Kirjoittaja Aihe: Kesä häämöttää  (Luettu 11933 kertaa)

Aapo

Vs: Kesä häämöttää
« Vastaus #30 : Maaliskuu 19, 2021, 20:29:48 ip »
Mistä lumesta? Täällä enää mitään lunta oo.

Jouko S

« Vastaus #31 : Maaliskuu 19, 2021, 20:57:50 ip »

Täällä Kainuussa näyttäisi lumen määrä olevan vuotta ja paria verrattuna aika lailla suurempi. Eiköhän kuitenkin tuo kesä häämötä loppujen lopuksi samalla lailla kuten ennenkin täälläkin hieman pohjoisemmassa osassa Suomea. Ajokelit alkanee viimeistään Vapulta,kuten ennenkin. Täällä päin..

Jouko

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #32 : Maaliskuu 19, 2021, 21:05:32 ip »
Mistä lumesta? Täällä enää mitään lunta oo.

Täälä on. Ennen sitä odotteli että tulee kevät ja alkaa kunnon mopokelit, nyt pelkää että hiihtokelit loppuu.

Muutenkin olen valitettavasti huomannut että mulle on iskenyt 20 vuotta etuajassa kaikki vanhojen ukkojen kikkailut joille ennen naureskelin. Täälä kun tutut ukot jää eläkkeelle niin ne alkaa kerätä polttopuita niin että niitä on vähintään sadaksi vuodeksi varastossa. Ja kun niitä on on tarpeeksi niin aletaan hiihtämään. No, mulla alkasi hiihtoharrastus tänä talvena. Polttopuita on jo varmaan pariksi sataa vuotta.

Talvet menee nykyään kovin nopeaa. Ennen sitä ehti guzzinkin pemistää kokolailla perusteellisesti, nyt ei guotaa ole ehtinyt edes pestä. Eipä kyllä siis haittaa vaikka ensiviikolla vähän kura lentääkin ;D
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Pulmu

« Vastaus #33 : Maaliskuu 19, 2021, 21:48:07 ip »
No, mulla alkasi hiihtoharrastus tänä talvena. Polttopuita on jo varmaan pariksi sataa vuotta.

Talvet menee nykyään kovin nopeaa. Ennen sitä ehti guzzinkin pemistää kokolailla perusteellisesti, nyt ei guotaa ole ehtinyt edes pestä. Eipä kyllä siis haittaa vaikka ensiviikolla vähän kura lentääkin ;D

Hiihtämään en oo vielä ehtinyt ja Grison syyspesu myös tekemättä..kiirettä pitää ;D
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.

Griso 8V 2012

Jukka Laine

• Administrator
  • Kotirintamamotoristi
« Vastaus #34 : Maaliskuu 20, 2021, 08:38:24 ap »
Kerran oon hihtamasa käyny ja enimmän aikaa huolehtinu luistelukentistä.
Luppoaikana oon sporttia kassaillu ja hilippeet alakaa olla kiinni.
Halavatun pakkaset viivyttää sulakelejä täällä etelässä, mutta ans olla parivviikon päästä, joko pääsis...
Kotiremppaaki pitä vähin äpöstellä, tapettia, terassia, aitaa jne.
Ja halavatun työkki meinaa tunkea joutoaikaa riistämään.
Oottavan aika on pitkä.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

@

• Death to Stock
« Vastaus #35 : Maaliskuu 20, 2021, 21:40:39 ip »
Juuri näin, tällä foorumilla meitä yhdistää Moto Guzzi -merkkiset moottoripyörät ja moottoripyöräily yleensä. Ketju lähti väljästi teemalla Moto Guzzilla ajelu kesällä, ja miten rokotukset tulevat sen paremmin mahdollistamaan. Se yhdistää. Mutta se ei yhdistä, jos kasvomaskeja pitäviä aletaan arvostelemaan rättipäisiksi pelkureiksi ja kannustamaan muita koronatoimia vastustavaan toimintaan. Nimimerkki @, postauksesi rikkoi räikeästi foorumin sääntöjä. Ole hyvä ja lue ne!

