Kirjoittaja Aihe: Mikkeli - Puumala, Lietvedentie.  (Luettu 7598 kertaa)

Hajakenttä

  • Viestejä: 646
Mikkeli - Puumala, Lietvedentie.
« : Helmikuu 25, 2020, 14:31:51 ip »
Jossain oli Lietvedentie, kantatie 62, äänestetty Suomen kauneimmaksi reitiksi. Ehkä se onkin, mutta kovin on ollut viime vuosina rupinen sen pinta. Nyt on luvassa parannusta. Luin pikalliseta aviisista, että kesällä -20 tehdään uusi pinta vielä uusimattomalle osalle Hurissalo - Sahanlahti. Tarkempaa ajankohtaa ei ole vielä tiedossa. Liikenteelle tulee katkoksia räjäytystöiden vuoksi, kun joissakin kallioleikkauksissa on rurvallisuutta parannettava laajentamalla reikää. Ohitusreitti kulkee silloin Linninmäen kautta, joka tietääkseni on enimmäkseen vanhaa soratietä.

Sentire la forza!
Terv: Timo

Kurtsi

  • Viestejä: 182
Vs: Mikkeli - Puumala, Lietvedentie.
« Vastaus #1 : Maaliskuu 01, 2020, 10:02:27 ap »
Tie on hieno ja bonuksena siitä lähtee Pistohiekan kohdalta mutkainen ja mäkinen soratie kohti kesämökkiä. Kelpaa Quotaa laualattaa

klassikko

  • Viestejä: 191
Vs: Mikkeli - Puumala, Lietvedentie.
« Vastaus #2 : Maaliskuu 17, 2020, 11:56:49 ap »
On kuuskakkonen hyvä tie.. koska se vie yhdelle suomen parhaista mutkateistä! (434 joka muuttuu savonlinnaan ajettaessa 435 ksi.)

Harmonica

  • Viestejä: 10
Vs: Mikkeli - Puumala, Lietvedentie.
« Vastaus #3 : Heinäkuu 06, 2020, 08:42:36 ap »
On kuuskakkonen hyvä tie.. koska se vie yhdelle suomen parhaista mutkateistä! (434 joka muuttuu savonlinnaan ajettaessa 435 ksi.)

Kesämökki myöskin lähellä Pistohiekkaa.

Mutta tuosta tiestä. Tietyö vasta alkanut (räjäytystyötä ... oikovat sillä yhden tiukan mutkan). Suurempi työmaa alkaa kai 08/2020?
Lienee siten kokonaisuudessaan varmaan valmis vasta joskus 2021.'Sahalahdelta itäänpäin (Puumalan kautta Imatralle) on sitävastoin varsin hyvässä kunnossa. Tietä uusittiin ja levenneettiin pari vuotta sitten (juuri sen huonoimmalta pätkältä).

Muuten alueelta: Joo .... Puumala Sulkava pätkä (vajaa 30km) on yhtä mutkaa  ;D

Ruokolahti - Lohilahti - Sulkava (loppupään harjuneen) olisi mukava pätkä ajaa mutta varsinkin alkupäässä Ruokolahdelta päin tienpinta on samoin varsin heikko. Uudella Verkaransalmen sillan hinnalla (lossi korvattiin) olisi päällystetty aikas pitkä pätkä huonokuntoisia teitä...

Tänä kesänä aukaistiin lauttareitti: Lintusalo - Hurissalo (M/S Norppa II) ... pääasiassa pyöräilijöille, mutta muutama moottoripyöräkin sopii (ennakkoon varattava paikka).

 

Polkupyöräilijät pääsevät myös ensikertaa Sarviniemeltä (Savitaipale) Kyläniemeen (Puumala), tai tuonne Hurissaloon. Valitettavasti tämä lautta (M/S Roope) ei silti kuljeta moottoripyöräilijöitä. Toivottavasti kys. asia muuttuu tulevina kesinä.


Harmonica

  • Viestejä: 10
Vs: Mikkeli - Puumala, Lietvedentie.
« Vastaus #4 : Heinäkuu 08, 2020, 17:28:05 ip »
Mutta tuosta tiestä. Tietyö vasta alkanut (räjäytystyötä ... oikovat sillä yhden tiukan mutkan). Suurempi työmaa alkaa kai 08/2020?
Lienee siten kokonaisuudessaan varmaan valmis vasta joskus 2021.'Sahalahdelta itäänpäin (Puumalan kautta Imatralle) on sitävastoin varsin hyvässä kunnossa. Tietä uusittiin ja levenneettiin pari vuotta sitten (juuri sen huonoimmalta pätkältä).

