Aloittaisin helpoista tarkistuksista eli ensin onko sytytystulpat keskenään saman värisiä ?
Jos ei ole, niin kaasuläppien synkronoinnit/säädöt heittää tai sytytystulppa/tulpanjohto viallinen.
Maininta että välillä käy tyhjäkäyntiä ok, mutta risteyksessä voi sammahtaa -> mahdollisesti liian pienet venttiilivälykset.
Ohje paperilla on 0,10 ja 0,15 ( imu / pako ), mutta käytännössä hyvä on olla 0,15 ja 0,20 (moottori kylmänä).
Kun nuo on kunnossa, jos vaiva ei poistu, niin sitten kaasuläppien synkronointi.
ps. koneen käydessä tyhjäkäyntiä liikuttele/kääntele ruiskusuuttimia vähän paikoillaan "ees-taas". Jos käynti muuttuu, niin kone saa kenties ilmaa ruiskusuuttimen o-renkaan juuresta. Silloin kannattaa ruiskusuutin löysätä ja irrottaa paikaltaan (ei tarvitse pa-letkun päätä irrottaa), katsoa, että o-rengas on ehjä ja sipaista sormella sen ympärille vähän vaselinia, että tiivistyy kunnolla paikalleen.