Skodaan asennetaan vakioksi akkulaturi niin, että aina lämppärinjohto kiinni akku latautuu. Laturina ns.älylaturi. Talvella lyhyen ajomatkan aikana kun ei akku ehdi latautua, niin po. systeemillä akku on aina (lähes) täysi.
Voipi olla hyvä ajatus kytkeä samanlainen laturi Guzzin akkuun kiinni vakioksi, jolloin on helppo ladata vaikka kaffepaikan pihassa. Jos vain saa sähköä...
Semmonen laturi näillä mp-kustannuksilla ei "enää konkurssissa tunnu". Ja saattaa mahtua akun viereen pikku lokeroon.
Noin yleisesti ajateltuna; Näissä 12v vehkeissä on aikas tärkeää huolehtia kaikista liitoksista. Vettähän roiskuupi monesti kesän aikana pitkin pyörää. Akun navat, startin navat ( HIILET!!! ), releiden sekä sulakkeiden ajottainen irrota-kiinnitä -juttu. Siinä saa hapettumat pois.
Jännitteenmittauksesta oli lehdessä 2013 / 2 juttu.