Kirjoittaja Aihe: Ohipuhallusta V85tt  (Luettu 16618 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Ohipuhallusta V85tt
« Vastaus #45 : Marraskuu 12, 2021, 13:55:26 ip »
RVS:sää suosittelen lähinnä itselleni. Olen saanut, vuosien mittaan, sillä aikaan mukavaa jälkeä, hiljaisempi voimansiirron mekaniikka ja moottori herkkä kierroksille. Poistaa siis kitkaa kunhan käyttää sitä tarpeeksi kauan. Eli yksi öljynvaihtoväli. Uusinnan voi tehdä muutaman kymppitonnin jälkeen.

Toki niitä, Molykotea ja RVS:sää, voi laittaa yhtäaikaakin mutta vaikutus on sama kuin laittaisi voin päälle margariinia. Molemmilla aineilla on etunsa. Molykote on ollut suosituksena jo 60-luvun lopulta alkaen isolohkoisten perävaihteissa ja oli siihen aikaan, todennäköisesti, harvoja aineita kitkanpoistoon ja sitä on laitettava jokaisen peräöljyerän mukaan. RVS ei ole öljyn lisäaine vaikka öljyn joukkoon laitetaankin. Kyseessä on metallin lisäaine joka tarttuu niihin kohtiin joissa kitka on suurin ja tekee em. kohdat liukkaammiksi. Melu vähenee kun kitkakin vähenee ja bensaa säästyy. Mitä kuumemmemmaksi ajaa moottorin, vaihteiston tai perävaihteen sitä tehokkaammin pinta-aktiivinen reaktio tapahtuu.

Koska Molykote on kitkanpoistaja niin muista aineista ei ole sen enempää apua eli rahat siinä suhteessa menisi hukkaan. Käytän tietyn tyyppisissä perävaihteissa sitä itsekin. Vaihteistoissa ja moottoreissa RVS:sää. Molempiin on omat aineensa. Vaihteistossa voi käyttää myös Molykotea. Ei sitä ainakaan kielletty ole. Moottorissa ei kannata käyttää Molykotea koska siinä on pieniä voitelupartikkeleja ja ne jäävät vain tukkimaan öljynsuodatinta.
Molykotea saa myös vaseliiniin sekoitettuna jolloin se toimii varsin hyvin ristinivelissä ja laakereissa ja muissa paikoissa joissa vaseliini on suositeltu voiteluaine.

ALi

  • Viestejä: 1 052
Vs: Ohipuhallusta V85tt
« Vastaus #46 : Marraskuu 12, 2021, 16:00:29 ip »
Takaisinkutsuista voisi olla oma (vaikka suljettu moderaattoreiden ylläpitämä) ketju tällä tekniikkapalstalla tai Gruppon kotisivuilla.
Käytettyä pyörää hankkiessakin olisi neuvokasta vilkaista, että valmistusvirheet on tullut fiksattua jos tietää mitä etsiä.

Trafilla nämä (Guzzi) : 
https://takaisinkutsut.traficom.fi/recall/filter/date/desc/63/76

EU alueella tulee lähes viikottain takaisinkutsuja liittyen moottoripyöriin ja niiden varusteisiin:
https://www.femamotorcycling.eu/consumer-information/rapid-alert-system-recalls/

USA:n tietokanta on kattava ja siten hyvä tietolähde:  (esim Guzzi Eldorado vanhin korjauskutsu vuodelta 1968 !)
https://auto-recalls.justia.com/moto-guzzi/


Saksassa (katsastuspakko) ja USAssa (kova tuotevastuu) tulee virheet korjattua varmimmin ja ilman suurta kädenvääntöä.
Monissa maissa kumminkin jätetään paljon kuluttajan omalle vastuulle ja usein myös takuun päätyttyä kuluttajan maksettavaksi.
EU on kumminkin terävöitynyt hiljalleen ja kuluttajien oikeus luottaa tuotteen oletettuun normaaliin käyttöikään saanut paljon tukea riitatapauksissa.
Tässä ohipuhallus tapauksessa en uskoisi takuuajan päättymisellä juuri olevan isoa merkitystä kuluttajansuojan kannalta.
Pitäisihän normaalisti huolletun (nykyisin ei edes pakko merkkihuollossa) koneen kestää 100tkm / 7-10 vuotta rikkoutumatta.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Jouko S

