Noiden nokkien kuluma voi olla vaihteen takertelun syy, mutta se voi olla myöskin sen seuraus. Jälkimmäistä teoriaa puoltaisi se, että sitä takertelua oli Annissa heti uutena. Kun vaihde takertelee sitä tulee runnottua lujemmin. Se on tietenkin virhe. Ei se vaihde mene silmään runnomalla. Jos kytkin on vähänkään huonossa säädössä tulee vaikeuksia. Se säätö on aika vaikea siksi, että säätövara ei riitä kaikille lämpötiloille. Milanossa oli 38°c lämmintä ja hirveä ruuhka ja kaksitahtisavu ja torvien soitto ja ykkösvaihde jumissa ja kytkin ei edes irrottanut kunnolla. Oli ajettava jalkakäytävälle ja säädettävä käsikammen kumin alta sormiruuvilla vaijerin pituutta, etuvetoholkkumaa pienemmäksi, jotta sai kytkimen taas irrottamaan. (Täällä forumilla oli juuri opastettu, että kytkinlevyt lämpimässä turpoavat ja irrotusvara loppuu, etenkin jos on kuuma ja joutuu ruuhkassa paljon liu'uttamaan.) Sitten kun taas noustiin vuorille viileään tuntui, että kytkimen etuveto loppui ja jäi kantamaan ja piti taas säätää vaijeria löysemmälle.
Heh – kun sattui niin hassusti, että vuoristotiellä pieni bambi hyppäsi eteen ja kallistetun, ja raskaasti kuormatun pyörän äkkipysäytyksen seurauksena tuli maakosketus vasemmalla sarvella ja taas kerran, tietenkin katkesi kytkinkammen nuppi. Kun ajoin sillä nysällä sitten jonkin aikaa (varakampi oli kyllä laukussa) niin huomasin, että kytkin saa isomman irrotusvaran ja säädön pelivara riittää helpommin. Se kammen nysä, nimittäin painuu syvemmlle kahvan kylkeen kun on lyhyempi. Siitä sain innovaation, että kun nuukuuttani korjaan noita kampia, viilaan ne liitettävät päät hiukan viistoon ja asennan liitetyn "nupin" sen verran etuvinoon, että syntyy sama ilmiö, kampi painuu vedettäessä syvemmälle, säätövara riittää paremmin.
Jos olisi konepajan tynkää hiukankaan, rakentaisin vaihteen siirtovivustoon toisenlaisen osan no:8 yhdystangon tilalle. Sellaisen teleskoopin, jossa on jämäkät jouset kumpaankin suuntaan. Sen tarkoituksena olisi estää vaihteen väkivaltainen runttaaminen ja noiden siirtonokkien murtuminen. Sitä odotellessa täytyy vaan käyttää järkeä ja helliä otteita rakkaitamme kohtaan.