Kirjoittaja Aihe: California 1400 renkaat  (Luettu 2380 kertaa)

ArtoVJ

California 1400 renkaat
« : Kesäkuu 22, 2021, 21:34:53 ip »
Tätä on "satavarmasti" käsitelty tällä palstalla aiemminkin, mutta kysyn taas:
Mitkä ovat parhaat tai suositeltavimmat renkaat Calfornia 1400 Customiin, vm. 2016? Nykyiset on Metzeler Marathon Ultrat, mutta että olisko jotkut muut jostakin syystä vielä paremmat...?

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
Vs: California 1400 renkaat
« Vastaus #1 : Kesäkuu 22, 2021, 22:12:38 ip »
Löytyykö Dunlopin elite 4:sta ison calin kokoisena? Mä olen niistä tykännyt, hyvä pito, hyvät ajaa ja kestää takanakin parikymppiä. Guzzissa ei niistä ole kokemusta mutta wingissä ja harrikassa on nytkin moiset.
Marathon ultraa käytin myös ennen mutta vaihdoin dunlopin leiriin näitten painavampien mopojen kanssa.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

kutsikeke

« Vastaus #2 : Kesäkuu 23, 2021, 16:22:50 ip »
Noista renkaista!.Oltiin reissussa porukan kanssa ja huomasin tossa yhessä vaiheessa että on näköjään aika kulunut tuo takarengas(joku kaverikin huomautti) ja rupesin soittelemaan matkan varrelle osuvia mp-liikkeitä ja jokainen myi eioota. Toi rengaskoko on harvinainen eli 200/60-16 kukaan ei näköjään pidä varastossa,aina ois menny päivä tai kaks tilatessa.Ei voinu ku ajella vanhalla koko loppu reissu ja hyvin se kesti,ei kangaskaan tullu esiin,
Niin tuolla Joensuussa löyty joku mp-veteraan ja kuru jota joku mulle neuvo ja se sano että Mezseleri on paras kumi tohon Guzziin.Mulla oli toi vanha Dunloppi iha hyvä sekin oli.
Tulin Lahteen ja rupesin kyselemään rengasta,kaveri pitää mp-liikettä (Moto Bros) ,sanoin että tollanen Mezzeleri se selvitteli rengasta ja sitä ei saanut kuin Ruotsista tulihan se suht nopesti 3pv
Nyt on 200/60-R16 M/C 79V Mezzeler ME888 Marathon Ultra ja ainakin ensituntuma hyvä 300km.

LeCa

« Vastaus #3 : Kesäkuu 23, 2021, 21:30:58 ip »
Komppaan Ikkalaa. Ainakin Eldoradolla vetäisee parikymppiä ja ylikin tuollaisella American Elitellä.

motomatti

« Vastaus #4 : Kesäkuu 23, 2021, 22:17:26 ip »
Ei ole minulla kestänyt tonninelisatasen takana mikään rengas yli kymmentätuhatta paitsi nyt alla oleva auton rengas. Kulutuspintaa on tietä vasten aivan eri määrä kuin mp-kumilla. Kestää kymmeniätuhansia kilometrejä ja toinen auton rengas vasta menossa. Hinta on noin 60€ ja alle olen laittanut itse paitsi nyt alla olevan suostuivat rengasliikkeessä laittamaan. Edessä jäykkärunkoinen ristikudosrengas syvillä kuvioinneilla. Merkitty kyseinen rengastus rekisteröintitodistukseen.

KINDE

« Vastaus #5 : Toukokuu 19, 2025, 08:23:39 ap »
Moi.  Mulla jo toiset Marathonit kuluneet edestä reunoilta sellaisille kupeille.  Keskellä siis ihan hyvin vielä pintaa ja sillä kuluma tasaista mutta reuna-alueelle tulee sellaisia kuluneita läiskiä.   Jousitusta kun ei edestä vissiinkään voi säätää, ja ei toi oikein rengaspaine ongelmaltakaan vaikuta, niin mikä tota aiheuttaa ja onko siihen lääkettä.