  • Viestejä: 860
Vs: Ohipuhallusta V85tt
« Vastaus #47 : Marraskuu 12, 2021, 19:00:47 ip »

Takaisinkutsut ovat todella hyvä asia. Sieltä ne viat sitten tulevat ajan kanssa yleensä ilmi asiakkaiden testaamana Yamahallakin. Lieneekö tuokin vuonna 2020 tullut Fjr:n useita vuosimalleja koskettava takaisinkutsu mahdollisesta tulevasta vaihteistovauriosta se sama vika, mika aiheutti kerhokaverin Yamahan rikkoutumisen. Vuosimallit sattuisi ainakin kohdilleen. Niitä taitaa liikkua Suomessakin jokunen..


Olen samaa mieltä takaisinkutsuista. Ei niitä pidä pelätä  :D  Hienoahan tuo on jos saa laatikkorempan ilmaiseksi. Jammulla on tosiaan paljon takaisinkutsuja mutta niin on mallejakin.

Toki tässä varmaan kannattaisi suhteuttaa takaisinkutsuja myyntimääriinkin. Eikös Yamaha oo ollut suunnilleen myydyin merkki Suomessa?

Tämä aihe menee kyllä osion varsinaisesta asiasta reippaasti ohi, mutta kun täällä on otettu asia esille ilmeisestikin "Yamaha-miehen" nimimerkki @:n puolelta eritoten V85TT-mallin väheksynnän osalta, niin jatketaanpa sitten täällä tämän verran osaltani.
 
Jos tarkastellaan Trafin ilmoittamien takaisinkutsujen määrää mallikohtaisesti huomioiden, vaikkapa viime vuodesta vuosikymmenen ajalta. Mallien takaisinkutsujen keskiarvojen perusteella laskien Moto Guzzi ei laadultaan poikkeaa huonompaan suuntaan siinä vertailussa. Olet ilmaissut muutaman vuoden ajan pitäväsi Moto Guzzia poikkeuksellisen huonona laadultaan ainoastaan yhden 90-luvun Californiasi perusteella? Monet ovat ajaneet pitempiä kilometrejä. Mikä oli huoltohistoria? Millainen talvisäilytys? Lyö dokumentit esiin tälle palstalle, jotta osataan varoa ko. vuosimallia..Löytyykö?

Aivan turhaan tätä V85TT-mallin mustamaalausta ja paskan jauhamista jatkat näiden takaisinkutsujenkin perusteella. Suomessa Moto Guzzilla takaisinkutsuja ei ole viime vuodelta kuin yksi mallikohtainen! Edellinen Guzzin mallikutsu koskien kolmea mallia on päättynyt ja siis korjaus tehty vuonna 2017! Laitoit tälle foorumin osiolle  aiemmin yhden netistä löytyneen esimerkin V85TT:n huonosta laadusta ns. lontoon kielellä. Oli mielestäsi kyse V85TT:n "keinuvivun rikko". Mutta kun asiaa luin alkuperäisestä tekstistä, niin kyse olikin asentajan virheestä. Neljän pultin ryhmästä asentajan toimesta yhden pultin kierrelukituksen ja momenttiin kiristämisen unohdus aiheutti ko.rikon. Tehtaan asentajan unohdus syynä ja yksittäistapaus. Ei varmasti liity Moto Guzzin laatuun. Moto Guzzin takaisinkutsun jälkeen tapahtunut, esittämäsi netistä löytynyt Saksassa yksittäinen 2020 syksyllä tapahtunut perän öljyvuoto, mitä omistaja ihmetteli, kun tehdas ei ottanut siihen minkäänlaista kantaa. Löytyykö samaiselta foorumilta selvää tehtaan vastausta, mikä oli syy ja miksi tehdas näin muka menetteli?

Myyntimäärät eivät ole verrannollisia takaisinkutsujenmääriin, vaan takaisinkutsuttujenmääriin.

