"Olipa kylän laidassa mökki, jossa asui pontikan kauppias, vanhahtava, kepelä ukko, kotimaisen kaupan ja teollisuuden innokas kannattaja. Sinne käveli ruskealyyssinen jätkä ja näki ukolla läkkisen päärärin täynnä ainetta. -Pontikoita, pontikoita! tervehti jätkä. Mitä sillä on hintaa? -Kuusikymmentä viisi litra. -Eihän tuo ole hinnan kiroissa, arveli toinen, tempasi astian sangasta kiinni ja lähti kävelemään. Vanha pontikan kauppias sadatteli ja älisi, uhkasi lyödä ja ampua, mutta ei kuitenkaan tehnyt mitään.. -Vanhalla hinnalla minä olen ennenkin pontikat ostanut, sanoi ruskealyyssinen mies, ja käveli ja katosi."
Tällä lyhyellä Haanpää-sitaatilla päästään itse aiheeseen. Kuten kaikki ovat huomanneet, niin viimeisiin malleihin Moto Guzzeja on ilmestynyt kaksi tulppaa per zylinderi. Syypäänä lienee ilmastonmuutossyyhy und scheisse ja sitä myöten kiristyneet päästömääräykset ja valmistajille kova tavoite tehostaa palamista tai jotain. Ohjekirjan mukaan kyseessä ovat NGK-tulpat. Ulompi BPR6ES ja sisempi PMR8B. Ensin mainittu lienee yleinen ja hinta edullisehko. Tuota jälkimmäistä ei ole löytynyt mistään katalogista eikä näin ollen hintakaan ole tiedossa. Niin että tulppia, tulppia. Mikä niillä on hinta?