Tarkkaan en nyt muista ko kaasuttimen kanavia mutta noin yleensä kanavat, varsinkin ne joissa on mutkia, ovat pieniläpimittaisia porauksia joiden ulospäin näkyvänä merkkinä on pieni pronssikuula tukkimassa kanavan "mutkakohdan" porausreikää. Usein vanhassa DellOrtossa on ulkoisia vuotokohtia eli vesi pääsee sisään. Ylleensä oikean puolen kaasuttimeen. Ne kumisuojat kaasu- ja ryyppyvaijerien alapäissä eivät ole koristuksia. Kohokammion huohotuskanavan liittimessä pitäisi olla letku joka johtaa pyörän alle. Kysein kanava kun tukkeutuu niin bensanpinnan säätö käy mahdottomaksi.
Japsikaasareista, niitä puhdistaessani, olen joutunut poraamaan kanavatulppauksia auki että pääsee "rassilla" avaamaan kanavan. Toki itse kanavaa en ole laajentanut. Viimeksi uusi tulppa reikään.
Itsellä vain kaksi ruiskutuspyörää, muut kaasuttimilla. Tarkoitus olisi, yhtä lukuunottamatta digitalisoida pari pyörää.
Kaasutinpyörien huoneenlämpötilassa talvisäilytyksen vuoksi on tankki täynnä, kaasuttimet täynnä ja talven aikana käyn avaamassa bensahanoja niin että kaasarit eivät kuiva eivätkä muodosta sakkaa tai hapetu. Myös konetta pyöritän mutta ihan vain käsipelillä. Yleensä ovat ensimmäisellä käynnistysyrityksellä toukokuussa olleet ajokunnossa. Vanhin kaasaripyörä on -70, seuraava -82 johon tulee ruisku ja -89 malliset Californa 3 joita on kaksi kaasareilla. Ruiskutus toiseen on ajatuksissa. On paljon helpompi säätö- huoltopuoli ruiskutusvehkeessä ja luotettavuus ylivoimainen. En tiedä, vielä, yhtään hajonnutta digitaalista moottorinohjausta vaikka kuuleekin tämän tästä että "ruisku on särkynyt". Ei ole, tai en ainakaan usko niin.
Käyttöpyöräni California 1400 on sitten jo eri sukupolvea hienouksineen.