Guzzeja pitää huoltaa ja pitää kunnossa, kuten muitakin moottoripyörämerkkejä. Guzziclubilla on ehkä jopa muista merkeistä poiketen niin hyvä foorumi, että se tunnustaa merkin mallikohtaiset viat. Onneksi meillä on täällä foorumilla muutamia avoimesti kertovia pitkän linjan Guzzisteja, joilla on tieto ja taito antaa neuvoja jokaisen mallin ns. kriittisten pisteiden huollolle. Jokaisella  moottoripyörämerkillä ja -mallilla tuntuu olevan jotain tehtaalla tapahtunutta "happeningia". Ja varmasti sitä on myös Moto Guzzin tehtaalla Mandellossa!

T. Jouko

 


@

  • Viestejä: 552
  • Death to Stock
Vs: Ohipuhallusta V85tt
« Vastaus #48 : Marraskuu 12, 2021, 20:28:51 ip »

Olet ilmaissut muutaman vuoden ajan pitäväsi Moto Guzzia poikkeuksellisen huonona laadultaan ainoastaan yhden 90-luvun Californiasi perusteella? Monet ovat ajaneet pitempiä kilometrejä. Mikä oli huoltohistoria? Millainen talvisäilytys? Lyö dokumentit esiin tälle palstalle, jotta osataan varoa ko. vuosimallia..Löytyykö?

Aivan turhaan tätä V85TT-mallin mustamaalausta ja paskan jauhamista jatkat näiden takaisinkutsujenkin perusteella.

Myyntimäärät eivät ole verrannollisia takaisinkutsujenmääriin, vaan takaisinkutsuttujenmääriin.


No, jopas osui arkaan paikkaan  :). Käsittääkseni tässä ketjussa keskustellaan etupäässä V85TT:n ongelmista, joita näyttää löytyvän kun vähän kaivelee. Pitää kuitenkin muistaa ettei pyörän tekniikasta pysty muodostamaan muutaman kymmenen tuhannen kilometrin perusteella vielä selvää kuvaa vaikka kaikki olisikin ok. Pitää ajaa vähintään tuo 100K km. Vähempi ei yksinkertaisesti riitä, jos haluaa tehdä luotettavan arvion. Siksipä on huolestuttavaa jos vakavia vikoja alkaa ilmenemään jo pienillä kilometreillä.

Olin tietenkin pettynyt omaan 1996-Guzziini kun kaikki paikkoja alkoi leviämään vaikka huolto oli säännöllistä ja talvisäilytyskin lämpimässä tallissa. Omistin kyllä vara-Guzzinkin, joten kokemusta Guzzeista on yhteensä 180K km. Onko se vähän vai paljon, on määrittelykysymys suhteessa siihen että olen ajanut moottoripyörillä yhteensä vajaa 500K km. Itse olen kuitenkin sitä mieltä että riittävästi, jotta voin ottaa kantaa 90-luvun Guzzin tekniikan kestävyyteen. Kuten kirjoitin aikaisemmin, 100K km meni suht. ok, mutta sitten alkoivat ongelmat, jotka johtivat siihen että loppuvaiheessa ajokaudet menivät aina osittain piloille. En ole henkisesti sitoutunut mihinkään moottoripyörämerkkiin, joten oli helppo päätös jättää vanha Guzzi tallinnurkkaan huilaamaan ja odottamaan inspiraatiota. Siellä se saikin olla yli kymmenen vuotta.

En usko että oma Guzzini on mitenkään huonompi kuin muut tuon ajan vuosimallit. Ajoin vain tuolloin ehkä kaksi kertaa enemmän kuin guzzistit keskimäärin, yhteensä 164K seitsämään vuoteen vaikka pyörä oli loppuvaiheessa aina ajokaudella levällään. Ei kukaan tuolloin osannut sanoa kuinka paljon Guzzi kestää kilometrejä. Mielipiteet, jotka eivät perustuneet kokemukseen, olivat asia erikseen. Yleensähän tapana on, ettei oman pyörämerkin ongelmista huudella, vaan mölyt pidetään mahassa ja korjataan paikat kaikessa hiljaisuudessa.

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: Ohipuhallusta V85tt
« Vastaus #49 : Marraskuu 12, 2021, 20:52:38 ip »
Mikähän yksikkö tuo Kelvin kilometri on? (K km) No täysin off topic, sorry.

Jouko S

  • Viestejä: 860
Vs: Ohipuhallusta V85tt
« Vastaus #50 : Marraskuu 12, 2021, 20:59:25 ip »

Olisiko noiden uskomattomien jaappanialaisten kilometrien ns. kerroin?