Luin kyllä säännöt enkä katso rikkoneeni niitä, koska tarkoitukseni ei ole riidellä kenenkään kanssa. Kun yhteiskunnallisista asioista ryhtytään keskustelemaan hyväksymällä totuudeksi hallituksen virallinen valheellinen pelkonarratiivi ja hyväksytään samalla kaikki ne pakkotoimenpiteet jotka siihen sisältyvät, niin se luonnollisesti herättää vastareaktion niissä, jotka näkevät huijauksen taakse eivätkä siihen usko. Itse toimin luonnollisesti aina sen mukaan mihin itse uskon.

Mitä järkeä on siis avata keskustelua aiheista, joissa itse keskustelun peruslähtökohtaa ei saa kyseenalaistaa? Korona-huijaus on vain yksi yhteiskuntapoliittinen teema monien muiden joukossa, josta ei kannattaisi edes keskustella mp-foorumilla jos erimielisyys aiheuttaa mielipahaa.

Breeze

« Vastaus #36 : Maaliskuu 20, 2021, 22:51:01 ip »
Juuri näin, tällä foorumilla meitä yhdistää Moto Guzzi -merkkiset moottoripyörät ja moottoripyöräily yleensä. Ketju lähti väljästi teemalla Moto Guzzilla ajelu kesällä, ja miten rokotukset tulevat sen paremmin mahdollistamaan. Se yhdistää. Mutta se ei yhdistä, jos kasvomaskeja pitäviä aletaan arvostelemaan rättipäisiksi pelkureiksi ja kannustamaan muita koronatoimia vastustavaan toimintaan. Nimimerkki @, postauksesi rikkoi räikeästi foorumin sääntöjä. Ole hyvä ja lue ne!

Luin kyllä säännöt enkä katso rikkoneeni niitä, koska tarkoitukseni ei ole riidellä kenenkään kanssa. Kun yhteiskunnallisista asioista ryhtytään keskustelemaan hyväksymällä totuudeksi hallituksen virallinen valheellinen pelkonarratiivi ja hyväksytään samalla kaikki ne pakkotoimenpiteet jotka siihen sisältyvät, niin se luonnollisesti herättää vastareaktion niissä, jotka näkevät huijauksen taakse eivätkä siihen usko. Itse toimin luonnollisesti aina sen mukaan mihin itse uskon.

Mitä järkeä on siis avata keskustelua aiheista, joissa itse keskustelun peruslähtökohtaa ei saa kyseenalaistaa? Korona-huijaus on vain yksi yhteiskuntapoliittinen teema monien muiden joukossa, josta ei kannattaisi edes keskustella mp-foorumilla jos erimielisyys aiheuttaa mielipahaa.

Olitteko paikalla... ;D
Poliisi on saanut osakseen arvostelua Helsingissä järjestetyn mielenosoituksen sallimisesta. Enimmillään 400–500 ihmistä kulki tiiviissä kulkueessa Senaatintorilta Kansalaistorille osoittamaan mieltään muun muassa koronarajoituksia vastaan.
https://yle.fi/uutiset/3-11848222?fbclid=IwAR2YwYvJlf8k48KpWjl4eCFjsEU5JcXcJ-dQdErpSA8L9tU-4f15JeAU7IM
Tämäkin vielä! ! !

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #37 : Maaliskuu 20, 2021, 23:59:03 ip »
Kotokylällä ei ole 1941 syntyneille vielä edes uskallettu ennustaa koska rokotteen saisi.

