Kirjoittaja Aihe: V35 - V50 eroja  (Luettu 5689 kertaa)

dieselflosse

  • Viestejä: 88
V35 - V50 eroja
« : Huhtikuu 11, 2007, 02:02:58 ap »
Terve!

Nyt on aika lähellä se hetki, että minustakin tulee guzziukko. Huomenna pitäisi käydä vaihtamassa nykyinen 250 Honra V35 Floridaan...

Kun olen tällainen aikuisella iällä mopoilusta innostunut, niin tuo V35:nen sopii mainiosti menohalujeni kanssa. Tiedän kuitenkin kokemuksesta, että jonain päivänä tulee mieleen upgradata rompetta hieman.

Koska rakentelu on toinen luontoni, niin kyselenkin V35:n ja V50:n teknisiä eroja. Nuo pyörät ovat sinäällään melko samanlaisia, mutta mikä koneessa poikkeaa? V35 on käsittääkseni tehty V50:sestä... Onko homma tehty periaatteella 'pytyt vaihtoon' vai jotain muutakin?

Terveisin

Tero

 

 

 

 

 
Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, kustomkieroutunut

  • Vieras
V35 - V50 eroja
« Vastaus #1 : Huhtikuu 11, 2007, 12:34:39 ip »
Hei

Tässä osoite, josta löytyy Guzzi manuaaleja ja teknisiä tietoja

http://www.guzzisti.it/officina/manuali/officina/

 

Terveisin

V35 C

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
V35 - V50 eroja
« Vastaus #2 : Huhtikuu 12, 2007, 00:50:49 ap »
Täältäkin jotakin infoa V30 - V50-malleista.

http://mysite.mweb.co.za/residents/clasqm/guzzi-archive1.html

http://perso.orange.fr/smalltwins/

Ja sitten googlettamalla...

T: Jukka
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
V35 - V50 eroja
« Vastaus #3 : Huhtikuu 12, 2007, 01:01:45 ap »
V35:ssä on 66mm poraus ja 50,6mm isku, kun taas V50:ssä 74mm/57. Joten vaihtamalla pienempään isot pytyt saat kasaan superlyhytiskuisen 435cc koneen. Lisäksi kolmevitosen imuventtiili (30,6-30,4mm) on 4 milliä pienempi kuin viissatkussa (34,6-34,4mm). Pakoventtiileissä mitat menee 27,6/30,6mm. Nokka lienee sama molemmissa, tai jopa kaikissa pikkulohkoissa.

Tietenkin myös laatikko on välitetty pienemmässä hieman lyhyemmäksi, perävälitys (1:3875) on molemmissa sama.

Ajatuksena: mitä jos hankkisit V65:n pytyt, kannet (samat kuin V50) ja männät. Sitten lyhennät sylinterit ja kevennät männät V35:n arvoihin. Saisit aika rankasti lyhyt iskuisen ja kierrosherkän 509cc pannun.. Tätä sitten ruokkimaan isoilla kaasareilla ja apuhengittäisi avarilla putkilla ja ja.. NAM :vau: Tämän vielä yhdistäisi lyhyt välitteiseen pikkukoneen lootaan, saisit melkoisen liikennevalolähtijän.

 

Perhana, joutuuko tässä itse vielä hommaamaan pikkupikkulohkon?
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2007, 01:15:00 ap kirjoittanut TunturiTT »
Hyvä pyörä, parempi mieli.

dieselflosse

  • Viestejä: 88
V35 - V50 eroja
« Vastaus #4 : Huhtikuu 12, 2007, 10:49:17 ap »
Kiitoksia hyvistä vinkeistä. Tuo 435cc-vaihtoehto kuullostaa toteutuskelpoiselta, jonain päivänä...

Pyörä muuten tuli haettua... Ensimmäisenä haasteena on saada peli pysymään käynnissä ja ottamaan kierroksia. Tarkoitukseni oli ajella peli kotiin Hämeenlinnasta, mutta autollahan se oli tuotava :(

Aloitanpa tuosta käynnin palautuksesta oman topiccinsa.

 

 

 

 
Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, kustomkieroutunut

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
V35 - V50 eroja
« Vastaus #5 : Huhtikuu 12, 2007, 11:56:50 ap »
Tervetuloa joukkoon Tero,
Toivottavasti suhteestanne tulee monia kilometrejä kestävä :)
T: Kimmo

 
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

dieselflosse

  • Viestejä: 88
V35 - V50 eroja
« Vastaus #6 : Huhtikuu 12, 2007, 13:59:40 ip »
Kimmo kirjoitti:
Lainaus
Tervetuloa joukkoon Tero,
Toivottavasti suhteestanne tulee monia kilometrejä kestävä :)
T: Kimmo

 

 

Kiitos, kiitos!  Kyllä olen tästä ajetellut vähän pidempikestoista suhdetta kuin tuo harjoitteluhondan vuosi.

