Kirjoittaja Aihe: Nevada 750 2001  (Luettu 5995 kertaa)

  • Vieras
Nevada 750 2001
« : Toukokuu 04, 2007, 01:55:41 ap »
Moi!

Onko Nevadassa jotain tärkeysjuttuja, jotka pitäis tsekata ennen ostopäätöstä?
Ulkoasu miellyttää ja koeajollakin olis tarkoitus käydä huomenna.

:D

  • Vieras
Nevada 750 2001
« Vastaus #1 : Toukokuu 04, 2007, 02:36:46 ap »
Tää ei kyllä ole vastaus kysymykseen, mut...

Itehän vaan kävin muutamat koeajot ja katsoin huoltokirjan. Nevada miellytti alkumetreistä lähtien ja kehuvat huoltotoimiakin helpoiksi... No, tässä sitä opetellaan. Hauskaa varmaan teistä, mutta ite olin ihan pilvissä kun sain jotkut jarrupalat vaihdettu aivan itse :D:D

Viisaammat jatkakoot tästä, niin voin minäkin lukee mitä olisi voinut silloin ostaessa tarkistaa :)

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Nevada 750 2001
« Vastaus #2 : Toukokuu 04, 2007, 02:43:56 ap »
Riippuu ajokilometreistä.

Tuon ikäisessä vähän ajetussa (jos alle 20000 km) ei saisi olla juuri muuta vikaa kuin kuluneet renkaat. Tsekkaa huoltokirja ja mahdolliset edelliset omistajat. Jos omistajissa pitkä litania auto- tai mp-liikkeitä niin voi tulla epäilys että aivan kaikki ei ole reilassa. Ota koeajolle jokin lähistön Guzzinomistaja mukaan tai ainakin toinen motoristi joka osaa ainakin jarrutella intoa jos näyttää menevän himoaminen överiksi. Netistä voit katsella saman ikäisten- ja mallisten pyörien pyyntihintoja ja kilometrimääriä.

Kytkimen pitää tarttua pehmeästi ääntä päästämättä ja jarrut olla kunnossa. Vaihteisto ei saa huutaa viitosvaihteella kuin paloauto. Jos huutaa niin tonni hinnasta pois. Jarrupalojen kunnon voi katsoa satulan ja levyn raosta. Iskunvaimentimissa ei saa olla vuotoja, jne, jne. Niin kuin muidenkin merkkien kohdalla.

mm

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Nevada 750 2001
« Vastaus #3 : Toukokuu 04, 2007, 04:14:12 ap »
Terve!
Nevadan, kuten muidenkin pikkulohkoisten (750 ja pienemmät) ongelmana on vuotava perä. Perän vuotoa saattaa esiintyä mm.  että ajossa öljyä tihuttaa vanteelle ja renkaalle. Jos vuoto on pientä ei sen havaitsemiseen riitä muutaman kilsan testiajo (jos pyörä on pesty hyvin). Mielummin sata kilsaa suht reipasta ajoa.

Vuoto voi olla myös sellaista että perän alapintaan kerääntyy mostaa töhnää.
Öljy tulee silloin eri reittiä ulos kuin edellisessä.

"Vuodot" voivat kertoa muustakin kuin varsinaisesta vuodosta. Esim. vettä öljyn seassa, liikaa öljyä, huohotin ei ole auki, perässä väärät öljyt (liian laihat) yms.

Nevadan huolloissa oli yllättäen ongelmana ilmansuodattimen vaihto. Jos teetät huollot ammattilaisella homma ei ole sinun murhe. Jos teet itse, joudut purkamaan puolimoottoripyörää, jotta se onnistuu (vm. 2004 alkaen ilmanputsari on taas helppo vaihtaa). Joidenkin mielestä pyörien ropaaminen kuuluu olennaisena osana moottoripyöräilyyn. Toiset taas tykkää vain ajaa...

Vaihteiston toimintaan on syytä paneutua huolella. Vaihteiden vaihto isommalta pienemmälle tapahtuu parhaiten liikkeessä. Paikallaan ollessa hankalaa. Ykkösen löytyminen joskus hankalaa. Vaatii usein pienen kytkimen luistatuksen jotta loksahtaa. Nämä ei ole ns. vikoja vaan ns. ominaisuuksia. Nevadan vaihteisto vaatii totuttelua.

Ajettavuudeltaan Nevada on mitä parhain peli. Itsekin sillä ajaneena voin suositella.
T: Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

  • Vieras
Nevada 750 2001
« Vastaus #4 : Toukokuu 04, 2007, 05:03:15 ap »
Ykkösen löytymiseen meni mulla kieltämättä vähän aikaa. omassa -00 en oo ainakaan vielä huomannu perän vuotoon viittaavaa. Kytkin tuntu aluksi tosi jäykältä mut puhdistus ja vaijerin rasvaus auttoi asiaa tai sitten on tullu sitä kuuluisaa kumipalloa puristeltua talven aikana :D Kuten sanottu: ominaisuuksia.

Olli

  • Viestejä: 264
Nevada 750 2001
« Vastaus #5 : Toukokuu 04, 2007, 10:17:56 ap »
Kimmo kirjoitti:
Lainaus
... Ykkösen löytyminen joskus hankalaa. Vaatii usein pienen kytkimen luistatuksen jotta loksahtaa. Nämä ei ole ns. vikoja vaan ns. ominaisuuksia. ...
Jossain vaiheessa huomasin brevassani, että ykkönen menee varmasti päälle kun kytkin pohjassa polkaisee vaihdepolkimen vapaalta alas ja jättää sen sinne. Sitten kun kytkintä päästää (tässä ei kai voi sanoa nostaa) niin se on joko menny aiemmin jo päälle ja pyörä lähtee liikkeelle tai sitten menee vasta nyt päälle, kolahtaa ja pyörä lähtee liikkeelle. Vasta liikkeellelähdön jälkeen (siis samalla hetkellä kun tuntee vedon olevan päällä) päästää sen vaihdepolkimen lepoasentoon.

Eri asia sitten onko tuo terveellistä vaihteistolle.

 Olli