Kyseltiinkö rajoilla papereita ja määränpäätä edes?
Espanja/Ranska kaikki kaistat auki, ei jonoa, ei kontrollia.
Ranska/Saksa yksi kaista auki, muutaman auton jono - toivottivat vain hyvää kotimatkaa.
Vuosaaressa kaikki ohjeistettiin ja pyydettiin pitämään lauttalippu tallessa tulevaa tarkastusta varten.
Uudenmaan rajalla kysyttiin matkan tarkoitus ja pyydettiin näyttämään ajokortti, jonka jälkeen matka jatkui.
Millaista elo oli eri maissa?
Espanjassa viikon 11 lopulla toimittiin eikä vatuloitu. Maa sulkeutui nopeaan tahtiin, vain välttämätön asiointi sallittiin. Esimerkiksi kaupassa vartija päästi asiakkaat yksitellen sisälle ja seuraava desinfioi kädet ja laittoi kumihanskat. Lisäksi valvoivat vaadittuja etäisyyksiä ja että autolla on liikkeellä, vain sallittu yksi henkilö.
Huoltoasemalla asioitiin luukun kautta - ei pääsyä sisätiloihin...
Hotellit, leirintäalueet, matkaparkit ym. sulkivat ovensa uusilta asiakkailta. Osassa ilmoitettiin päivämäärä, mihin mennessä pitää poistua.
Meilläkin olisi ollut mahdollisuus jäädä, mutta viikon aikana fifty sixty tilanne kääntyi paluun kannalle - kaikki pyörätkin kotona.
Paluumatka Espanjassa moottoriteitä, yöpymiset huoltoaseman rasteilla - opastaulut kielsivät poistumisen kyliin/kaupunkeihin.
Ranskan läpi maksuttomia teitä, yöpymiset airella.
Saksassakin yöpymiset rasteilla. Kaikki leirintäalueet ja matkaparkit kiinni.
Finnlines hoiti asiat hienosti - kaikki liput vaihtuivat kustannuksitta jokaisen palaajan aikataulun/tarpeen mukaan.
T,
Jukka
Ps. Eipä olisi ollut hääviä matkata ilman omaa sänkyä ja suihkua.