis käyttään tota vanhempaa kun on molemmissa autoissakin samaa.

millegt kirjoitt
Lainaus
i

itte olen millellä ajannu mobil 1 moottoriöljyllä (synteettinen) ja mobilin 80W-90 mineraali perä/vaihde öljyillä

TommiK

« Vastaus #8 : Toukokuu 15, 2007, 11:59:34 ap »
Peräöljyistä semmoinen hölmöhkö kysymys että täytyykö perän olla stonessa "vaakalinjassa"  pitkittäissuunnassa eli täytyy nostaa peräpäätä ihan hemmetisti ilmaan vai katsotaanko pinta pyörän ollessa normaalisti seisontatuella.

Janne K

« Vastaus #9 : Toukokuu 15, 2007, 13:20:05 ip »
Guzziologyn mukaan takasvingin tulee olla vaakasuorassa kun peräöljyt tarkistaa. Eli ei seisontatuella.

Toisena vinkkinä kyseinen opus käskee olla koskematta koko tarkistusproppuun. Jos öljyä laittaa oikean määrän perään, eikä sitä näy vanteella tai muualla perän ulkopuolella, kyllä se siellä vaihtovälin pysyy.

millegt

« Vastaus #10 : Toukokuu 16, 2007, 04:34:38 ap »
5W - 50 Mobil 1 olen käyttänyt, olen antanut ittelleni kertoa että se 0W on rajuilla lisäaineistuksilla saatu aikaan eikä oikeastaan hyödytä mp käytössä yhtään

JukkaS

« Vastaus #11 : Toukokuu 16, 2007, 14:24:23 ip »
Näitä on tullut Nevadassa käytettyä
Moottori Valvoline 20W/50 ja  Neste LXE 15W/40 ja Shell Advance 15W/50
Vaideaski mikä tahansa 85W/90   (80W/90 en suosittele)
Perä 85W/140 (0,160 l) + Molycote A (0,010 l)  mitat ohjekirjasta.
(sama juttu perässä 80W/140 en suosittele)
t:JukkaS

• Vieras
« Vastaus #12 : Toukokuu 18, 2007, 12:40:22 ip »
Mites moottoriöljy? Missä tilassa Guzzin, entä maan tahi kuun pitää olla????

-Olli