Itse itselleni vastaten. Nyt aamulla oli aikaa tsekata kytkennät ja eihän se vaatinut kuin +navan kiristyksen
.
Uutena oli omassa 1100 Brevassa sellaiset akunkengät jotka eivät johtaneet sähköä. Tarkemmin niiden pintakäsittely.
Oli todella vaikea huomata tätä vikaa sillä naparuuvit olivat kireällä. Mittasin akun jännitteen yleismittarilla ja sain tulokseksi 12,5V eli siltä osin tilanne oli ok. Mutta käynnistinmoottori ei totellut käynnistinnappia.
Päätin ottaa akun irti. Ensin napakengät. Niiden kosketuspinta akun napoihin oli näennäisesti puhdas eikä esiintynyt minkäänlaista hapettumaa. Silti sitä oli: napakengän alapinta, joka napaan koskee, oli eräällä tavalla "pinnoittunut". Kovaa, lasimaista ja kiiltävää. Samankaltaista oli akun lyijynavan pinnalla. Raaputin sen työläästi pois ja alta tuli esiin akunkengän "kuparinen" sisus. Miinusnavalle sama toimi. Sen jälkeen ei sillä osastolla ole ollut muuta vaivaa kuin kuparihome joka on paljon helpompi puhdistaa pois pari kertaa vuoteen. Pieni nökäre vaseliiniä navan pintaan levitettynä vähentää hapettumaa.
Vaikka yleismittarin ja ajotietokoneen jännitenäyttö näyttivät ok lukemia niin riittävästi virtaa ei vain akunnapojen ja -kenkien kautta kulkenut. Sittemmin kulki.