Kirjoittaja Aihe: edelleen siitä ratsparista  (Luettu 6280 kertaa)

• Vieras
edelleen siitä ratsparista
« : Maaliskuu 14, 2007, 16:19:42 ip »
Tärinää, mun pyörässä vahan alle 110 nelkulla menee ihan ok, mutta kun vaihtaa viitoselle niin nopeutta täytyy vähän nostaa tai laskea, jotta ikävä tärinä lakkaa,ei se iso ole mut häiritsevä.Nekkiikkaa tuntemattomana oiko niin, että viitosen ratas ois kulunut? onko siitä vaaraa, vai onko se kuuluisa ominaisuus?

Marko

« Vastaus #1 : Maaliskuu 15, 2007, 04:45:38 ap »
Väittävät, että sen kyllä kuulee sitten kun se 5. ratas alkaa olemaan tiensä päässä.

Paljonko on koneen kierrokset tuolla 110 nopeudessa 5. vaihteella?

esah

« Vastaus #2 : Maaliskuu 15, 2007, 06:13:07 ap »
Itellä oli tärinää ja värinää maantie nopeuksilla, syy >kaasareitten säädöt ei balansissa.

PekkaHml

« Vastaus #3 : Maaliskuu 15, 2007, 13:22:03 ip »
Virkistän vaan vähän vanhaa asiaa... tasapainottakaa myllyn kiertävät ja heiluvat massat ja laittakaa imubalanssit kohilleen. Käy ja kukkuu sen jälkeen...

Pekka

• Vieras
« Vastaus #4 : Maaliskuu 15, 2007, 16:11:43 ip »
Pekka, onko tietoo missä noi imubalanssit saisi kohdalleen, samoin kaasarin säädöt

ja samoin kaasariin vois vaihtaa isommat tyhjäkäyntisuuttimet, et kävis valoissakin paremmin, oisko jossai H:linnan lähellä?

PekkaHml

« Vastaus #5 : Maaliskuu 15, 2007, 23:40:43 ip »
Ne saa kyllä paikalleen ihan ite, kunhan on kunnon mittarit. Noilla viisarivehkeillä tulee äitiä ikävä. Tein ihan ite mittarin muoviletkusta ja ATF- öljystä. Sillä sai aika likelle totuutta balanssin. Meinaan ostaa sen mikäsenytoli- mittarin joka jollain tällä foorumilla jo olikin. Heti ostan kun lakkaan köyhtymästä.

Kaasareista en osaa sanoa mitään kun toi minun malmikasani on ruutta.

Ruuttavehkeissä pitää sitten vielä se TPS eli läppäpotentiometri säätää yleismittarilla oikeaan arvoonsa. Itse olen käyttänyt läppä kiinni- asennossa arvoa 150 Mv.

Jaa niin, venttiilien säädöt pitää olla kohdallaan ennen balanssien sormeilua just eikä melkein.

Jos et itse halua sormeilla, on Lempäälässä Juha-Pekka Eeva, jolla on Guzzin huolto ja aurinkoa tarkempi asenne työhönsä. puh. 03-3750788

Pekka

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #6 : Maaliskuu 16, 2007, 01:38:45 ap »
http://www.finnbike.com/guzzi/tekniikkasivu.htm  --->klikkaa "ohjeet isolohkon kaasuttimien säätöön". Tuolla opilla pärjää jo pitkälle ja toimii toki samalla periaatteella pikkulohkossa.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

esah

« Vastaus #7 : Maaliskuu 16, 2007, 05:21:57 ap »
Pari kappaletta neste vaimennettuja alipainemittareita alan liikkeestä, kumiletkua, sopivat liitin systeemit ja "imusarjoihin" sopivat liittimet voi tehdä vaikka itse poraamalla sopiviin kuusiokantaruuveihin reiät. Toimii omasta mielestä paremmin kuin letku+ATF-öljy, eikä maksa paljon.

esah

« Vastaus #8 : Maaliskuu 16, 2007, 05:23:14 ap »
niin ja ite oon tehnyt säädöt silleen, että ensin säätänyt tyhjäkäynnin ja sitten kierroksia 3 500 - 4 000 rpm. ja vaijereista se alue kohdalleen. Unohtamatta ensin niitä venttiilien säätöjä/tarkastusta.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 16, 2007, 05:32:00 ap kirjoittanut esah »