Missään ohjeistuksessa ei mainita että kardaanitunnelissa tarvittaisiin öljyä. Vetonivel on kestovoideltu.
Toki kardaanitunneli ja kardaani pitää pitää puhtaana ja ruosteettomana. Josku sieltä löytyy vettä ja se ei ole hyväksi. Silloin kannattaa tarkistaa tiivisteiden kunto perävaihteen ja kadaanitunnelin välissä (Vanhoissa malleissa paperitiivisteet, sittemmin o-renkaat.)
Kardaanin nivelen ympärillä olevan paljekumin eheys ja kiinnitys on hyvä tarkistaa. Vanhemmiten kumi kovettuu ja halkeama tulee palkeen uraan tai letkusiteiden viereen.
Koska kardaanitunneliin vilkaisu vaatii perävaihteen irrotuksen niin samalla katsoo toisenkin ruoisteherkän kohteen eli takapyörän navassa pesivän sysäyksenvaimentimen kunnon ja voitelun. Samalla vetourien puhdistus ja voitelu. Väittäisin että jos ei ole hiljattain vilkaistu niin syytä olisi. Normaali huolto-ohjelmassa sitä ei katsota eikä siis voidellakaan. Sen kunnossa oleminen lisää voimasiirron kestävyyttä.
http://www.motomatti.fi/2013/06/cali-kolmosen-ruosteinen-kardaani.htmlhttp://www.motomatti.fi/2018/03/california-ev-2001-kausihuolto.htmlMainittakoon että tämä erittäin siisti pyöräyksilö on käytetty merkkihuollossa koko historiansa ajan.
Vasta nyt tapahtui ensimmäistä kertaa takanavan ja kardaanin huollot.