Jouko

@

  • Viestejä: 552
  • Death to Stock
Vs: Ohipuhallusta V85tt
« Vastaus #51 : Marraskuu 12, 2021, 21:12:13 ip »
Näitä juttuja on netti pullollaan:

https://advrider.com/f/threads/super-tenere-review-8-years-200-000-miles-in-the-making.1417917/

Kuten aikaisemmin kirjoitin, on turhaa tehdä mitään lopullisia arvioita pyörästä ennen kuin - ajaa sillä. Pyörät on tehty ajamista varten, se joko onnistuu vaivattomasti tai vaikeuksien kautta. Jos on liian vaikeaa, pyörä päätyy harrastekategoriaan.

Joku ajellut yhteensä 300K mailia eli vajaa 500K km kahdella eri Tenerellä:

https://www.youtube.com/watch?v=a0X0gIbN2fc


Jouko S

  • Viestejä: 860
Vs: Ohipuhallusta V85tt
« Vastaus #52 : Marraskuu 13, 2021, 00:31:15 ap »

Nimimerkki @: Ajellaan kuka milläkin..Se on hienoa, että on monenlaista vekotinta! Tällä foorumilla ajellaan minun mielestä kuitenkin Guzzeilla ja ehkäpä kuulutaan Guzziclubiin? Keskustellaan rehellisesti Guzzeista. Jos joku haluaa vertailla Guzzeja vaikkapa saksalaisiin tai intialaisiin, niin heille löytyy varmaan omat fooruminsa. Jos joku haluaa keskusteluissa tehdä Guzzeista paskoja, niin menköön ns. parempien seuraan. Saattaa hyvinkin löytyä seuraa esim. Tenere-foorumit jne. Hyvin yksinkertaista.

Miksi olla täällä ja vaikeroida vanhemman Guzzin kanssa? Näkyy olevan, että kaipaat tietoa Guzzin entisöintiin ja rakenteluun. Onko tämä foorumi ainut tietolähde sinulle? Sen takiako täällä paskaa jauhat?
Olen ollut Gruppon foorumilla vuodesta 2005 lähtien, ja ensimmäisen kerran tapaan tällaisen Moto Guzziin katkeroituneen henkilön sivuillamme. Jos näet Moto Guzzin siten kuin näet, niin älä ihmeessä enää katkeroidu lisää, vaan jatka motorismiasi nykyisen käyttöpyöräsi 1200 Teneren kanssa! Epäilen, että tuskin sinusta tulee koskaan guzzistia saatika Gruppon jäsentä, joten luovuta jo meidän foorumilla tuo Moto Guzzin vastainen ajattelutapa! Tai mene paremmille foorumeille!
Jouko   

tolind

  • Viestejä: 32
Vs: Ohipuhallusta V85tt
« Vastaus #53 : Marraskuu 13, 2021, 10:32:10 ap »
Minua kiinnostaa suuresti tämä V85 seuraavaksi pyöräkseni. Seuaraisin mielenkiinnolla tätä siinä koettua ongelmaa ja sen korjaamista. Jos tällä foorumilla olisi moderaattori olisi nämä, sinänsä jollakin tapaa viihdyttävät, asiaan täysin liittymättömät höpinät siivottu johonkin muuhun ketjuun. Nyt tämän ketjun anti varsinaisen asian osalta on melko ohutta.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Ohipuhallusta V85tt
« Vastaus #54 : Marraskuu 13, 2021, 10:48:05 ap »

Jos joku haluaa keskusteluissa tehdä Guzzeista paskoja, niin menköön ns. parempien seuraan.

Kyllä kaikenlaiset ajatukset ja näkökulmat pitää mahtua tännekkin, myös ne kriittiset.
Moto Guzzi on moottoripyörä, siinä missä hånda ja tukatti, joten kyllä nekin mahtuu keskusteluun mukaan.

Ei kai tästä palstasta ole tarkoitus tehdä Guzzi-utopiaa, jossa kaikki on vain ihanaa ja kaunista.
Tämäkin vielä! ! !

