Mun eka Guzzi oli Nevada -99. Erittäin hyvä pyörä, mutta lopultakin kahdelle vähän ahdas. Tarkista ainakin seuraavat kohdat:
- Nopeusmittarin pyörittimen voitelu. Kapine on etupyörän akselilla oik. puolella. Rasvakuulasta vaseliinia sisään. Vaijerikin saattaa vaatia vähän voitelua. Se kannattaa irrottaa ja puhdistaa. Sisällä on monesti ruosteista kosteutta.
- Starttimoottori. Helppo irroittaa ja purkaa. Solenoidin vetomekanismin puhdistus ja voitelu, samoin välitys. HUOMAA: Välityksen niveltappi on paikallaan vain Pyhällä Hengellä, joten älä pura lattiakaivon yläpuolella. Tarkista hiilet ja puhdista koko kapine. Startin sisään kertyy vettä ja hiilipölyä. Ne muodostavat yhdessä mössöä.
- Bensaletkut. Jos pykivät - vaihda.
Voi olla hyvä ladata akku erillisellä laturilla. Kun on voinut ollut vajaalatauksessa pitkään. Mittaa lataus: Mittaa akun jännite ja mittaa uudestaan kun pyörä käy yli 3000rpm. Muutenkin kannattaa tarkistaa napojen puhtaus ja kaapelien kireys.
Releet ja sulakkeet olisi hyvä irroittaa-kiinnittää muutaman kerran, jotta hapettumat murtuvat.
Sähköosien puhdistukseen pitäisi käyttää "oikeaa" elektroniikkasprayta. ÄLÄ käytä CRC 5-56:tta.
Ja tietenkin ne perinteiset, eli jarrupalat, renkaiden paine, jarruneste, venttiilivälykset, kaasareiden synkka jne.