Asiasta ei ole kuulunut mitään. Asiaa hieman ihmettelen.
Yleensäkään eurooppalaiset sähköpyörävalmistajat eivät ole päässet markkinoille vaikka muualla asia on aivan eri.
https://www.smoto.fi/2021/05/23/missa-ovat-sahkomoottoripyorat/Aikanaan, jo vuosia sitten, olin itse Suomen merkittävin sähkömoottoripyörien valmistaja kumppanieni ohella. Toki tarvitsin siihen apuja kuten sähköhommiin joissa en ole ihan etevin. Insinööriapua tarvittiin. Kysyntää ei sittemmin ole ollut.
Ryhdyin miettimään syitä. Yksi, mikä tulee hetikin mieleen, on se että maassamme on pitkät välimatkat vaikka muutoin on latausmahdollisuudet olemassa. Usein jopa ilmaiset. Yhdellä latauksella ei matkaa synny, toistaiseksi, kovin hurjasti. Toki akkuteknologia on sittemmin kehittynyt ja komponentit halvenneet.
Moottoripyörä, nykyliikenteessä, on toistaiseksi ongelma. Autojen ajonhallintajärjestelmä tunnistaa pienikokoiset ja liukkaasti liikkuvat ajoneuvot huonosti. Asia toki paranee. Kerhokaverini tutkii asiaa VTT:llä.
https://www.smoto.fi/2020/01/27/vtt-kehittaa-suomessa-moottoripyoran-havainnointia/ Toistaiseksi bensiinikäyttöisellä.
Mikäli olette koeajaneet nykyisenlaisia sähkömoottoripyöriä on erityisesti kiihtyvyys koukuttavaa. Eikä äänettömyydestäkään haittaa ole. Mutta pitäisi, olosuhteissamme, saada toimintamatka monikertaistettua. Uskoisin että siellä se sähkömoottoripyöräilyn ja yleisesti, moottoripyöräilyn tulevaisuus häämöttää. Kunhan akkuteknologiakin pääsee vauhtiin.