ALi

  • Viestejä: 1 052
Vs: Ohipuhallusta V85tt
« Vastaus #55 : Marraskuu 13, 2021, 13:34:54 ip »
Minä olen kyllä enemmän Jouko S :n kannalla siinä, että jatkuvat viittaukset kauko-idän merkkeihin ja linkit yksittäisiin kokemuksiin niistä eivät anna Guzzin omistajille (onhan tämä sentään GuzziClub foorumi) mitään "viisautta" omalla pyörällä harrastamisen kannalta.  Myös Tukatti ja Hånda moottoripyöriä kyllä, mutta yhteisestä sopimuksesta niilläkin on eronsa tällä palstalla, kun kerran kerhopalstasta on kysymys.
Sääntöjen mukaisesti "  -  Gruppon tarkoituksena on edistää italialaisvalmisteisten MOTO GUZZI moottoripyörien
sekä italialaisen moottoripyöräkulttuurin tunnetuksi tekemistä. "
Jokunen vuosi takaperin asiasta käytiin keskustelua ja päädyttiin (sääntöihin viitaten) että muutkin Italilaiset merkit ansaitsevat sijansa ja niiille avattiin oma keskustelualueensa.

Nimimerkki @ :n postauksissa on usein Guzzi omistajan kannalta täysin merkityksetöntä ja tarpeetonta "vänkäämistä", kuten tässä:
Näitä juttuja on netti pullollaan:
https://advrider.com/f/threads/super-tenere-review-8-years-200-000-miles-in-the-making.1417917/
Kuten aikaisemmin kirjoitin, on turhaa tehdä mitään lopullisia arvioita pyörästä ennen kuin - ajaa sillä. Pyörät on tehty ajamista varten, se joko onnistuu vaivattomasti tai vaikeuksien kautta. Jos on liian vaikeaa, pyörä päätyy harrastekategoriaan.
Joku ajellut yhteensä 300K mailia eli vajaa 500K km kahdella eri Tenerellä:
https://www.youtube.com/watch?v=a0X0gIbN2fc
Minulle tämä jättää (Guzzia ajatellen) vain viittauksen siihen, että harrastekategoria on jotain huonoa eikä tavoiteltavaa. Toisille kuitenkin se harrastekategoria on koko moottoripyöräilyn suola ja sokeri - vaikken itse tuohon joukkoon juuri kuulukkaan, kun painotukseni on enemmän ajonautinnon puolella.

Omia kokemuksia toki on palstalla aina saanut vapaasti jakaa ja keskustelu tällä foorumilla on aina ollut avointa ja suvaitsevaa.
Moni harrastaja on päätynyt Guzziin omistettuaan muita merkkejä tai omistaa niitä yhtaikaa edelleen, mutta niiden omistamiseen, huoltoon ja korjaukseen löytyy omat fooruminsa.
Minullakin ollut Suzukia, Yamahaa, Hondaa, Vespaa, KTMää, BMWtä ja nyt toinen Guzzi tällä kohtaa. Vähävikaisin koskaan omistamani moottoripyörä. Huollot ja korjaukset olen aina itse tehnyt ja palstalla kiinnostuksesta tekniikkaa ja sen kehitystä ja kehittämistä kohtaan. Merkistä riippumatta ei minullakaan ole TÄÄLLÄ mitään halua tai tarvetta jakaa kokemuksia tai näkemyksiä muista pyörämerkeistä. Kaikissa on omat murheensa, suunnitteluvirheet, omituisuudet ja ominaisuudet.
Kestävyyteen on käytetyissä mielestäni jo suurempi merkitys ajotavalla, ajo-olosuhteilla, huolenpidolla ja huollolla, kuin merkillä tai valmistajalla.

Tämäkin pohdintani ns Off-Topic, kun on kyse tekniikkapalstan ohivuoto keskustelusta.  Aivan kuten nimim. tolind kirjoitti, niin V85TT stä kiinnostuneelle ei tämä ketju juuri alkuaan pidemmälle ollut kovin antoisa. Toki rempan edistymistä ja lopputulosta sekä selvitystä kiinnostuksella seurataan.
Korona aikana keskustelu on foorumilla selvästikin rönsyillyt, mutta hyvässä sovussa ja ilmeisessä yhteisymmärryksessä, jottei olisi liiaksi tyhjää ja hiljaista - kuten toreilla ja tapahtumissa.
Ajatusten vaihto onkin virkistävää ja tervetullutta, kunhan pysytään paremmin asiassa ja ollaan enemmän asiallisia - kuten yleensä on mielestäni oltukin.

