Kirjoittaja Aihe: Cali 1100i sytytysongelma  (Luettu 9259 kertaa)

pekkhuki

  • Viestejä: 19
Vs: Cali 1100i sytytysongelma
« Vastaus #30 : Kesäkuu 18, 2020, 15:52:43 ip »
Jaaha. Ajattelin uudestaan mitata ne molemmat anturit, inginition timing ja rpm. Molemmat taas näytti noin 700ohmia, mutta kun koputin kumpaakin vuorollaan, niin se nokka-akselin ingintion anturi välillä näytti ääretöntä ja välillä taas 700ohmia. Vika on varmaan siinä. Voihan...

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Cali 1100i sytytysongelma
« Vastaus #31 : Kesäkuu 18, 2020, 16:14:15 ip »
Laittamasi taulu on hyvä näin alkuun. ECU on kunnossa. Jos olisi tyhjää joka ruudussa niin ei näkyisi mitään. Ei siis yhteyttä edes syntyisi. Asia siis etenee aivan loistavasti.

Lainaus
Ohessa näyttö. Käänsin kahvaa sen verran että muutos näkyy näytöllä, mutta mitään rpm:ää se ei näytä.
Jos moottori ei käy ei ole kierroslukutietoa. Jos kaikki on kunnossa ja painaa starttinappia niin kierrolukunumeroita alkaa näkyä. Yleensä silloin moottori myös käynnistyy.

Jos ei käynnisty eikä lukuja näy.
Kertoo jo sen että sytytys ja ruiskutus ovat hukassa. Varsinkin jos käynnistinnappia painaessa ovat tappokatkaisin sekä sivutuen kytkin on-asennossa. Näiden toiminta lienee jo tarkasteltu ja toimiviksi havaittu?

En nyt muista vuosien takaa noita "vanhan liiton" toimintoja ulkoa ja kuinka monta niitä on ja kuinka moni niistä saadaan GD:n näytölle. Listaushan vilahtaa aina kun valitsee jonkin toiminnon. Olisi kiva nähdä se listaus kokonaisuudessaan kuvakaappauksena. Pitkässä listassa on vierityspalkki oikealla. Jos on lyhyt lista niin kaikki mahtuu näytölle.

Olen myös harmitellut sitä että GD:llä ei voi tehdä nykyään tehdä "kylmäharjoittelua" ts. saada aikaiseksi virtuaalinäytön ilman kytkeytymistä pyörän tiedostoihin.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Cali 1100i sytytysongelma
« Vastaus #32 : Kesäkuu 18, 2020, 16:33:41 ip »
Ollaan jo paljon lähempänä vikaa ja siten tulevaa eheyttä.
Korvaava osa ei paljoa maksa.
Taitaa olla kyseistä jo osaa mainostettu tuolla muissa keskusteluissa. Ota alkuperäinen malliksi kun menet Motonetiin.
Itsekin ajattelisin laittavani uusiksi molemmat asentoanturit ja jättäisin työkalupussukkaan sen toimivan yksilön varaosaksi. Sitä voi tarvita joskus parinkymmenen vuoden perästä....

Ai niin. Huomioi että tarvikeanturi voi olla hieman eri mitoituksella eli tarvitaan, ehkä, mittauksia ja shimmilevyjä. Niitä voi tehdä vaikka tiivistepaperista. Sen etummaisen anturin kiinnityslaipan juureen ensin shimmit, sitten o-rengas ja kevyt kiristys ruuveista.

pekkhuki

  • Viestejä: 19
Vs: Cali 1100i sytytysongelma
« Vastaus #33 : Kesäkuu 19, 2020, 07:52:59 ap »
Juu, menen ostoksille jussin jälkeen. Se on mielenkiintoista että kun otin liittimen irti ja käynnistin GD:N ja sen jälkeen virta päälle ja yhteys kuntoon, starttasin jonkin aikaa ja katsoin vikalogin niin ei muuta näkynyt kuin tuo korkean jännitteen infoviesti. Eikö tosiaan sinne vikamuistiin jää mitään jälkeä anturin viasta?

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Cali 1100i sytytysongelma
« Vastaus #34 : Kesäkuu 19, 2020, 11:15:31 ap »
Tämän ecun kohdaltahan oli viesti, että jos käyttää virrat pois häiriötilan jälkeen, häiriö poistuu muistista.
Tuon ”vilkkuversion” kohdalla oli mainittu että juuri nämä tulotieto -viat näkyy. Jos ei käytä starttaamisen jälkeen virtoja pois vaan tökkää sen ledivalon GuzziDiag -liittimeen; pitäisi vilkkujen kertoa anturiviasta.
V11 - it defines you.

pekkhuki

  • Viestejä: 19
Vs: Cali 1100i sytytysongelma
« Vastaus #35 : Kesäkuu 19, 2020, 16:41:25 ip »
Muistaakseni (hatara mikä hatara) katselin vikalistaa näytöllä kun starttasin eikä mitään viestiä anturiviasta näkynyt (kun ajattelin että se voi häipyä kun käännän virran pois GD:n näytölle antaman ohjeen mukaan, siis GD:n lopetuksen jälkeen).

pekkhuki

  • Viestejä: 19
Vs: Cali 1100i sytytysongelma
« Vastaus #36 : Kesäkuu 24, 2020, 11:32:00 ap »
Lampsin maanantaina Motonetiin tarvikevaraosan toivossa. Ei löytynyt hyllystä, emmekä myyjän kanssa klytäneet foorumin keskustelusta suoraan mitään tuotenumeroa millä tilata. Siellä kuitenkin oli Vintage -tyyppisen Guzzin ongelman selvityksessä kuva yhden tarvikeanturin pakkauksesta jonka kautta päästiin siihen, että tulluliike Koivusen sivuilta klytyi melkein vbastaava kun mun, ainoa ero vaikutti olevan että johdin lähti sivulle (plussan sijaintia liittimessä ei näkynyt). Myyjä tilasi ja tänään meniin hakemaan ja kas, aivan erilainen VW:n anturi oli saapunut. Myyjä yrittää nyt varmistaa että tulee sellainen kun hän tilasi ja minä lähden järvelle nyt, ...tana.

pekkhuki

  • Viestejä: 19
Vs: Cali 1100i sytytysongelma
« Vastaus #37 : Kesäkuu 26, 2020, 13:43:23 ip »
No niin, nyt käy ja kukkuu: Erityiskiitos motomatille ja camn:ikke, ilman apuanne en varmaan olisi päässyt tähän vaiheeseen. Ohessa Motonetin tuoteno ja muuta paketin tietoa, jos joku muukin joutuu haeskelemaan sytytyksen anturia. Iso kiitos vielä kerran.