Jos kone on rikkaan puolella, putkesta voi moottorijarrussa loiskahtaa pitkä keltaoranssi ketunhäntä. Se ei juuri pauku. (katso esim. urheilukanavalta superbikekilpailuja)
Jos taas kone on laihalla, paukkuu putkessa. Jopa erittäin terävällä äänellä. Laihalle meno on "nykymoottoreissa" ihan normaalia. Säädöt ovat jo tehtaalta lähtiessä laihalla, johtuen koko ajan tiukentuvista päästörajoista. Nuo tehdassäätöiset laihailijat tahtovat sitten paukuttaa täällä kylmässä härmässä, kun kylmempi ilma hoikentaa seosta entisestään. Lämpimissä maissa ongelma on pienempi.
Oma Hondani silloin aikoinaan ryhtyi rytistämään piippuihin, kun koneen tilavuutta oli kasvatettu ja vakiokaasareiden mehuntarjonta ei piisannut janoiselle pannulle. Tyhjäkäyntiseokset olivat jo niin paksulla, ettei kylmänä jaksanut käydä tyhjää ja kone hörskötti. Kierroksilla (11 000+rpm) lauloi sitten liki moitteitta. Isommilla kaasareilla olisi säästynyt monilta tulpan nokeentumisilta..