Juu, eihän ne kumit mene noin vain paikoilleen.
Konsteja löytyy: kattilaan vettä joka kiehautetaan. Sinne sitten ne kurkut lämpenemään. Kun ovat muuttuneet veteliksi niin hanskat kouraan ja hieman, esim ruokaöljyä, kiinnityskohtiin molemmin puolin niin johan lumpsahtavat paikoilleen. Toimii myös vanhoille mutta ehyille ja kovettuneille kurkuille.
Tosin pieni painajainenkin kun ikääntyneeseen kuusikaasuttimiseen oli kaikki kurkut vaihdettava ja kaasutinpaketti piti saada kerralla paikalleen.
Väliaikaisena ratkaisuna olen käyttänyt polttoaineen kestävää kudosletkua tilalla mutta se ei ole ihan paras. Liitos ei tule hyväksi sillä siinä ei ole sitä muotoilua sisäpuolella kuin on alkuperäisosassa. Syntyy siis virtausvastusta, teho alenee ja kaasutinmoottorissa saattaa jäädä tilkka bensiiniä liitoskohtaan joka voi vaikeuttaa käynnistystä.
Usein asennushommissa joutuu kehittelemään tai muistelemaan että mitenkäs tämä homma onnistuu ennen kuin on hommaa edes aloitettu. Siis aloittaessa pitää olla selvä rätinki siitä miten homma suoritetaan. Muuten menee sähläämiseksi ja jotain saattaa vaurioitua. Toisaalta, siinä oppii mutta ns. kantapään kautta kuten armeijassakin.