Aina muutamassa vuodessa happanee haperaksi ne kumitutit, jotka on sytytyspuolan koekeajännitelähdöissä tulpanjohdon suojana. Huomasin asian eilen kun pa-tankki oli irrallaan (ihan toisesta syystä) ja kävin kiireesti kivijalkakaupasta uudet kumit. Merkkiosia en edes ruvennut tilailemaan vaan jäännöserälatikosta löytyi juuri sopiva syttyjohdon pätkä, josta siis käytin vaan ne tutit, oli juuri sopivat ja tukevammat kuin entiset, jotka siis olivat täysin risat. Ne kun ovat Nevadassa tankin alla piilossa niin ei tule huomatuksi, miten näkyvillä lie tuossa Calissa?
Kosteus hakeutuu juuri likaan ja kaikkiin rikkinäisiin kumiosiin rakoihin. Toinen kipinänkarkuutus tapahtuu helposti siinä klemmarissa, joka kannattelee tulpanjohtoa kun se kiertää sylinterin ympäri. Siihen kannattaa laittaa kunnon eristin väliin, vaikka silikonioletkusta paremman puutteessa. Ja jos tulpanjohto on siinä jo kuumuudesta tai tärinästä pinnaltaan vähänkin vioittunut, pitää koko johto uusia. Siinäkin karkaava kipinä lähtee omille teilleen juuri sateella, ja kukapa sen sitten märältä asfaltilta enää päivänvalolla löytää, eikä yleensä ole pajapihtejäkään matkassa, että voisi sen takaisin tulpan nokkaan nostaa.