Kirjoittaja Aihe: Navigaattori?  (Luettu 29088 kertaa)

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: Navigaattori?
« Vastaus #75 : Maaliskuu 02, 2020, 17:28:18 ip »
Ehkä vaaditaan vähän rohkeutta ja päättäväisyyttä. Toisessa avauksessa sitä
on jo konkari.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Navigaattori?
« Vastaus #76 : Maaliskuu 02, 2020, 20:29:18 ip »
Ite olen saanut noita halkaistua painamalla halkaisutyökalua, mikä se sitten olikin, kohtuullisella voimalla siihen saumakohtaan. Tarkoituksena
saada puoliskoja yhdessä pitävät väkäset etääntymään toisistaan, siihen kun lisää vielä pienen vääntöliikkeen, avaaminen on onnistunut.
Ei pidä ahnehtia siinä vaiheessa kun joku sivu antaa hieman periksi vaan, kannattaa siirtyä vänkäämään seuraavaa sivua.
Sohc van Helmi.

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Navigaattori?
« Vastaus #77 : Maaliskuu 03, 2020, 09:41:24 ap »
Kun noita eri muovikoteloita availee, niin on syytä olla epäluuloinen; Jos ei avaudu näppärästi, on monesti jossain kohtaa vielä jokin ruuvi, klipsi tms. kiinni. Ja - tietenkin - napsahtaa poikki, kun vääntää.
Se on sitten tärkein pidike, jonka katkeaminen jättääkin kannen irvistämään / vuotamaan vedet sisään / pölyt tms. muuta erinomaisen vekkulia.
Kokonaan toinen asia on sitten liimatut kotelot. Niihin ei ilman kirvestä pääse, eikä jälki ole kovin söpöä.

Tiedän kokemuksen perehdyttämänä...

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Navigaattori?
« Vastaus #78 : Maaliskuu 03, 2020, 09:43:25 ap »
Piiloruuvit löytää yleensä jonkin esim. takuusta kertovan tarran alta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

mosa

  • Viestejä: 360
Vs: Navigaattori?
« Vastaus #79 : Maaliskuu 03, 2020, 10:56:19 ap »
Piiloruuvit löytää yleensä jonkin esim. takuusta kertovan tarran alta.

Tuossa aiemassa viestissä olleessa videossa avataan just sama navigaattori kuin mulla eikä sinä näyttäisi olevan piiloruuveja. Vain neljä takakannen ruuvia. Netistä voisi näköjään tilata uuden akkusetin, josta löytyy nuo videossa käytetyt työkalut. Vaikeutena avaamisessa on lähinnä se, että taka-ja etukansien välinen rako on aivan olematon. Pitäisi löytää riittävän ohut, mutta kuitenkin sopivaa "työntöä&vääntöä" kestävä työkalu. En ole vielä sellaista löytänyt.
mosa

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: Navigaattori?
« Vastaus #80 : Maaliskuu 03, 2020, 11:06:56 ap »
Aterimet oli entisaikaan ohkaisempia. Mummon voiveitsi voisi olla juuri sopiva.
Tai voisi hioa vanhan linkkarin terän kärjen uuteen uskoon.
Entäs mattoveitsen terän palanen kiinnitettynä lukkopihteihin. Mattoveitsen
kanssa kannattaa ehkä käyttää silmäsuojuksia, ettei käy vahinkoa.


mosa

  • Viestejä: 360
Vs: Navigaattori?
« Vastaus #81 : Maaliskuu 03, 2020, 15:57:23 ip »
No nyt tää homma selkis. Huolimatta siitä, että tuossa opastusvideossa avattu laite on tyyppimerkiltäänkin aivan sama kuin mun navi, niin mun apparaatti "menee kahtia" näytön puoleisesta suorasta saumasta. Ei, kuten tuossa videossa avatun takakannen puoleisesta "aaltoilevasta" saumasta. Yhtä kaikki, sain apparaatin halkaistua, irrotin akun johdon toviksi ja laitoin kiinni. Stadam... apparaatti heräs henkiin. Ja tuosta videon, mun tapauksessa, "väärästä" opastuksesta huolimatta, apparaatti kärsi onneksi vain vähäisiä skraadeja ::)
Miksiköhän muuten tuon akun irrottaminen tepsii? Meneekö samaan sarjaan, kun tietokone temppuilee ja katkaisee virran toviksi tai viimekädessä ottaa töpselin pois pistorasiasta ja tuuppaa takaisin, niin taas pelittää? Joku it-specialisti varmaan osaa selittää ??? Tuota nimittäin joutuu työkoneella aina silloin tällöin tekemään ja ihan ilman atk-tukihenkilön neuvoja, kun on kyseisen neuvon kerran heiltä saanut ;D
mosa

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Navigaattori?
« Vastaus #82 : Maaliskuu 03, 2020, 23:15:35 ip »
Hyvinkin mahdollista, että hetkellinen virrattomuus aloittaa puhtaalta pöydältä. Eli tekee hard resetin käynnistäessä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: Navigaattori?
« Vastaus #83 : Maaliskuu 04, 2020, 07:12:01 ap »
Laitteen keskusyksikön ohjelma ajautuu nurkkaan, johon se jää pyörimään eikä osaa pois.
Samaan tapaan kuin vanha koira jumittuu huoneen nurkkaan kun ei osaa peruuttaa.
Keskusyksiköllä syitä voivat olla ohjelmavirhe, signaalien ajoitusvirhe tai muistivirhe.
On yleistymään päin halvoissa kuluttajalaitteissa autoista puhelimiin.
Kriittisissä ammattilaitteissa käytetään erillisiä piirejä, jotka tarkkailevat laitteen
toimintaa ja käynnistävät uudestaan, jos esimerkiksi minuuttiin ei tapahdu mitään.


@

  • Viestejä: 552
  • Death to Stock
Vs: Navigaattori?
« Vastaus #84 : Maaliskuu 04, 2020, 09:27:17 ap »
Lisäksi kysymyksessä on langaton tekniikka, joka on hyvin virhealtis. Mulla on mökin valvonnassa elektroniikkaa ja ainoastaan langallisiin antureihin, kameroihin tms. voi luottaa. Reitittimen ja valvontalaitteen buuttaan varmuuden vuoksi kerran vuorokaudessa. Kaksi viikkoa on maksimi ilman buuttia, jonka jälkeen alkavat ongelmat. Ilmeisesti Kiinassa tuo Garminkin tehdään en tiedä missä laitteen softa on koodattu. Kokemukseni kiinalaisesta softasta ei ole kummoisia, esim. optisesti korkeatasoisten Dahua-valvontakameroiden hallintasofta on luotettavuudeltaan ala-arvoista.


Hajakenttä

  • Viestejä: 961
Vs: Navigaattori?
« Vastaus #85 : Maaliskuu 08, 2020, 18:16:14 ip »
Mun TomTomissa on USB-töpselin vieressä kumitulpan alla pieni erikoisruuvi, jonka poistamalla jää reikä, jonka alta löytyy piikillä painettava painike, joka tekee master resetin laitteelle. Se on sitten aseteltava tiliä myöten uusiksi.

Sentire la forza!
Terv: Timo