Korjataanpa tuota yllä olevaa viestinäni vielä, että räjäytyksiä tehdään/tullaan tekemään 3:ssa kohtaa (mutkia suoremminksi), ja sitten aloitetaan asfaltointi (elokuun alussa 2020).  Valmis pitäisi olla elokuun loppuun mennessä 2020.

Tietä ei siis tässä yhteydessä muuten uudisteta, tai levennetä (kuten tehtiin Puuman Imatran puolella muutama vuosi sitten).

klassikko

  • Viestejä: 191
Vs: Mikkeli - Puumala, Lietvedentie.
« Vastaus #5 : Syyskuu 21, 2020, 13:40:29 ip »
Sulkavalta kun ajaa lohilahdelle niin on ihan hieno tie Vekaran sillalle asti ja hieman eteenkinpäin. Ruokolahden pää on tosiaankin aika röykkyä ja niin loivaa tylsää mutkaa että pitäisi ajaa aika kovaa.

Tuli yhdeltä ajelulenkiltä ajettua (Ducati 999 llä) mikkelin suunnilta ja juuri silloin oli jokseenkin anttolasta pistohiekalle asti pinta rouhittu. Emme silloin kaverin kanssa (B-king Suzuki) huomanneet muuta varoitusta asiasta kuin että pinnoitevaurioita 24 km merkin. No ei oikein voinut olla kun ei ollut pinnoitettakaan!
Itseasiassa ei haitannut muutoin kuin että pölisi hieman. Oli siinä oikeasti pinnoite, siitä oli vain osa rouhittu pois.  Kuultiin tämä kun päästiin Mörkin kahvilalle.
No nyt on hienot tiet. Aika nopeasti tekivät ne pinnoitukset.
Yksi tuttu oli näyttelypyörällään ajanut samoihin aikoihin tuon anttola-pistohiekkavälin.. Heh.. olivat kastelleet ettei pölise. Oli muuten kuraisen harmaa pyörä!

Tuota mahti mutkatietä 343 ja 345  on paikkailtu piiiitkillä paikkauksilla. Ihan ajettavaa mutta liukkaita kohtia ja reunoja kannattaa varoa varsinkin märällä kelillä. Melkein kaikki nuo paikkaukset voi välttää kovempaa ajettaessa mutta joutuu käyttämään ajolinjoja ihan toisen kaistan tuntumaan..


Harmonica

  • Viestejä: 10
Vs: Mikkeli - Puumala, Lietvedentie.
« Vastaus #6 : Syyskuu 28, 2020, 23:49:32 ip »

Tuota mahti mutkatietä 343 ja 345  on paikkailtu piiiitkillä paikkauksilla. Ihan ajettavaa mutta liukkaita kohtia ja reunoja kannattaa varoa varsinkin märällä kelillä. Melkein kaikki nuo paikkaukset voi välttää kovempaa ajettaessa mutta joutuu käyttämään ajolinjoja ihan toisen kaistan tuntumaan..

Kyllä. Ajoin tuon pätkän Puumala - Sulkava läpi viime viikonloppuna. Pienoinen yllätys. En kylläkään Gutzillani vaan autolla peräkärryn kanssa. En ole moiseen paikkaustapaan ennen törmännyt. Aina sisäkaarteissa puolet kys. ajokaistasta päällystetty uudelleen matalalla kerroksella (ollen pikkasen korkeammalla). Autolla toinen rengas on väkisin uudella pinnalla ja toinen vanhalla. Jokunen moto tuli vastaan (kun keli oli sinälläään mukava). Uudella pinnalla kaikki ajoivat mutta ''rauhalliseen tahtiin''. Vaatii pikkasen lisävalppautta. Hieman myös katselin, että sadekelillä vesi voi jäädä ikävästi seisomaan tielle.
Puumalasta suunnasta ajaessa Sulkavalle ehkä 2/3 on tuommoista. Juvan tiehaaran jälkeen loppumatka Sulkavalle on ennallaan. Olisivat päällystäneet koko tien vaikka vain 8 - 10km matkalta, ja edelleen ensi vuonna sitten lisää.