Kirjoittaja Aihe: V35 Starttikehä.  (Luettu 2428 kertaa)

RKU

  • Viestejä: 3
V35 Starttikehä.
« : Toukokuu 24, 2020, 21:26:31 ip »
Tervehys  kaikille! V-35 starttikehä on tullu tiensä päähä. Kysymys kuuluu, sopiiko v.65 kehä 35:teen.Tämmönen v-65 löytyy varaosapyöränä, on vielä paikoillaan eli puranko turhaan jos ei sopiskaan?

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: V35 Starttikehä.
« Vastaus #1 : Toukokuu 24, 2020, 21:45:32 ip »
https://www.stein-dinse.biz/

Yllä osoite jossa liki kaikesta on varaosakuvastoa ja jos osanumero on sama niin sopivuuskin on todennäköisesti sama.
V35 ja V50 -mallit käsittävät yleisesti samoja osia kun taas V65 ja V75 ovat keskenään samaa tekniikkaa. Jälkimmäisien osat ovat ainakin osittain vanhvempia mitoitukseltaan.

Mutta nyt taisi löytyä yhteinen osanumero: 19067900
Tarkista vielä itsekin juuri niiden mallien ja vuosimallien osalta joiden osia aiot toisillaan korvata.
Muutoin, tietääkseni, kytkinakselit ovat erilaiset ja muutakin eroa on mutta tässä voi natsata.
Hammaskehä sisältää myös yhden kytkimen neljästä kitkapinnasta joten senkin olisi hyvä olla ehyt.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 25, 2020, 16:45:41 ip kirjoittanut motomatti »

RKU

  • Viestejä: 3
Vs: V35 Starttikehä.
« Vastaus #2 : Toukokuu 25, 2020, 16:36:41 ip »
Kiitokset Moto-Matille! 65 menee katkasuun.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: V35 Starttikehä.
« Vastaus #3 : Toukokuu 25, 2020, 16:54:33 ip »
Eipä mitään.
Oluen tai pari voit tarjota jos sopivasti nähdään.

Ei ole vaikeaa hakea osaluetteloista osien numeroita. Aina ne eivät kuitenkaan ole pitäneet paikkaansa. Guzzeissa on yllättävän paljon, samankin mallisarjan ja jopa saman vuosimallin sisällä poikkeavia ratkaisuja. Joskus vaihtuu jokin sähkölaite kesken mallisarjan joskus muuttuu jarrut tai jokin laakerointi. Monesti on tarvittu niinsanottua hämmästyksenpoistajaa. Siinä on vaaransa että remontti siirtyy seuraavaan viikonvaihteeseen ja remonttirahat ovat kadonneet sillä välin.

Jos kauppiaalta tulee väärät osat vaikka osaluettelossa on tietyt osanumerot niin se ei aina ole kauppiaan syy. Stein Dinseltäkin olen saanut vikapalikoita mutta vähemmän kuin muilta.
Nykyään Suomi ei ole enää peräkylä jonne voi lähettää paketillisen hevonkakkaa, laskuttaa siitä eikä kukaan valita.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V35 Starttikehä.
« Vastaus #4 : Toukokuu 25, 2020, 17:39:35 ip »
Yleisesti ottaen pikkulohkot eroavat mekaanisesti toisistaan lähinnä iskun, porauksen ja kaasarien suhteen. Joitain välityseroja kyllä on. Muuten koneiden osat sopivat sekaisin. Tämä on sitä tehokkuutta, mikä oli pikkulohkon moottoriperhettä suunnitellessa lähtökohtana.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: V35 Starttikehä.
« Vastaus #5 : Toukokuu 25, 2020, 22:56:34 ip »
Ero kytkimen osalta on kytkinakselin ja kytkinlevyn keskiön osalta. Tämä tuli ilmi silloin kun erään turistin 35C:n kytkintä rempattiin. Siksi tuo varmistus siitä että muut osat ovat vaihtokelpoisia. Nyt voi siis päätellä että vain kytkinakseli ja levy ovat erilaiset V35 - V65 suhteen. Olisikin varsin typerää että hammaskehä olisi erikokoinen mutta se ei epäilyttänyt vaan se olisiko kytkimen osien massalla tai vahvuudella ollut eroa keskenään. Mutta kohtahan se varmistuu...

RKU

  • Viestejä: 3
Vs: V35 Starttikehä.
« Vastaus #6 : Toukokuu 31, 2020, 12:26:45 ip »
Kehä on sama 35/65. Kytkinlevyt ja muutekin koko kytkinsysteemi on 65:ssa vankempaa sorttia. Akseli on erilainen, 35:ssa on ohuempi. Ens viikolla saa kaveri sorvata keskitystyökalun, silimään ei voi oikeen luottaa.