Tuossa käytettyjen autojen treidaamisessa en itse näe mitään pahaa, päin vastoin. Minulla on vuosien varrella ollut ties minkälaisia autoja melkoinen valikoima, mutta yhden ainoan olen ostanut uutena. On kaikkiaan jäänyt autoverojen makselu kituliaaksi. Mutta jos katsellaan asiaa nyky trendien valossa, että kansalaisten pitäisi kuulemma siirtyä pikavauhtia sähköautoihin, niin siinä kehityksessä vauhti ei kyllä päätä huimaa. Sitä ei valtiovaltakaan halua tunnustaa, että täkäläisen autokannan hidas uudistuminen johtuu siitä, ettei ihmisillä ole ylimääräistä fyffeä. On pätkätöitä, työttömyyttä ja epävarmuutta työpaikan suhteen, pieniä eläkkeitä, isoja asuntolainoja, kalliita harrastuksia yms. ja kaiken lisäksi tavalliset autot saadaan täällä toimimaan luotettavasti parikymmentä vuotta ja ylikin. Silloin ei myöskään kulu uusiutumattomia materiaaleja uuden auton tekemiseen.
Juu, moottoripyöräilyä pystyy syyllistämään kun haluaa, mutta jos halutaan keskustella oikeasti petrokemian tuotteiden huvikäytöstä, niin eikö pitäisi syyllistää myös väkeä joka lentelee pari kertaa vuodessa Thaikkuihin ihan huvin vuoksi? Löhöää siellä viikkosotalla ja samaan aikaan pitää tyhjää kämppää koti-Suomessa lämpimänä paukkupakkasessa. Nyyh.