Otin sitten 4 vkoa sitten Guzzin tallista, latasin 6 vuotta vanhan akun ja tein lenkin, eikä ongelmia, kaikki pelitti. No, pyörä oli 3 vkoa ajamatta ja menin toissapäivänä halliin ja vedin käyntiin...tai siis en kun ei lähtenyt. Hmm, hetken arvonnan jälkeen eikun uuden akun ostoon. Vedin akun kiinni ja virrat päälle ja perk****, oli myyjä akkuliikkeessä antanut vääränkätisen akun, ja minä tollo mitään ajattelematta olin sen sitten vetänyt paikalleen sen enempää niitä napamerkintöjä katsomatta. No, kävin vaihtamassa akun oikeakätiseen (+ -napa oikealla). Komeasti lähti kone taas käyntiin. Sitten ajolle. Noin parinkymmenen kilometrin jälkeen bensavalo syttyi, vaikka tankki oli täynnä. Samalla pitkien sininen merkkivalo häipyi, äänimerkki piti vain tuskin kuultavaa korinaa, ja minä pysäkille tien reunaan ihmettelemään. Onneksi Nakkilan Pyörä&Mopo oli kilometrin päässä, haettiin pyörä pakulla ja huollon pihaan. Käynnistys vara-akun avulla ja mittausta > latausjännite laski ja käynti loppui siihen. Ei siis lataa. Ajon aikana ei laturin merkkivalo missään vaiheessa syttynyt, sitä toista 30 A pääsulaketta en ole edes katsonut, sillä oletuksena oli, että jännitteensäädin oli ottanut itseensä. Pyörä on nyt siis Nakkilassa vierihoidossa. ProItalian aina ystävällinen Nurmi antoi lisävinkin parista aiemmasta tapauksesta: saattaa olla, että laturilta lähtevien johtojen/johdon liitäntä voi olla ottanut hieman hmm lämpöjä...Eli ensin tsekataan ne, ja vasta sitten ruvetaan tilaileen jännitteensäädintä. Kysymys kuuluu: mahtaako Suomesta löytyä hyllystä uutta ja mihin hintaan, vai kannattaako heti yrittää verkosta uutta/käytettyä esim. eBaystä. Onko vinkkejä?