Kirjoittaja Aihe: Nevadan vaijereiden jako tankin alla.  (Luettu 2309 kertaa)

Monti

  • Viestejä: 157
Nevadan vaijereiden jako tankin alla.
« : Heinäkuu 25, 2022, 18:22:56 ip »
Oliskohan jollain kuvaa miten ne kuuluu siellä mennä ja pitääkö ne olla vapaana vai kiinnittää jollain, esim nippusiteillä?

Mulla on outo sivuääni joka ilmenee töyssyissä ja mukulakivilla yms.  jota en ole paikallistanut. Se voisi olla esimerkiksi niiden muovijakojen kolinaa runkoa vasten.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Nevadan vaijereiden jako tankin alla.
« Vastaus #1 : Heinäkuu 26, 2022, 00:08:08 ap »
Toki vaijereita voi kiinnittää tai ainakin ohjailla soveliaille reiteille. Ei jyrkkiä mutkia mihinkään suuntaan. Koska vaijeri lähtee kaasukahvasta ohjaustangosta pitää vaijerilla olla suht paljon vapautta taipua loivasti kun käännetään ohjaus äärimmilleen kumpaankin suuntaan eikä missään tapauksessa niin että vaijerin kuori on jyrkällä mutkalla tai joutuu kireälle. Tyypillisesti ko. osia ei ole kiinnitetty kuin päistään em. asioiden toteutuessa. Äänistä en ole tietoinen.

Hajakenttä

  • Viestejä: 954
Vs: Nevadan vaijereiden jako tankin alla.
« Vastaus #2 : Heinäkuu 26, 2022, 14:44:48 ip »
Pärinöitä etsiessä kerran löysin ainakin yhden paikan: Tankin alla rungossa on kaksi sytytyspuolaa. Ne ovat kiinnitetty, joissain malleissa, vain toiselta puolelta kahdella ruuvilla levyyn, joka on hitsattu runkoon. Sen verran pääsevät, painavia kun ovat, siinä värisemään, että naputtavat ikävästi tankin kuilun seinämään.Sitä kun ei pääse näkemään niin keksin sen vasta kun huomasin tankin seinämässä kuluneen kohdan, maali puhki kirkkaalle pellille, niin lamppu syttyi päässä viisaan kädellisen. Lisäkiinnitys poisti vaivan.

Kytkinvaijerille olen etsinyt kiinnitystä, huonolla menestyksellä. Se kulkee ilmakotelon alta ja pääsee ikävästi nojamaan kuumaan sylinteriin alimpaan jäähdytysripaan. Siinä sekin sen verran liikkuu, että rämpättää, ja muovivaippa on jo kulunut puhki ja kuoripunos kiiltää sentin matkalta. Ei ole kunnon kiinnityskohtaa. Pari isoa mutteria on siellä vaihdelaatikon päällä. Voisi ajatella ottaa vapaavalon anturin alta aluslevyn pois ja tehdä samanpaksuisesta aineesta pitkulaisen aluslevyn, jossa sitten olisi kiinnityspiste kaapelille, vaikkapa sellainen kumiholkillinen ja joustava. Niin, juuri siksi entinen aluslevy pois ja uusi saman paksuinen, että ei anturin etäisyys vaihteiston kyseisestä elukasta muutu. On sekin jäänyt tekemättä kun joutuisi puoli pyörää purkamaan...


Sentire la forza!
Terv: Timo

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Nevadan vaijereiden jako tankin alla.
« Vastaus #3 : Heinäkuu 26, 2022, 23:16:12 ip »
Jostain rauhallisesta kohtaa kiinni runkoon nipparilla. Pätkä halkaistua kumiletkua väliin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.