Sen verran tahmea saa olla että on työläs pyörittää sormin pinoniakselin spooreista. Ajossa tapahtuu asettumista kun uudet osat sisäänajetaan eli laakerit sopeutuvat hieman. Muutaman tuhannen päästä akseli pyörii jo keveämmin.
Öljyksi taisi olla suositus tavallinen vaihteistoöljy mutta ei haittaa jos saman viskositeetin peräöljyäkin käyttää. Lisäksi pitäsi laittaa sekaan Molykote A-dispersiota. Jos aikoo laittaa RVS:n niin silloin ei pidä laittaa Molykotea. Eivät oikein pelaa yhteen. Toinen estää mekaanista kosketusta ja toinen tarvitsee sen toimiakseen.
Sitten kun RVS:llä on ajettu 5000 - 10.000 kilometriä voi lisätä Molykotenkin.
Melko uuden pyörän RVS-käsittelin eli 20.000 km huollossa laitoin vaihteistoon ja moottoriin RVS:n. 30.000 km huollossa vaihdoin öljyn mutta en suodatinta (Suodatin on kooltaan liki kaksinkertainen alkuperäissuodattimeen nähden.) eli RVS:n mahdolliset jämät tulivat pääosin samalla pois moottorista. Vaihteistossa jatkan edelleen RVS-käsittelyä vielä toisen 10.000 km. 40.000 km huollossa, joskus myöhemmin, vaihtuu vaihteistoöljykin uuteen. Pidän siis öljyä tupla-ajan. Pyörä on California 1400 GTS.
Havaintoja:
Moottori käy pehmeästi eikä pidä ilhmeenpää ääntä. Vain jakoketjut vinkuvat. Venttiilit kilkattavat hyvin vienolla äänellä. Kaasuun reagointi on herkkää ja tunnokasta. Moottori pyrkii käymään liian kylmänä. Siksi olen tukkinut öljynjäädyttimelle menevän imavirran pois. Tukkiminen nosti käyntilämpötilaa noin 25 astetta. Eli alhaisesta 60 asteesta tyydyttävään 85 asteeseen kun ulkolämpötila on alle 15 Celsiusta. Nyt helteellä kone käy syyläri vain osittain peitettynä 95 - 110 asteen tietämillä. Öljy on Motul 10W50 synteettinen esteriöljy.
Vaihteisto sen sijaan ääntää jokaisella vaihteella eri äänellä edelleen mutta äänitaso on laskenut. Vaihteisto ei kauheasti lämpiä.
Yleisesti on tuntuma että pyörässä olisi herkkyyden lisäksi hieman enemmän tehoa. Mitattu ei ole. Öljynkulutus on normaalia. Polttoaineen kulutus 5,5 litraa sadalle. Edellyttää että pysytään alle 100 km/h keskinopeuksissa. Lapinreissun, noin 3500 km, keskikulutus oli 5,4 litraa kahden hengen kuormalla + varusteet ja matkatavarat ja sisälsi lähes yksinomaan matka-ajoa. Liki kaksi viikkoa matkasimme.