Tänään sain varattu piikkiajat vanhuksille. Kävi oikeen helposti netissä. Nyt mennään ikäluokkaa 75-80.
En tiiä, kovasti mua epäilyttää kuinka käy syksyn Mandellon reissun. Eipä sitä voi kun oottaa millä mallilla maailma makaa silloon.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

GeeTee

« Vastaus #38 : Maaliskuu 25, 2021, 19:59:24 ip »
Mandello mielessä täälläkin mennään. Ei voi mitään varmaa tietää, saati suunnitella. Kaikki Euroopan matkailu toivottavasti varmistunee elokuun alkuun mennessä. Sillon jos on rajojen ylitys kiinni enää passista ja jostakin rokotuspassista kännykässä, niin hyvä olis reissata ja Eurasta Guzzi kokoontumisesta verkalleen ajelehtia, tällä kertaa lännen kautta, jonnekin Como järven rantamille syyskuun ekalla viikolla. Viimeksi 2006 tuli mentyä via Balticaa ja Ukrainan rajaa viistäen Slovakian ja Unkarin kautta Italiaan. No, mukava on suunnitella, vaikka toteutus saattaa jäädä suutariksi. Näillä mennään, saas nährä sitten.

Paavo

« Vastaus #39 : Maaliskuu 27, 2021, 17:23:54 ip »
Sain Boris Johnsonin pihtaaman piikin jo kuukausi sitten, viime kesänä piti ajella Italiaan ja takaisin, vaan pieleen meni ja niin pelkään käyvän tänä kesänäkin. No, kotimaassakin riittää teitä, vaikka sitten huonompikuntoisiakin. 8)

Jouko S

« Vastaus #40 : Maaliskuu 27, 2021, 17:58:23 ip »
Tänään sivusivat koronauutisoinnissa Italian tilannetta ja sen mukaan siellä on varovaisen tulkinnan mukaan nähtävissä ensimmäisiä merkkejä paremmasta. Onhan tässä vajaa puoli vuotta aikaa Mandellon juhliin, joten jospa kuitenkin ja pidetään peukkuja! 8)
Jouko

mosa

« Vastaus #41 : Maaliskuu 27, 2021, 18:11:37 ip »
Jos/kun Mandellon suunta on mahdollinen syksymmällä, niin kiinnostaisi tietää, kuinka kaukaa vaikkapa Ranskan (tai muuta) kautta pitää kiertää, jotta välttyisi Alppien serpentiineiltä tai vastaavilta? Jotenkin vaan en niistä tykkää.
mosa

Ekku

« Vastaus #42 : Maaliskuu 27, 2021, 19:19:55 ip »
Jos ajaa Saksasta Italiaan moottoritietä, niin ei siinä kovin jyrkkää mutkaa ole. Tylsäähän se vähän on, mutta ei ole pitkä pätkä.

Jouko S

« Vastaus #43 : Maaliskuu 28, 2021, 11:48:36 ap »
Motareista joutuu maksamaan tullia, poislukien Saksa. Sveitsissä reilun vuoden voimassa oleva moottoritie-/ moottoriliikennetie maksu taitaa olla 40 ecun huitteilla. Itävallassa ostetaan vignette, minkä hinta riippuu muutaman päivän voimassaolosta vuoden kestävään ja näitä voi ostaa jo netistäkin. Itävallan maksut on halvimpia. Italiassa ja Ranskassa motareilla on tulliasemat mistä otetaan tulolippu ja se syötetään motarilta poistuttaessa maksulaitteeseen ja puomi aukeaa. Näissä edellisissä maissa maksetaan siis motarilla ajettujen kilometrien mukaan. Ranskassa hinnat on kaiketi kalleimpia.
Tässä yksi app reitin suunnitteluun, mikä näyttää arvioidut tietullimaksut ja polttoainekulutkin:
https://www.viamichelin.com/web/Routes?departure=&arrival=23821%20Mandello%20del%20Lario%2C%20Lecco%2C%20Italia&arrivalTid=city-1585236&index=0&vehicle=0&type=0&distance=km&currency=EUR&highway=false&toll=false&vignette=false&orc=false&crossing=true&caravan=false&shouldUseTraffic=false&withBreaks=false&break_frequency=7200&coffee_duration=1200&lunch_duration=3600&diner_duration=3600&night_duration=32400&car=hatchback&fuel=petrol&fuelCost=1.462&allowance=0&corridor=&departureDate=&arrivalDate=&fuelConsumption=6.8:5.6:5.6&shouldUseNewEngine=false
Jouko
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2021, 16:15:01 ip kirjoittanut Jouko S »