Tämä tankin sisäisten letkujen ongelma oli pahimmillaan yli kymmenen vuotta sitten. Koski silloin omaakin kalustoa.
Vaivan aiheutti uudet polttoaineseokset joista ei ollut tiedotettu valmistajille.
Jos kalusto on tuoreempaa niin tuskin on ongelmia.
Jos, ja kun, koska tankin sisäinen polttoainesuodatin on kooltaan paljon pienempi kuin ulkoinen suodatin aiemmissa malleissa, pitää se vaihtaa ajallaan. Tukeutuva suodatin rasittaa pumppua, joka sekin on huomattavasti pienempi kuin aikanaan tankin ulkopuolinen suodatin.
Pumppu kyllä jaksaa aikansa painaa polttoainetta riittävästi jo tukkeutumaan alkaneen suodattimen läpimutta silläkin on rajansa. Painekuorman lisäksi tulee vastaan se että ilma-polttoaineseos voi käydä liian laihaksi. Se huomaa siitä että yläkierroksilla veto heikkenee ja moottori käy kuumana.
Tankin "tunnelissa" on laippa jonka takana, tankin sisällä, on kaikki viisi elementtiä: polttoaineen määrämittari, esisuodatin, varsinainen suodatin, paineensäädin ja pumppu. Tulevat ulos pujottelemalla.
Vanhemmissa malleissa oli tuo turpoamisasia. Nykyään turpoaa tiiviste. Kun sen ottaa irti, mielellään ehyenä, niin sitä kannattaa kuivata useampi päivä lämpimässä sisäilmassa sillä tuoreeltaan se ei sovi paikoilleen sillä se on turvonnut ja pursuilee ulos laipan alta kiinnitettäessä.
Ainakin yksi letku tekee jyrkän mutkan. Siihen kannattaa käyttää haitariletkua joka ei litisty käännettynä mutkalle. Jos mitään erikoista ilmene, kuten turvonneita olminvärisiä letkuja, voi laitoksen laittaa paikoilleen mikäli takasinkutsuissa ei nimenomaan ole vaadittu jokin osan vaihtoa.
Jos ja kun tankki on irti ja suodatin-pumppu-kokonaisuus on irrotettu niin suodatin ainakin kannattaa vaihtaa ajokilometreistä riippumatta.
Alkuperäiset letkusiteet ovat kertakäyttöisiä. Niiden tialle voi laittaa tavalliset ruostumattomat letkusiteet eli klemmarit.
https://takaisinkutsut.traficom.fi/recall?keyword=Moto+Guzzi