Viime päivien huolloissa todettua kaksi vuotta sitten vaihdetuista öljynsuodattimista:
JZR:n öljynsuodattimen irroitus vaati suodatinavainta, oli tiukassa, mutta LM1:n suodatin pyörähti hyvin kevyesti sormin irti - ilman laadukkaan letkukiristimen varmistusta olisi irronnut.
UFI öljynsuodattimet olivat kiristetty samaan momenttiin, ajettu samat kilometrit ja samanlaisilla öljyillä.
Moottorit eroavat sisuskalultaan ja luonteiltaan huomattavasti, mutta todennäköisesti suurin syy LM1:n suodattimen löysyyteen on pääosin käytetyt/käytettävät kierrokset:
JZR:llä 2500-4000 r/min
LM1:llä 4000-8000 r/min
Netistä löytyy kuva Stonen öljypohjasta ja Ryco suodattimesta - ei kokemusta kummastakaan.
http://image.wikifoundry.com/image/1/lhH7BtRPXNAeLbcpSpl_tA34815/GW445H336T,
Jukka