Kirjoittaja Aihe: Huolimatonta huoltoa  (Luettu 4394 kertaa)

japeblues

Huolimatonta huoltoa
« : Huhtikuu 16, 2019, 22:09:32 ip »
Edellinen huoltaja vähän huoltanut oudosti...   ::) :o liekkö kuva tulee mukhaan.. meinasi silimät muljahtaa pari kertaa kun tämän näin :D
Moto Guzzi California EV -98 tyyppi...

motomatti

Vs: Huolimatonta huoltoa
« Vastaus #1 : Huhtikuu 16, 2019, 22:23:55 ip »
Kaksi asiaa:
1. tiiviste väärin. Noin 0,2 -0,3 mm:n rako öljykanavissa. Tarkistaisin laakerointien kunnot. Varoiksi.
2. Varoiksi laitettu tavanomaista isompi suodatin. Se ei sinänsä haittaa. Ei tarvitse joka vuosi vaihtaa suodatinta eikä edes joka toinen. Itse olen toteuttanut tätä jälkimmäistä ideaa joissakin pyörissäni.

japeblues

« Vastaus #2 : Huhtikuu 16, 2019, 22:47:23 ip »
Kaksi asiaa:
1. tiiviste väärin. Noin 0,2 -0,3 mm:n rako öljykanavissa. Tarkistaisin laakerointien kunnot. Varoiksi.
2. Varoiksi laitettu tavanomaista isompi suodatin. Se ei sinänsä haittaa. Ei tarvitse joka vuosi vaihtaa suodatinta eikä edes joka toinen. Itse olen toteuttanut tätä jälkimmäistä ideaa joissakin pyörissäni.

Jep missähän lie edellinen omistaja tiivisteen laitattanut, tiedän ettei ole itse tehnyt, nyt on uusi ja oikeinpäin tuli laitettua sekä öljyttyä hieman, kattelin ylöspäin näytti siistiltä, onneksi ei ole ajettu mahottomia huoltovälillä, eikä outoja kolinoita tms. ääniä kuulu, pultit oli kireellä eli luultavimmin vetänyt raon kiinni. uusi motonetin myymä suodatin on samaa kaliberia kuin tuokin tuossa paikallaan, eli muutaman millin korkeampi kuin kun italia tekstillä oleva originaali..

motomatti

« Vastaus #3 : Huhtikuu 16, 2019, 23:29:23 ip »
Taisi pituusvaikutelma syntyä kuvauslaitteen polttovälin harhautuksesta.
Quota 1000:n kanssa käytin pidempää suodatinta kun tein kuukausia kestäviä reissuja ulkomaihin. Vaihdoin vain öljyn. Pääsi vähemmällä. Liki kaksi kertaa niin pitkä kuin alkuperäinen. Tein ensin mittauksia öljypohjan tiivistepinnasta kampiakselin ala-asentoon ja sitten kauppaan valitsemaan senttiä lyhyemmän filtterin.
Paras suodatin on sellainen että siinä on suuntaisventtiili joka ei päästä virtausta taaksepäin. Toki tietenkin tunnettu merkkisuodatin.

Sinänsä jännä että Guzzin vakiosuodatin on kaksi kertaa suurempi kuin dieselautoni suodatin jonka vaihtoväli on longlife-öljyllä 30.000 km. Lisäksi auton öljymääräkin on pienempi.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 17, 2019, 20:12:19 ip kirjoittanut motomatti »

TunturiTT

« Vastaus #4 : Huhtikuu 17, 2019, 06:34:24 ap »
Ei kireät pultitkaan ole voineet vetää rakoa kokonaan kiinni. Pieni välinon varmasti jäänyt, ellei koppa ole kiero. Ihme jos öljyvalo ei ole vilkkunut missään vaiheessa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

japeblues

« Vastaus #5 : Huhtikuu 17, 2019, 09:04:13 ap »
Ei kireät pultitkaan ole voineet vetää rakoa kokonaan kiinni. Pieni välinon varmasti jäänyt, ellei koppa ole kiero. Ihme jos öljyvalo ei ole vilkkunut missään vaiheessa.
Joustavalta tuntui alukoppa jäähdytysrivoista ja kulmanläheisyydestä huolimatta, Kierrepultin voima vetää kyllä noin pienen raon kiinni, tuohan on vain valettu ja koneistettu koppa ilman "jälkipolttoa", ei ole valo vilkkunut edes himmeästi.. vaan lapin kesä on valoisa ja vähäluminen lämmöistä puhumattakaan  ;D

Henko

« Vastaus #6 : Huhtikuu 17, 2019, 10:06:44 ap »
Itsekin jouduin menee Motonetiin vanhan suodattimen kanssa sen jälkeen kun olin paikalliselta merkin edustajalta tilannut suodattimen. Ei ollutkaan sama kierre kuin omassa mopossa. Ja kyllä siellä oikea suodattimen jalka mun mielestä on.

TunturiTT

« Vastaus #7 : Huhtikuu 17, 2019, 11:55:49 ap »
Joustavalta tuntui alukoppa jäähdytysrivoista ja kulmanläheisyydestä huolimatta, Kierrepultin voima vetää kyllä noin pienen raon kiinni, tuohan on vain valettu ja koneistettu koppa ilman "jälkipolttoa", ei ole valo vilkkunut edes himmeästi.. vaan lapin kesä on valoisa ja vähäluminen lämmöistä puhumattakaan  ;D

Hyväkuntoinen pumppu ainakin. Jos tuon raon voisi vetää kiinni m6 ruuveilla, niin tiiviste olisi hyödytön.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

japeblues

« Vastaus #8 : Huhtikuu 17, 2019, 14:35:09 ip »

Hyväkuntoinen pumppu ainakin. Jos tuon raon voisi vetää kiinni m6 ruuveilla, niin tiiviste olisi hyödytön.
Kyllä tuo laite ihan huolletulta tuntuu ja hyvällä pidolla muutenkin ollut, tuosta kopasta jotta sen verta on tullu erilaisia alumiinihommia koneistettua jotta mielipiteeni pitää tiiveyden ja joustavuuden suhteen ja pulttien vetokyvyn, onhan niitä alutiivisteitäkin :) samanlainen on äänimaailma kun ennen suodattimen vaihtoakin, paljon hiljaisempi kuin kawasaki ikinä :) ja käy nätisti.

japeblues

« Vastaus #9 : Huhtikuu 17, 2019, 14:38:30 ip »
Itsekin jouduin menee Motonetiin vanhan suodattimen kanssa sen jälkeen kun olin paikalliselta merkin edustajalta tilannut suodattimen. Ei ollutkaan sama kierre kuin omassa mopossa. Ja kyllä siellä oikea suodattimen jalka mun mielestä on.

kyllä on ja pitääkin olla, matalampaa suodatinta tarjosi motonetissä myös, jotain Gileraan menevää... kuulema samanlainen hiukka matalampi

puuhapasi

« Vastaus #10 : Huhtikuu 22, 2019, 21:50:30 ip »
Paras suodatin on sellainen että siinä on suuntaisventtiili joka ei päästä virtausta taaksepäin. Toki tietenkin tunnettu merkkisuodatin.

Ellei tänne parane julkisesti mainostella, niin minulle voi yv:tä laitella missä olvisuotimessa tuollainen hienous on :)
Nimim. Motonetin hyllystä juuri haettu öljyfiltteri, josko sopii sittenkään Stone '02 öljypohjaan kiinni. \o/