Pari asiaa pitää muistaa jos ajettavuus ei tule hyväksi ohjaustankoa, jalkatappeja, astinlautoja ja satulaa vaihtamalla.
Eräällä kaverilla oli joskus hankaluuksia saada japaninpyörästään hyvää ajettavaa. Oletti että vika on ajoasennossa ja keskittyi siihen. Vika olikin ohjauslaakereissa ja iskunvaimentimissa kun ei mennyt suoraan.
Tällainen asia kun menee liian pitkälle kuten Kerhokaverillani kävi. Kuoli ulosajossa kun pyörässään ei oikein mikään ollut kunnossa paitsi moottori ja voimansiirto. Ammatiltaan kuitenkin ajoneuvoasentaja. Pyörä sen sijaan jatkoi elämäänsä vakuutusyhtiöiden varaston kautta seuraavalle omistajalle joka ajoi sillä myös ulos tieltä mutta selvisi luunmurtumilla. Viaksi selvisi toimimaton etujousitus ja ohjauslaakerin kuluminen.
Jos pyörä tekee omiaan, vaikka pienessäkin nopeudessa, vika löytyy useimmiten ohjaus-, pyörien- tai takahaarukan laakeroinnista tai iskunvaimennuksen ongelmista.
Moni hallintaan vaikuttava vika ikään kuin "poistuu" kun vauhti nousee. Se johtuu pyörien ja moottorin hyrrävoimista jotka tasaavat kulkua.