Rummun shimmaamiseen kannattaa varata hiukan aikaa ja hermoja. Parhaiten siinä etenee niin että kasaa akselit, rummun ja siirtohaarukat lootan kanteen pystyyn, niin kytkentäsakaroiden valykset pystyy mittailemaan vaikka rakotulkilla. On meinaan, käynyt oikein tutulle kaverille niinkin, että kun jokin välys on jäänyt pienelle ja kun aika on syönyt hiukan lisää välyksiä, on alkanut kykentärengas napsimaan hammaspyörän sakaroihin kun pyörä on käynyt tyhjäkäyntiä vapaalla hiukan alamäessä. Sen kyllä kuulee, mutta ei vaikuta kauhean vaaralliselta, mutta hetken napusteltuaan korkkasi mutterista se vasenkätinen kierre kytkimen puoleisesta päästä. Loota alkoi sitten hylkiä vaihdetta. Kuluneen siirtohaarukan kylkeen levitettiin sitten vaan kylmän viileesti ohut kerros kovajuotetta, liipattiin sileäksi ja shimmattiin niin hyvin kun osattiin ja on tuo siinä nyt muutamia tuhansia kilometrejä taas pyörinyt.