Aina tuota huulen paikkaa ei valitettavasti voi säätää, mutta pinnan hionta yleensä riittää yksissään.
Joo, aina ei voi. Riippuu käytetystä ratkaisutavasta.
Isolohkon tapauksessa useimpia kohtia voi hieman "hakea". Millimetrin kymmenesosat ovat riittävä siirto.
Ne joita on hankalampi täten "säätää" ovat vaihteiston takapään stefa ja perävaihteen pikkustefa. Oikeastaan kampiakselin etupään tiivisteen sijaintia on suoranaisesti vaikea säätää jos ei ole mahdollista laittaa paksumpaa (/ohuempaa) paperitiivistettä sekä shimmata kampiakselin päittäisvälys erikseen.
Mitä ohuempi akseli sitä helpompi on hiontatapahtuma.
Vaikka kampiakseli pyörii molemmista päistään samaa vauhtia on eri päiden pyörimä matka eri. Pienempiläpimittainen etupään stefan huuli selviää siis vähemmällä. Tätä jotkut ovat ihmetelleet miksi aina takapäässä on vuoto mutta edessä ei. Vääjäämättä se vuoto sinne eteenkin tulee mutta siihen voi mennä aikaa.
Vaihdelaatikon etupään tiivisteen työ on myös helpompi, kampiakselin takatiivisteeseen verrattuna, vaikka se pyöriikin aina käydessä kun kytkinkahva ei ole puristettuna pohjaan. Tässä jutussa toteutui yleisin vaihdelaatikon öljyvuodon syy: laakerivika.
Vaihdelaatikon kardaaninpuoleisessa päässä on samanlainen laakeri kuin kampiakselillakin. Olisi suositeltavaa vaihtaa se myös jos on kyse samanlaisesta muovihäkkirakenteesta.
Vaihteiston takapään huulitiivisteen vuoto ei näy helposti ulospäin.
Jos se vuotaa niin vuotava öljy valuu hiljalleen perävaihteeseen. Kyseinen vaiva näkyy siten ulospäin että perävaihde alkaa vuotaa tai perän öljynvaihdon yhteydessä ihmetellään miksi öljyä oli perässä enemmän kuin laitettaessa.
Vaihteiston suunnasta asia ei selviä kuin tarkistamalla onko öljyä tarkistus/täyttötulpan aukon alareunaan silloin kun pyörä on keskituella.