Kirjoittaja Aihe: Molykote?  (Luettu 8072 kertaa)

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Molykote?
« Vastaus #30 : Heinäkuu 28, 2021, 09:02:45 ap »
Oliskos tässä ratkaisu?

*******************************

Liqui Moly
Gear-Oil Additive

The MoS2 additive creates a heavy-duty lubricant film on all frictioning and sliding metal surfaces. It reduces friction, wear and decreases temperature peaks. The result is a smoother run, softer shifting and a nearly wear-free running-in in gear wheels, friction couples and tribological pairings. Reliability and antifriction properties are significantly increased.
article number:    1040
ordering code:    LI1040
bundle:    20.00 g Tube plastic

****************************

Myytävänä ao. kaupoissa ja hintaa n.10€ tuubi.

Summu

  • Viestejä: 348
Vs: Molykote?
« Vastaus #31 : Heinäkuu 28, 2021, 09:25:55 ap »
Näppärä kotikemisti käy ostamassa Bilhelvetestä tuubillisen molybdeenidisulfidirasvaa ja keittää  omat luikkarit. Voi olla väärin muistettu, mutta eikös jossain Bemmin mallissa ollut jätetty peräöljyn vaihtoproppu vek?

GinTurismo

  • Viestejä: 294
Vs: Molykote?
« Vastaus #32 : Heinäkuu 28, 2021, 10:00:57 ap »
Oliskos tässä ratkaisu?

*******************************

Liqui Moly
Gear-Oil Additive


Aiemmin tänne linkkaamani tuote lienee valmis seos öljy+LiquiMoly:
https://produkte.liqui-moly.de/oele/vollsynthetisches-hypoid-getriebeoel-gl5-ls-sae-75w-140-1.html

Pohjana on kuitenkin synteettinen öljy, eikä se taida pysyä vanhemman Guzzin perän sisällä ?
Eli toistaiseksi mineraali + LiquiMoly käytössä.
Vielä yksi GT, kiitos.

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Molykote?
« Vastaus #33 : Heinäkuu 28, 2021, 17:05:26 ip »
Tarkoitan, että GL4 mineraalia ja tuota esittämääni mömmöä perään. En tiedä syntikasta pysyykö...

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Molykote?
« Vastaus #34 : Heinäkuu 28, 2021, 21:40:02 ip »
Öljyketjut on ikuisia, ja varmasti tarpeen.  Kertaus on opintojen äiti ja aina on mukana lukemassa sellaisia henkilöitä, jotka eivät ole olleet mukana aikaisemmilla kierroksilla?

Saksalaiset Guzziharrastajat pitävät Wendel:iä ja HMB Guzzia parhaimpina toimittajina siksi, että nämä kaksi myyvät ainoastaan alkuperäisvaraosia, siinä kun kolmas iso ja hyvä, Stein-Dinse myy myös kopioita (halvemmalla, ja varsinkin silloin kun alkuperäisiä ei enää ole saatavilla).

Katsoin että 2014 jossain näistä lukuisista Molykote -ketjuista olen kirjoittanut että kun tilasin varaosia Wendeliltä, tilasin samalla Molykotea.  No, lähettivät Liqui Molyn Oil Additive purkin (kuva), päällä tarra "Molykote A"  :o.

https://products.liqui-moly.com/oil-additive-4.html

https://www.fixusnet.fi/fin/moottorioljylisaaine_oil_additive-p-661424-0/

Kaasin sen vanhaan Molykote -purkkiin, niin asia ei enää mietitytä :P.  Nyt on mennyt 7 vuotta perän osalta mineraaliöljyllä ja tuolla "Molykotella".

Öljyjen suhteen olen toiminut niin, että sen mukaan mitä tehdas suosittaa (workshop manual), ellei suositusta ole päivitetty.  Jarrunesteen osalta palasin samaan toimintatapaan eilen (DOT 4).
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 29, 2021, 00:05:12 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Molykote?
« Vastaus #35 : Heinäkuu 28, 2021, 22:09:43 ip »
Tässä alkaa olla pihalla harrastaja ja jopa jonkin sortin harrastaja.

Joten lyhyt kertaus aiheesta.
-Mitä öljyä 70-90 luvun Guzzin laatikkoon.
-Mitä öljyä 70-90 luvun perään ja millä mausteilla.

70-90-luku pitää sisällään myös 2000-luvun pikkulohkot, koska niissä ei vissiin ole evoluutio tarttunut tuotantoon.
Tämäkin vielä! ! !

lounliraider

  • Viestejä: 63
Vs: Molykote?
« Vastaus #36 : Heinäkuu 29, 2021, 08:44:59 ap »
No niin. Pöyhittyäni tätä asiaa ja etsittyäni tietoa netistä, olen löytänyt ainakin itseäni tyydyttäviä [sic] vastauksia. Tehtaan suositukset toki toimivat yhä ja niiden mukaisia tuotteita saa, mutta rinnalle löytyy vaihtoehtojakin, joskaan ei välttämättä läjäpäin. Lähestyin asiassa mm. Redlinea suoraan, ja sieltä vastattiin näin:

"Thank you for contacting Red Line Oil, in your Moto Guzzi trabsmission and final drive the V-Twin Transmission Oil would be recommended, the same product as the ShockProof Heavy. This product contains a moly component in a gel structure, I would expect improved performance and protection over the mixture, providing a reduction of the inherent clunk in the transmission.

Dave Granquist"

Vanhaa kunnon molybdeeniä on siis nykyajan tuotteessakin, ja hyvä niin. Löysin myös tiedon murun, jonka mukaan Raute Oy on reilu vuosikymmen sitten teettänyt Suomessa TKK:lla voimansiirtoöljyjen kuormituskokeen, jossa mitattiin mm. kiinnileikkautumiskuormia (nelikuulakoe ASTM D 2783). Hyvälaatuisen, synteettisen merkkiöljyn kohdalla arvo oli 320 kg, joka on oikein hyvä. Heavyweight Shockproof saavutti arvon 900 kg. Riittää siis omiin Guzzeihin. Olisi aidosti mielenkiintoista nähdä vastaavia tutkimustuloksia mineraaliöljy+lisäaineseoksista, mutta en ole sellaisia kyennyt löytämään, ja muuten tuotteiden yksityiskohtainen vertailu on aika lailla mahdotonta.






caliari

  • Viestejä: 32
Vs: Molykote?
« Vastaus #37 : Heinäkuu 30, 2021, 22:29:13 ip »

Henko

  • Viestejä: 340
Vs: Molykote?
« Vastaus #38 : Elokuu 02, 2021, 22:19:19 ip »
Itsekin laitoin ensimmäisenä kesänä tai peräti kahteen ensimmäiseen peräöljyn vaihtoon Guzzin peräöljyn sekaan tuotetta jostain LiquiMolyn pienestä tuubista. Viimeksi lisäsin sitten oman tietoni mukaan Molykotea, mutta tuon Camnin viestin luettuani aloin epäillä onko siihenkin purkkiin vaihdettu etiketit. En ole sitä itse liikkeestä ostanut. Niin tai näin, vaihdelaatikon ollessa purettuna myös perävaihde tarkastettiin, ja oli kuulemma hyvässä iskussa. En ehkä yöuniani menettäisi noita lisäaineita miettiessäni. Mutta siinä LiquiMolyn tuubissa riittoisuudeksi mainittiin hyvinkin suuri määrä, sitä voi tulla lorautettua vähän paljonlaisesti. Tuskin sekään mitään hajottaa. Mutta jos hajottaa niin älkää minua syyttäkö.