ps. Omista kirjoituksistani saa moderaattorit vapaasti poistaa kokonaan kaiken Off-Topicin - korjata tai siirtää toiseen paikkaan (esim totaalisen OffTopic ketju joka onkin juuri vaikka ompelukoneen tallajousen kireyden säätöön ja muuhun kauppakassilla ajelun aikana päähän juolahtaneeseen yöunia kiristävään paineen purkamiseen  ;D ;D ).  En siis koe lainkaan tulevani loukatuksi tai syrjityksi tai dissatuksi, jos moderoinnilla siivotaan foorumia paremmin toteuttamaan sille ajateltua tai toivottavaa tarkoitusta.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Makestain

  • Viestejä: 184
Vs: Ohipuhallusta V85tt
« Vastaus #56 : Marraskuu 13, 2021, 13:38:03 ip »
Tämä on Gruppo Moto Guzzi Finlandia Foorumin Tekniikkapalsta, jonne pääsivun mukaan kirjoitetaan jaettavaksi Teknisiä kysymyksiä ja ohjeita. Mielellään seuraisin tämän "Ohipuhallusta V85tt" aihetta. Muu joutaa muualle - tarjolla on esim. Asiaa ja asian vierestä.
Kasi vee ei vee kasi

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Ohipuhallusta V85tt
« Vastaus #57 : Marraskuu 13, 2021, 13:51:07 ip »
Ihan viihdyttävää mielipiteiden vaihtoa sinänsä vaikka keskusteluketju onkin eksynyt kauas aloittajan ensimmäisetä viestistä.
Rupeaa muistuttamaan tavallisia "kokokasan"  foorumeita.
Ehdotan että siirretään aloittajan kirjoittamia postauksia lukuunottamatta kaikki muu toiseen ketjuun tai osioon. Alkuperäinen asia ei siitä mitenkään
kärsisi.
Sohc van Helmi.

@

  • Viestejä: 552
  • Death to Stock
Vs: Ohipuhallusta V85tt
« Vastaus #58 : Marraskuu 13, 2021, 18:43:42 ip »
Hyvinhän keskustelu lähti liikkeelle.  :)  Eräskin vaatii pontevasti "katkeroituneen" henkilön poistamista foorumilta. En tiedä mitkä ovat Joukon meriitit moottoripyöräilyn alalla enkä toisaalta välitäkään tietää. Kannatan kuitenkin sananvapautta viimeiseen asti ja kannustan Joukoa jatkossakin pitämään linjansa ja tuomitsemaan ankarasti asiattomuudet kuten vaikkapa rakentelemisjutut  >:(

Mitä tulee V85TT:n, niin aika ja kilometrit näyttävät, mihin pyörästä on pidemmän päälle. Yleensä jokainen joka harkitsee uuden pyörän hankintaa pyrkii vakuuttumaan pyörän luotettavuudesta etukäteen eikä jälkeenpäin kuten joillakin näyttää olevan tapana. Näin toimin ainakin itse kun hankin nykyisen pyörääni. Toki olisin voinut yhtä hyvin hankkia jonkun muun merkkisen, vaikkapa Stelvion mutta omat huonot kokemukset merkistä painoivat vaakakupissa eniten. Uuden pyörämallin hankinta on aina  hyppy tuntemattomaan, joten itse päädyin pitkään tuotannossa olleeseen pyörään, koska vakuutuin sen luotettavuudesta juuri lueskeltuani tarinoita tällaisilta moottoripyöräfoorumeilta. Voin myös aina muuttaa mielipiteeni jos petyn pahasti. En varmasti aio vaieta. Mitään tunnesidettä ajopyörään ei kannata rakentaa, se on pelkkä työkalu harrastamiseen eli ajamiseen. Siksipä juuri tämä ketju on mitä parhain V85TT:n omistajille ja pyörän hankintaa suunnitteleville. Vaikka en itse kuulukaan tuohon joukkoon, niin seuraan mielenkiinnolla myös tämän mp-mallin taivalta kuten muidenkin, joista olen kiinnostunut. En pidä mallia erityisen hyvänä enkä huonona, koska tietoa ei yksinkertaisesti ole vielä tarpeeksi.