Mutta katsotaan, kunhan saamme nämä alkumurheet pois ja ne kimppakilometrit alulle.

Tero
Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, kustomkieroutunut

dieselflosse

  • Viestejä: 88
V35 - V50 eroja
« Vastaus #7 : Heinäkuu 10, 2007, 01:08:36 ap »
Terve!

Nostetaanpa hieman kesän kunniaksi tätä vanhaa aihetta. Kun tuo kehnohko tyhjäkäyntikin näyttää olevan tuon V35:n ominaisuus, niin spekulooraanpa taas vähän. 

Mitä olen korjaamokäsikirjaa tutkinut, niin Floridan V35 ja V50:nen ovat rungoltaan ja jarruiltaan sama pyörä. Eli, koko koneen swappaaminen onnistuisi siltä osin ihan ilman ongelmia. 65:ssa on käsittääkseni sitten pieniä eroja...

Jos sattuisin jostain löytämään sopivan V50-paketin (saapi tarjota, vaikka tili onkin juuri tällä hetkellä melkein tyhjä :vau:), niin tuon homman voisi tehdäkin. Mahtaako tuon V35:n sytkäsysteemi käydä suoraan? Ajattelen vain, jos mahdollisesti tarjolle tulevassa 50:ssä ei ole kärjetöntä sytkää... Sen voisi säilyttää tuosta nykytekniikasta, jos vain soveltuu. 

Muistanko oikein, jos väitän 35:ssa ja 50:ssä olevan saman perän? Pieni välityksen ero on tehty laatikossa?

Tästähän tämä taas käynnistyy...

Terveisin

Tero

 

 
Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, kustomkieroutunut

Kyösti V35 II

  • Viestejä: 20
V35 - V50 eroja
« Vastaus #8 : Heinäkuu 11, 2007, 14:15:56 ip »
Minulla ei ole oman 35:ni kanssa tuollaisia kokemuksia pyörän tyhjäkäynnin suhteen. Itseasiassa se paukuttaa tyhjäkäyntiä erittäinkin hyvin ja tasaisesti.

Joskus jos kylmällä koneella joutuu pysähtymään vaikkapa liikennevaloihin voi joutua hieman avittamaan kaasulla, mutta koneen lämmettyä ei tarvitse tehdä muuta kuin odottaa valojen vaihtumista.

Pyörälle ei ole tehty mitään erityistä. Säädöt kohdalleen ja kaasareiden synkkaus on riittänyt.

Aiemmin ko. laite kylläkin kulutti repullisen kaasareiden kumikurkkuja ja aina kun jompikumpi kurkku murtui niin käynti tietysti oli mitä sattui. Tämä vika korjaantui kun tilalle vaihdettiin pari vuotta sitten vahvemmasta kumiseoksesta tehdyt kurkut.

dieselflosse

  • Viestejä: 88
V35 - V50 eroja
« Vastaus #9 : Heinäkuu 12, 2007, 00:50:56 ap »
Kyösti V35 II kirjoitti:
Lainaus
Minulla ei ole oman 35:ni kanssa tuollaisia kokemuksia pyörän tyhjäkäynnin suhteen. Itseasiassa se paukuttaa tyhjäkäyntiä erittäinkin hyvin ja tasaisesti.


 

Ilmeisesti juuri tuo Florida on tuollainen murheenkryyni tyhjäkäyntinsä osalta. Käsittääkseni kone on omanlaisensa (V35II mäntä x syl. halk. 66 x 50.6 mm vs. Florida 74 x 40,6)

Kyllähän tuon Floridan maahantuojan suutinsuurennusvinkillä saa käymään hyvää tyhjäkäyntiä, mutta tuolloin kylmäkäynnistys takkuaa. Isommalla suuttimella joutuu kääntämään seosruuvin melkein kiinni (1/4 - 1/2 kierrosta sulkiasennosta on paras tyhjäkäynti).

Orkkissuuttimella olen päässyt sellaiseen kohtuulliseen kompromissiin. Vehjes lähtee pitkähköllä sahaamisella käyntiin kylmänä ja käy kohtuullista tyhjäkäyntiä kuumana (seosruuvi 7/8 auki).

Kylmäkäynnistys olisi varmaan parhaimmillaan seosruuvin ollessa yli kierroksen auki, mutta tuolloin tyhjäkäynti menee aivan liian paksuksi...

Tuon seosruuvi kontra suutinkokosuhteen, kun ymmärtäisi...:vau:  
Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, kustomkieroutunut