TTT:n ohje toimii.
Lisäksi kehoitan olemaan raapimatta yhtään mitään sillä naarmut männässä, kannessa tai ylipäätään missään eivät ole hyväksi. Naarmuista alkaa karstan tarttuminen. Teräsharja voi olla liian järeä keino, messkinkiharjasta on apua männän lakiin ja kanteen. Männänrenkaan uran pohjasta saa karstan pois vanhalla katkaistulla männänrenkaalla mutta pitää olla varovainen ettei naarmuta eikä ainkaan levitä männärengasuraa.
Jos on tarkoitus jatkaa vanhojen männänrenkaiden elämää niin niiden kulumisasteen tarkastus on syytä tehdä. Männänrengas laitetaan irtaallaan sylinteriin. painetaan männän laella se hieman syvemmälle sylinteriin ja mitataan välysmitalla männänrenkaan päiden välys ja verrataan korjauskirjan antamiin toleransseihin.
Myös uuden männärenkaan välys tarkistetaan männän suhteen männänrenkaan urassa. Jos välystä on liikaa menee mäntä vaihtoon. Käytännössä silloin vaihdetaan molemmat männät vaikka toisessa ei niin vikaa olisikaan.
Tässä joitain kuvia mittauksista:
http://www.motomatti.fi/2019/04/california-adamant-kansi-ja.html