Kirjoittaja Aihe: Mandello 2021  (Luettu 9759 kertaa)

klassikko

Vs: Mandello 2021
« Vastaus #30 : Marraskuu 16, 2020, 09:52:52 ap »
Museopyörällä yksin ajavan viimevuoden kokemuksia:

Klagenfurtissa etsin upean pitkän päivämatkan (n. 1000km) jälkeen majoitusta. Kännyn Here we go ja Mapsi lopetti toimimisen!
Bookingista ei löytynyt. Kyselemään. Ed Sheeranin konsertti. Ei löydy. Liian väsynyt jatkamaan.

Klassikko kehiin: pyörä ja kuski johonkin puskaan piiloon muutamaksi tunniksi lepäämään.
 Ei hitto. Mikäs tuo on? Brotherhood MC. Ja taas oli majapaikka, iltakaljat ja seuraa!

-leirintäalueilla voi olla kalliiden isojen mökkien lisäksi vuokrattavia telttoja sänkyineen ym. (ei peittoa!).

-Puhelimen kaikki pinit pitää olla mukana.
-Puhelinnumerot muuallakin kuin kännyssä.
-kaksi erillään olevaa luottokorttia.
-greencard ja mr-rek paperi
-kans väl sair vak kortti

-kasko ei reissun ajaksi paljon maksa.
Pyörän lukituksesta kyselin veljeltäni joka on ajellut venäjät ym kiinaaan asti..
"Ei mitään!" Itsellänikin ohjauslukko riitti vakuutusyhtiölle.

Hyödynsin reissussa nuhjaantuneen paidan perillä pyörän huollossa ja kiillotuksessa. Tuli tilaa saamalleni tapahtuman paidalle!

Tuttavapariskunta pyysi viimeisenä iltana Breganzessa bileissä että ajaisinko heidän kanssa pari päivää. Asennoiduin niin ja nyt oli aikaa katsella maisemia. Oli hienoa.

Mandellosta suuntasin vuorten yli (huh..) kotia kohti ja he kohti ranskan rannikkoa.
Tavattiin seuraavan kerran sattumalta Forssassa huoltsikalla kun he olivat palaamassa reissusta ja mentiin Bella Italiaan. (itse olin ottanut jo Ghezzi Brianin alle)

t: Juise

Wäinö

« Vastaus #31 : Marraskuu 17, 2020, 08:34:57 ap »
Minun kanssa ei kukaan aja, ainakaan kahta matkaa, olen kai niin hankala persoona.

Me matkustavaiset kun olemme kaikki erilaisia, ja motoristit varsinkin, niin olen välillä miettinyt sellaista vaihtoehtoa, että ajaettaisiin itsenäisesti, mutta porukassa...

Tuohon ensimmäiseen kohtaan ei voi sanoa muuta kuin että yleensä ihminen, joka kykenee itsetarkasteluun, ei ole niitä vaikeimpia! Itse ajattelen kyllä tulevani kaikkien kanssa toimeen mutta eihän minulla ole aavistustakaan, miten muut tulevat minun kanssani toimeen.  :D

Itsenäisesti mutta porukassa ajaminen on joskus varmaan ihan tavallista. Esimerkiksi tilanteissa, joissa marssivauhdista tai valittavasta reitistä on huomattavan paljon eri käsityksiä, on järjestyneissä matkakerhoissakin syytä jakaa kyseinen etappi eri osastoihin ja asettaa kokoontumispaikka.

Pitemmän reitin voi mainiosti tehdä löyhällä struktuurilla ja mukana olevat jäsenet seurata toisten etenemistä esim. WhatsApp-viestein (ryhmä) ja jakaa tietoa hajallaan olevalle ryhmälle tien päältä. "Tie X poikki kohdassa Y - oletus auki klo Z, otin kiertotien O". Tämä edellyttäisi viestikuria eikä hölinää, narsistien naamakuvia ja hemmetin huonoja vitsejä.

Majoittumisen kannalta yhteinen ryhmäajo on nimenomaan lompakolle hyväksi. Kymmenen henkeä saa talon satasella tai kahdella (Airbnb) ja majapaikoissa vaikka useamman neljän hengen huoneen (eihän sinne niin paljon tarvitse yhteen huoneeseen laittaa). Armeijan käyneet yleensä oppivat aika nopeasti katoamaan tilaan ja kulkemaan nöyrästi ja sitkeästi mukana. Jos jollakulla on nokka pitkänä, hän varmaan ymmärtää sitten jatkaa omillaan jonkun etapin, kunnes fiilis on kohdallaan.

Ryhmäajo hajautettuna ja kunnollisin etäisyyksin on turvallisempaa kuin "tight formation". Etenkin Puolassa, jossa voi tulla kaarteessa kaksi kuorma-autoa rinnakkain vastaan ja molemmat votkassa.

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 17, 2020, 22:45:43 ip kirjoittanut Wäinö »

Breeze

« Vastaus #32 : Heinäkuu 18, 2021, 22:20:47 ip »
EU:ssa edessä jyrkkä kasvu koronatartunnoissa, varoittaa Euroopan tautienehkäisykeskus – tartunnat voivat jopa viisinkertaistua nykyisestä

Euroopan unionin alueella koronatartuntojen määrään on odotettavissa jyrkkä kasvu elokuun alkuun mennessä, varoittaa Euroopan tautienehkäisy- ja valvontakeskus ECDC. Keskuksen mukaan tartuntojen määrä voi viisinkertaistua nykyisestä tasosta.

ECDC:n toimialue kattaa EU:n lisäksi Norjan ja Islannin. Tällä alueella on odotettavissa ECDC:n mukaan heinä-elokuun taitteessa 420 tartuntaa sataatuhatta asukasta kohden. Vastaava ilmaantuvuusluku oli viime viikolla 90.

Elokuun alkupuolella tartuntoja on ECDC:n arvion mukaan jo 620 sataatuhatta asukasta kohden.

Tartuntojen odotetaan painottuvan nyt nuorempiin ikäluokkiin, etenkin 15–24-vuotiaisiin.

Epidemiatilanteen heikentymisen juurisyyt liittyvät koronan herkästi tarttuvan deltamuunnoksen leviämiseen sekä siihen, että Euroopan maat ovat höllentämässä koronarajoituksiaan.

https://yle.fi/uutiset/3-12024060

Taitaa olla niin, että alakaa tuntumaan siltä, että jää bileet kokematta.

Bileisiin on aikaa alle kaksi kuukautta, joten tiedä mihin tämä vielä kääntyy.
Jos rajoilel tulee tarkastukset ja mahdolliset karanteenit, niin aika hanka on ajaa euroopan halki.

En mie ainakaan lähe sinne keikkumaan epävarmuudessa ja siitä mahdollisuudessa, että kotiin tullessa pitää olla kaksi viikkoa karanteenissa ilman palkkaa.
Tämäkin vielä! ! !