Koskee vain nykypyöriä eli niitä joissa on "ruisku".
Keväällä kun starttaillaan pyöriä niin kuulee pitkäänkin "sahaamista" eli käynnistyspainiketta joutuu painamaan hyvin pitkään tai useamman yrityksen verran. Voi olla että keväällä akku on huonossa varauksessa ja käynnistysyritys ei enää onnistu lainkaan.
Se taas johtuu siitä että moottori ei saa bensiiniä riittävästi heti alussa. Polttoaineletkuihin on muodostunut "ilmaa" eli polttoaineesta haihtuneita ja erkaantuneita kaasumaisia jaoksia. Letkuissa on siis kuplia. Kuplia pääsee syntymään kun pitkän seisonnan aikana polttoainejärjestelmässä paine laskee ulkoilman paineen tasolle.
Asiaan on helppo lääke. Kun kytketään pyörässä virta päälle ei paineta starttinappia heti vaan siirrytään käyttämään tappokatkaisijaa. Kun virta on päällä käynnistyy polttoainepumppu hetkeksi. Sen käyntiaika on lyhyt. Vain muutamia sekunteja. Käännetään tappokatkaisin off-asentoon ja saman tien takaisin päälle. Pumppu käynnistyy muutamaksi sekunniksi. Toistetaan vielä muutaman kerran.
Niissä malleissa joissa on ulkoinen polttoainekierto kuuluu selvästi kun polttoainepumppu käynnistyy ja sammuu sekä myös ääni silloin kun järjestemä on ilmaantunut. Myös sähköisen bensahanan ääni kuuluu.
Sisäisen polttoainekierron malleissa ääntä ei välttämättä kuulu mutta prosessi on silti sama.
Kun ilmaus on suoritettu niin moottori voidaan käynnistää. Lähtee todennäköisesti "ekalla" ilman "sahaamista". Moottorin käynnistyttyä polttoainepumppu käy koko ajan.