Nyt on tilaisuus kysyä tähän liittyvää mieltäni vaivannutta asiaa näin julkisesti, selviää sitten muillekin. Vaikka Guzzien kytkimet ovat tunnetusti painavia, mielestäni veto päälle / veto pois -nykäisy on aina hirmuinen. On oppinut käyttämään kaasua tosi varovaisesti näissä tilanteissa. Tietty siis pääsääntöisesti pienemmillä nopeuksilla ja vaihteilla.
kumivaimentimen laippa on ruostunut jumiin
Tänä vuonna avasin tuon paikan ensimmäistä kertaa. Aikaisemmat kerrat ovat jääneet yrityksiksi, juurikin mainituista syistä: likainen ja jumissa. Silti uskon että on liikkunut ja toiminut, mutta ei ehkä optimaalisella tavalla.
Kitkavaimennin hillitsee siten laipan liikettä ja tasaa nykäisyjä
Ne vaimenninkumit tuntuvat niin kovilta, että on vaikea kuvitella että ne antaisivat paljoakaan periksi? Koeajossa en mielestäni huomannut mitään muutosta vaikka puhdistin paikat parhaani mukaan (aiempi kuva). Jos nyt oikein pitäisi välttämättä pieni muutos löytää, niin sitten ehkä juurikin suurimmalla vaihteella ajettessa?
Aikanaan Centaurossa kulutin niitä kaksi kappaletta
Mutta tämä uniikki peli oli ahdettu... Arvelen, että tuo 2 kpl/80tkm vaatii siis > 100 hv tehoja mainitun vaimenninkappaleen läpi takapyörään... ja sellaisia takapyörällä ei näissä vanhan liiton Guzzeissa ole... oma oli 50 tkm jälkeen vielä ihan OK näköinen kuluneisuudeltaan.
Ei ole kallis osa
Mutta Guzzin varaosana "no longer available", sama kuin V11 kohdalla (S-D teettää osaa jossain). Daytona -malleissa ja Sport 1100 kaasarimallissa ei näytä tosiaan takapyörässä tällaista olleenkaan? Vasta Sport 1100i alkaen ja sitten Centauro ja V11 saivat Spine -runkoisista sysäyksenvaimentimen takapyöräänsä. Seuranneet Carc -mallit lienevät sitten oma lukunsa; itse takapyörässä ei enää mitään kumeja.
puhdistamaan ja voitelemaan kevyesti laipan keskiö
Itse kumit ja niihin vastaava kappale jätetään siis puhdistuksen jäljiltä silleen, ei mitään kevyttä silikonia tms?