Fysiikan lakien mukaista on se kun jarrunestettä kevyempi ilmakupla pyrkii nousemaan kohti jarrunestesäiliötä.
Jarrunestesäiliö kun on sijoitettu järjestelmään ylimmäiseksi järjestelmän ilmanpoiston takia.
Mikään paine ei aja ilmakuplaa alamäkeen paikallaan olevassa jarrunesteessä.
Ilmakupla jää helposti jumiin johonkin banjopulttiin tai muodostaa ilmataskun jonkin kulman taakse. Siksi kaikenlainen kopistelu, tärinä ja
osien kääntely eri asentoihin voi saada ilmakuplan liikkeelle. Voi sen tehdä paineenkin jättäminen järjestelmään joksikin aikaa.
Useimmiten ilmakuplat onkin helpompi saada nousemaan säiliöön päin, kuin tulemaan jarrusatulan ilmausruuvista ulos. Tämä onnistuu helpoiten
kun puristaa jarrusatulan männät sisään. Varoo siinä samalla, ettei säiliö pääse tulvimaan yli.
Jos jarruja on ilmattu urakkatahtiin, nesteessä olevat ilmakuplat "vaahtoontuvat". Siksi on hyvä pitää taukoa jos ilmaaminen ei tuota tulosta,
pienet ilmakuplat kerääntyvät tauon aikana isommiksi ja tulevat helpommin ulos, ainakin omasta mielestäni.
Eikä sitä jarrunestetölkkiä pidä ravistaa ennen käyttöä.