Kirjoittaja Aihe: Lämpökahvat 70-lukuseen  (Luettu 2260 kertaa)

Artturi

  • Viestejä: 43
  • Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti
Lämpökahvat 70-lukuseen
« : Elokuu 01, 2022, 18:23:23 ip »
Myin modernin pyörän pois tarpeettomana. Nyt ois tarkoitus ajella jonkin aikaa -79 1000 SP:lla.
Mitenkä tuollasen vanhemman pyörän sähköjärjestelmä kestää lämpökahvojen kuormaa?
Eihän niissä watteja paljoa ole, mutta tuntuu että ”löysää” ei SP:n järjestelmässä paljoa ole.

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: Lämpökahvat 70-lukuseen
« Vastaus #1 : Elokuu 01, 2022, 22:01:52 ip »
Voi olla virta aika tiukalla. Noihinhan saa tehokkaampaa laturia, mutta se maksaa aika paljon. Boxeri-bemareissa on samanlaista laturia.
SP on mukava matkapyörä, varsinkin jos kuski on sopivan lyhyt, niin se kate toimii hienosti.

Artturi

  • Viestejä: 43
  • Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti
Vs: Lämpökahvat 70-lukuseen
« Vastaus #2 : Elokuu 01, 2022, 22:25:01 ip »
Kate on parhaita mitä on vastaan tullut ja suojaa kädetkin hyvin.
Pitää miettiä tuota laturiasiaa ja satulan päälle karvaa.

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: Lämpökahvat 70-lukuseen
« Vastaus #3 : Elokuu 01, 2022, 22:31:56 ip »
Lievää teknistä väkivaltaa käyttäen saa energiakulutusta melko huomaamattomasti alas kun korvaa, mahdollisuuksien mukaan, valaisinlaitteiden vastuslankapolttimoita led-tyyppisiin. Sitten ei jää enää jossiteltavaa riittääkö laturin teho. Käytännössä parkkipolttimo, ajovalon polttimo ja takavalon polttimo. Jarruvalo ja vilkut eivät juuri sähköä syö. Esim kolmen watin parkkipolttimo korvautuu 0,3 -wattisella, jne.

Tiedän tehonpuutteen ilmenemisen omakohtaisesti sillä laitoin T3 Californiaan kaasutinten ja kärkisytytyksen tilalle digitaalijärjestelmän. Suurimmat tehosyöpöt ovat ruiskutuspumppu ja lambda-anturit. Laitoin tehokkaaman hihnavetoisen laturin niin asia korjaantui siten.