Joo, keulan öljyt on vaihdettu muutama vuosi sitten ja on ok. Moottori syö pikkuisen öljyä, joten täytyy varmaan mitata puristukset. Viime kevään huollon yhteydessä löytyi öjyä kytkimen kotelosta, joten sekin pitää tarkastaa.
Aloitetaan näillä ja edetään sitten lisää. Olettaisin, että ensi kesänä tulee taas 10 000 km lisää mittariin.
Perustuu 2007 Cali Vintagen käyttöön:
Jos sinulla tulee kymppitonni vuodessa, niin keulaöljyt kannattaisi vaihtaa kolmen vuoden välein, suositusten mukaan. Ja vaihto niin, että kaikki moska lähtee uusien öljyjen tieltä. Keulan alkuperäiset stefat kestivät n.70tkm ilman vuotoja. Talvisäilytykseen pari tippaa (silikoni?)öljyä pölysuojien välistä.
Puristukset voi mitata pienen öljykulutuksen vuoksi tai vaikka ihan oman mielenrauhan takia, mutta kuten Motomatti ja Egon sanoivat, moottorin pitääkin syödä öljyä, jonkin verran.
Jos kytkimen kotelosta on löytynyt öljyä, se ei mielestäni ole välttämättä vika, jollei öljyä tule sieltä ulos jatkuvasti ja ajon jälkeenkin. Sehän voi olla myös moottoriöljyn ylitäyttöä, mikä tulee kytkinakselia myöten kytkinkoteloon ja sen alapuolelta ulos. Näin omakohtainen kokemus..

Kannattaa ehkä ennen purkua miettiä tämäkin vaihtoehto ja jos näin on käynyt, pitää olla huolellisempi öljymäärän täytössä. Välttämättä peli ei ole menetetty, ja kytkin toimii hyvin

. Kytkimen oikeanlainen säätäminen lisää Guzziin mukavasti käyttömukavuutta ja sen lisäksi kytkimen huolto-ja käyttöikää. Ohjeet löytyy.. tietysti Motomatin nettisivuilta.
Jouko