Kun en noista videoista niin perusta koska niistä katsoja voi havainnoida joko oikein tai väärin. Video on harvoin objektiivinen. Sanallinen ohje toimii paremmin. Molemmat yhdessä on jo varsin hyvä. En ole jaksanut noita vuodatuksia katsella kovinkaan paljoa sillä korjaamokirja selittää asiat selkeästi ja lyhyesti ja niin homma onnistuu. Hanki korjaamokirja. Tästä voi löytyä jotain pientä lahjoitusta vastaan:
https://www.guzzitek.org/f/atelier_f.htm#gbJos moottori ja vaihteisto on irrotettu rungosta, kuten kysymyksesi jo kertoo, on vaihteiston irrotus varsin helppo. Irrotetaan käynnistinmoottori ja muut kytkinkotelon kehällä olevat mutterit. Vaihteisto voidaan irrottaa moottorista sen jälkeen vetämällä ne erilleen.
Kytkin: löysätään kytkimen takalaipan ruuveja tasapuolisesti vaiheittain kunnes kaikki pultit ovat irti. Kytkin on tällöin purettavissa osiinsa. Jos vauhtipyörä pitää irrottaa kampiakselista on huomioitava vauhtipyörän asento kampiakseliin nähden että tulee takaisin samaan asentoon. (Tosiasiassa asialla ei ole suurta merkitystä uudempien ruiskutuskoneiden osalta koska vauhtipyörällä ei uudemmissa ole asentoanturia.)
Kytkimestä: harvoin levyt ovat kovin kuluneita mutta jos alkuperäisistä kykinlevyversioista on irronnut keskiö murtumalla tai kytkimen kitkamateriaali irronnut on laitettava uutta. Muutoin osat osin kunnostettavissa puhdistamalla ja hiomalla teräksiset kytkinpinnat ja vaihdettava levyt.
Jos kytkin on avattu ei uusien kytkinlevyjen vaihto ole kovinkaan ongelmallinen. Tosin tarvitaan levyjen keskitys- ja suuntaustyökalu. Ilman sitä on erinomaisen hankalaa liittää vaihteisto moottoriin.
Samalla kannattaa vaihtaa kytkimen painelaakeri ja kytkintangon kartiotiivisteet. Kytkintilaan voi vuotaa öljyä kolmesta sisäisestä kohteesta.
Jossain on selostukseni myös 1100 kykimestä mutta tässä on parempi versio vaikkakin kyse on tonnisesta mallista jossa on hieman enemmän tehoa mutta rakenne, osien muotoilua lukuun ottamatta, on sama:
http://www.motomatti.fi/2017/05/centauro-v10-kunnostus-ajokayttoon-osa.htmlTärkeää on hioa kytkimen teräksiset kitkapinnat mataksi. Onnistuu käsin tehden hiomakankaalla ja alle parin tunnin.
Hakusanalla "kytkin" löytyy samasta osoitteesta useampia isolohkoisen eri kykinremonttijuttuja.
Yhteistä niille on että ei kannata laittaa hennointa saatavissa olevaa kytkinlevyparia jos ei ole kiinnostusta tehdä remonttia useammin. Usein alkuperäisenä on se hennoin ja halvin levypari.
Yleistä: Jos kytkinkotelossa on pölyn ohella öljyistä pintaa on tutkittava mistä vuoto on peräisin ja korjattava asia.