Kirjoittaja Aihe: Nevada 750  (Luettu 5857 kertaa)

• Vieras
Nevada 750
« : Huhtikuu 11, 2007, 11:41:49 ap »
Olen ajatellut hankkia Nevadan, mutta monet ovat varoittaneet ostamasta Moto Guzzia. Siinähän on moottorikin väärässä asennossa jne.
Mites on poijaat, häiritseekö poikittain oleva v2:n ajossa eli tuntuuko
hyrrävoimia esim. kallistuksissa?
Mahtuuko 190 senttisen kuskin jalat mukaan vai osuuko ne moottorin kuumaan sylinteriin?
Onko kukaan viritellyt siirtosarjoja vai onko se ylipäätänsä mahdollista?
Nyt mielipiteet kehiin, plussat ja miinukset. Tietenkin puolueettomasti, jos pystyy :)

Marko

Nevada 750
« Vastaus #1 : Huhtikuu 11, 2007, 13:25:43 ip »
Henkilöt, jotka varoittavat ostamasta sinua Guzzia - ovatko he koskaan moista omistaneet tai ajaneet?

asiaan:

Koeajolle vaan, sieltä selviää paljon. Pituutesi alkaa olemaan sitä luokkaa, että voi kyllä tehdä tiukkaa taipua Nevadan päälle ?

Moottori ei kallistele häiritsevästi ajossa, paikallaan (esim. liikennevaloissa) sen huomaa, mutta siihe tottuu nopeasti, eikä siitä varsinaista haittaa ole. Toinen josta usein puhutaan on kardaani-hissi-efekti, mutta tähänkin tottuu, ainakin minä totuin.

Kuten jo sanoin, käy koeajolla, aja myös ns. isolohkot, eli Cali-, V11-,  Norge ja Griso mallit, saat vertailupohjaa muihin Guzzin malleihin. (ja jos Nevadaan/pikkulohkoon päädyt, joskus kuitenkin haluat vaihtaa isompaan .. :-D)

I.H.

Nevada 750
« Vastaus #2 : Huhtikuu 11, 2007, 14:18:24 ip »
Ari_R kirjoitti:
Lainaus
Mites on poijaat, häiritseekö poikittain oleva v2:n ajossa eli tuntuuko

Guzzin V2-moottori on kyllä pitkittäin, siis kampiakselin suunnan mukaisesti :prof:
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 11, 2007, 14:20:00 ip kirjoittanut I.H. »
Titaniumin kuski

Olli

Nevada 750
« Vastaus #3 : Huhtikuu 11, 2007, 22:38:50 ip »
Ari_R kirjoitti:
Lainaus
... tuntuuko
...

Breva 750, ei Nevada, mutta sama kone. 15tkm takana. Heilahtelut tuntuu vain paikallaan kaasulteltaessa. Heti kun lähtee liikkeelle, niin nekin katoaa. En ole liikkeessä edes ohitustilanteessa pienemmälle vaihdossa ja voimakkaasti kierroksia nostaessa huomannut mitään.

Ja kyllä se moottori on just siinä asennossa, kuin miten se kardaanipyörässä pitää ollakin.

olli

Olli

Nevada 750
« Vastaus #4 : Huhtikuu 11, 2007, 22:38:52 ip »
doubleklick...
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 11, 2007, 22:39:00 ip kirjoittanut Olli »

Anssi

Nevada 750
« Vastaus #5 : Huhtikuu 12, 2007, 04:23:09 ap »
Hei,

Ostin tänä keväänä ensimmäisen itselleni ison pyörän (Breva 750), jossa on siis sama moottori & kardaani yms, hieman eri ajoasento vaan. Aikaisen kevään ansioista on nyt tullut ajeltua noin 500 km. Oma kommentti: ei häiritse sen paremmin moottorin hyrrävoimat kun muutkaan pitkittäisten akselien efektit. Kaikkeen sitäpaitsi tottuu, paitsi ehkä siihen kuinka kivaa ajaminen on :).

-Anssi

• Vieras
Nevada 750
« Vastaus #6 : Huhtikuu 12, 2007, 08:02:10 ap »
Sanoisinpa että 190 senttisellä polvet voi kolhiintua sylinterien kansiin ja ahdasta on muutenkin. Nevada on aika pieni ohjaamomitoiltaan verrattuna isolohkoon. Itse olen huomattavati lyhyempi ja ajoasento on Nevadassa tuskallisen ahdas.
Niin ja se kone on siis pitkittäin kun taas esim. HD:ssä se on poikittain eli kampiakselin suunta määrää koneen suunnan.

Miki

Nevada 750
« Vastaus #7 : Toukokuu 30, 2007, 12:19:00 ip »
Kuis on ? Jokos ajelet Nevadalla. Mä kävin tyypittämässä ko. pelin ja mukavalta tuntui.  Mulla on kanssa pikkuhiljaa tämä Moto Guzzi kuume noussut niihin lukemiin että pankin kautta kaupoille. Kerros kokemuksia...

petrivenneri

Nevada 750
« Vastaus #8 : Toukokuu 31, 2007, 15:28:04 ip »
Niinpä sitä itsekkin tuli ensi pyöräksi hankittua guzzi, kokemusta vuosikymmenten takaa oli muutamat ajot 350 honda ja ic planet sport + jokunen piikin reissu. Jotenkin tuntuu nyt vajaan tuhannen kilometrin jälkeen että guzzi saattaa olla oikea valinta, vallankin kun on tullut jo monesti sormet rasvattua tämän guzzin kanssa. Täytyy palata muutaman vuoden kuluttua tähän aiheeseen. Eihän sitä hätäilemällä päätelmiä tehdä.