Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Tammikuu 25, 2020, 09:34:53 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: KERHON PÄÄSIVU: https://www.guzziclub.fi
 
   Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 5 6 [7]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Moottoripyöräkuume.  (Luettu 6796 kertaa)
motomatti

Viestejä: 10 752


« Vastaus #90 : Tammikuu 15, 2020, 21:47:44 »

Kyllä jokaisessa pyörätallissa täytyy olla japanilainenkin.
Sen verran joustan että yksi ainoa japanilaismerkki on tallissa mutta sekin on amerikkalaisvalmisteinen. Honda 350 CL.
Kiva kylänvälinpyörä. Matkaa sillä ei jaksa kovin pitkiä välejä vaikka ex-tyttöystävä sillä ajoi kymmeniä kertoja Savonlinnan ja Mäntän välia aikanaan. Ehkä syystä...
http://www.motomatti.fi/2018/10/amerikanpyora-talvivarastoon.html

Suhteen kehittyessä Honda vaihtui BMW 80: seen. Sen jälkeen huomattavasti pirteämpään Cagiva 650 Al Azurraan. Erittäin pirteä laite. Myös ketterä ajettavaksi ja painoi murto-osan mitä Bemari. Tosin Bemu oli hyvä kahden hengen matkamalli. Eurooppaa sillä kierrettiin.
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 10 662



« Vastaus #91 : Tammikuu 15, 2020, 22:23:10 »

Japsejahan on joka jätkällä. Tosi kovilla on vähintään yksi kiinalainen. Mulla on skootteri ja kuramopo isosta maasta. Sopivan karusti rakennettuja vehkeitä.  Virnistää
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
motomatti

Viestejä: 10 752


« Vastaus #92 : Tammikuu 15, 2020, 22:54:41 »

Nykyään taitaa jo olla vaikea tietää merkin perusteella missä laite on värkätty.
tallennettu
TunturiTT

Viestejä: 10 662



« Vastaus #93 : Tammikuu 16, 2020, 08:21:45 »

Yamaha ja Honda teettävät pienet ja keskikokoiset mallit Taiwanissa ja jopa Kiinassa. Bemareiden moottoreita tehdään Saksan lisäksi Itävallassa, Kiinassa ja Taiwanissa. Kaikilla isommilla merkeillä on omat satelliittitehtaansa isoimmilla markkina-alueilla.
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
Breeze

Viestejä: 1 012



« Vastaus #94 : Tammikuu 16, 2020, 09:39:15 »

Nykyään taitaa jo olla vaikea tietää merkin perusteella missä laite on värkätty.

Tai missä kasattu, kun osat tulee pitkin maailmaa...

Mutta toisaalta, onko sillä väliä.
Taas lähtee sivuraiteille, mutta menkööt.

Vanhalle kansalle valmistusmaa on tärkeä ja siitä vielä puhutaan, mutta tehdään leikkisä, toteen perustumaton vertaus.
Suomessa on vanha tehdasrakennus, jossa tehdään uusilla ja vanhoilla koneilla palikkaa.
Sitten markkinatalous vaatii laajennusta ja uusi moderni tehdas, uusilla koneilla tehdään maahan, jossa on halpa työvoima.

Kummasta paikasta tulee parempi palikka?

Suomesta, missä pöhöttyneet, hyväpalkkaiset ja laiskistuneet duunarit tekee töitä uusilla ja vanhoilla koneilla.
Vai maasta, missä se tehdas on alueen taivaanlahja ja kaikki painaa into pinkeenä duunia uudessa tehtaassa, uusilla koneilla, koska vuoden duunissaolon jälkeen varaa ostaa äidille jääkaappi.
Joten työ pitää tehdä kunnolla, että ei saa kenkää.
tallennettu

Tämäkin vielä! ! !
motomatti

Viestejä: 10 752


« Vastaus #95 : Tammikuu 16, 2020, 13:34:59 »

Juu, itsekin pöhötyin ja laiskistuin duunissa ollessani. Etten olisi rasitteena hakeuduin ennenaikaiselle eläkkeelle. Hommia en ole lopettanut mutta teenkin niitä lähinnä itselleni.
Ekasta eläkepäivästä alkaen pöhötyin lisää mutta sain juonen päästä kiinni ja nyt vaatekoko on M XXL:n sijasta. Noin 30 kg on rasvakudosta kadonnut. Tosin paino on nyttemmin hieman noussut sillä lihasmassaa on tullut jokunen kilo lisää.

Tilanne on että rahanmenoa tiedossa: ajovarusteet uusiksi ja muutkin kamppeet. Pyöräänkin pitää tehdä säätöjä asian suhteen. Vaikutti jo syksyllä että ajoasento voisi olla toinenkin.
tallennettu
GinTurismo

Viestejä: 230



« Vastaus #96 : Tammikuu 16, 2020, 19:59:53 »

"Kyllä jokaisessa pyörätallissa täytyy olla japanilainenkin."
Juu, kyä näin on. Mullakin Suzukin Savage. Aikoinaan, vaan oisko vieläkin suurin ykspyttyinen putputin. Ja helppo käsitellä Virnistää
mosa
Savage vois olla hauska peli, ei vaan oikein custom-tyyyli innosta. Mulla on tallissa ylimääräinen suht. lyhyt satula, jos sen virittelisi sen satulamontun kohdalle (korkeammalle) ja vaihtaisi suoran tangon. Jalkatapit jäisi kuitenkin liian eteen ? Siirtosarjojahan on, mutta niillä siirretään tappeja vielä edemmäs, ei taaksepäin.
tallennettu

Vielä yksi GT, kiitos.
TunturiTT

Viestejä: 10 662



« Vastaus #97 : Tammikuu 17, 2020, 06:22:50 »

Savage on kyllä niin pieni, että saa olla todella lyhyt kaveri jollei jalat ulotu tapeille. On kuin Soliferin selkään istuisi.
tallennettu

Hyvä pyörä, parempi mieli.
Guzzr

Viestejä: 580



« Vastaus #98 : Tammikuu 17, 2020, 08:18:00 »

Kuume: Olis kiva, kun on jo ital. Guzzi, Bemari, engl.lainen ja kolme erimerkkisiä japseja, hankkia esim. Suzuki ( ei ollut omist. 25.v.) esim 1100 tai
 isompi Triumph 3 -syl,nen.
HD on kokeiltu- ei ollut mun asia.
Itävaltalainen ei o käynyt täällä eikä kiinalaisia 2-pyöräisiä ajoneuvoja.
Tähän asti en ole kokeillut sähköpyöriä, Wankeleita, 3-sylinterisiä tai parallelltwinejä tai 6-syl moottoripyöriä.

Ens kesäksi yritän museorekisteröidä 1 mp ja 1 auto ja kunnostaa 1 vet.traktori ja kotimain. Saab 99 jos innostus riittää.
Terv. Guzzr

 17.1 12,30  Jos oikein muistan kaikki vuodet : Oli omist. Jammu XS 500 ja Yammu R5 350 2-syl. mp,iä varhaisessa vaihteessa mp- uralla -   ens. 4-taht, toinen 2-tahtinen.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 17, 2020, 12:40:05 kirjoittanut Guzzr » tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!