Kirjoittaja Aihe: Sivuvaunu.  (Luettu 4318 kertaa)

Tuulenpoika

Sivuvaunu.
« : Maaliskuu 28, 2019, 17:47:05 ip »
Nettimotossa on pitkään ollut Cali vm.91 sivuvaunulla myynnissä.
Hintapyyntö oli 8300,nyt ei hinnoiteltu.Mitähän pitäisi tarjota?Oliko
ylihintainen ?
Terv.Seppo

ei talvikunnossapitoa

Vs: Sivuvaunu.
« Vastaus #1 : Maaliskuu 28, 2019, 21:12:49 ip »
On se varmaan ollut ylihintainen meidän markkinoillemme kun ei ole kaupaksi kerran käynyt. Jos se kaivelee, tarjoa maksukykysi mukaan senverran kuin olet valmis melkein menettämään, tuskin näiden lelujen myynti jatkossa ainakaan helpottuu. Ei näitä guzzisivareita liian usein ole myynnissä ja elämä on lyhyt... Kyllä tuosta varmaan saa paremman kaupan aikaiseksi kuin mitä itse tein kun samanikäisen mutta rujon guzzi/eml - yhdistelmän hommasin.
V50 Rosso club racer,  Nevada Cappuccino Racer kilvissä, Galletto 192 museo, SWM Silver Vase ja Cali III + Eml Sport

NorgeGTL

« Vastaus #2 : Maaliskuu 29, 2019, 09:23:04 ap »
Sivari on aina mielenkiintoinen ja tämänkin po. yhdistelmän kohdalla paketti on ainakin hyvin tehty kun siinä kunnolliset muutossarjatkin. Ja kun ajattelee siten, että se on sitten kaikki voittoa mitä siitä joskus myydessä saa niin taas pärjää.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Olavi

• MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
« Vastaus #3 : Maaliskuu 30, 2019, 08:38:29 ap »
91 perus Calin arvo on max. 3000 plusmiinus jotain kunnon ja varustelun mukaan. Sivuvaunun arvioisin max 2000-3000 arvoiseksi, jos on kunnollinen. Itse maksaisin max 4500 tuollaisesta. Näin omasta hatusta vedettynä.
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

Tuulenpoika

« Vastaus #4 : Maaliskuu 30, 2019, 13:37:52 ip »
Perheeseen tuli syksyllä uusi jäsen,Wilho rotikka. Näin jo eläkeläisenä on aikaa puuhata koiran kanssa ja mielellään sen ottaisi mukaan harrastuksiin. Nyt pentuvaiheessa varmaankin oppisi vielä sivuvaunuun.Nettimotosta olen seurannut sivareita.Ryssänpyöriä on kyllä tarjolla mutta ei oikein innosta.

Pekka

« Vastaus #5 : Maaliskuu 30, 2019, 14:29:01 ip »
91 perus Calin arvo on max. 3000 plusmiinus jotain kunnon ja varustelun mukaan. Sivuvaunun arvioisin max 2000-3000 arvoiseksi, jos on kunnollinen. Itse maksaisin max 4500 tuollaisesta. Näin omasta hatusta vedettynä.

Kannattaisiko tuollainen sivari sitten purkaa, palauttaa pyörä alkuperäiseksi ja myydä se 3000€, sivari 2000€ ja muutossarja 2000€ ?
Jos pyörän alkuperäinen alusta on tallessa, voisi osien summa olla suurempikin.
Sohc van Helmi.

ei talvikunnossapitoa

« Vastaus #6 : Maaliskuu 30, 2019, 15:57:01 ip »
Lagotto Renzoa varten minäkin tuon sivuvaunucombon hommasin kun se muutenkin mun kanssa kulkee pitkin maatamme. Kävi vaan huonosti kun ei ollut enää pentu , ei suostu tuon härpäkkeen kyytiin. Muutenkin kävi huonosti, vaimo tuli kerran viime kesänä kyytiin ja tykkäsi. Soolopyörän päällä oli viimeksi josku 80-90 luvun vaihteessa ja oli kiukkunen kun kuulemma kallistelin liikaa.
V50 Rosso club racer,  Nevada Cappuccino Racer kilvissä, Galletto 192 museo, SWM Silver Vase ja Cali III + Eml Sport

Tuulenpoika

« Vastaus #7 : Maaliskuu 30, 2019, 17:33:08 ip »
Mahtuisiko muuten rotikka hyvin sivivaunuun? Meillä tämä mpharrastus ollut yhteinen vaimon kanssa,ajeltu pitkinpoikin Eurooppaa  Calilla.Nyt koira rajoittaa harrastusta.Mahdollisesti sivivaunuun olisi ratkaisu.

GuzGuz

« Vastaus #8 : Maaliskuu 30, 2019, 18:26:14 ip »
Tai peräkärry?

jukkak

« Vastaus #9 : Maaliskuu 30, 2019, 18:33:01 ip »
Itse ostin Cali3 -94+sv n. 5vuotta sitten 4000€.llä (elm vaunu) ja en saanu vaunusta myydessä kun n. tonnin
Vaunun kiinnike kilkkeet jätin pahan päivän varalle itselleni
(ei ollut s.vaunuilu minun hommaa sen verran paljon kaatuili aurakeppejä ;D)
Norge, Cali 3,

Kaijus

« Vastaus #10 : Maaliskuu 30, 2019, 19:52:18 ip »
Se on tuollaisen yhdistelmän hinta enempi tunnepuolen asia - myyjälle merkkaa se, kuinka paljon hän haluaa siitä eroon ja ostajalle taas kuinka paljon hän kuvittelee siitä olevan hänelle hyötyä/iloa. Kun on vielä kyse 20-30 vuotta vanhoista välineistä, niin eihän niillä oikeasti kaupallista arvoa juurikaan ole.
Itse myin edelliskesänä hyvän Cali 1100i -97 + EZS:n 2:n istuttavan vaunun (+ kunnon keula ja 15" pyörät) alle 4:n tonnin ja olin ihan tyytyväinen   koska yhdistelmä oli meidän perhettä ( 2 lasta + 2 koiraa vaunussa) siihen mennessä lähes 20 vuotta hyvin palvellut ja hankintahintansa tienannut
runsaasti hupia tuottamalla.
Olisinhan minäkin voinut siitä pyytää vaikka mitä, mutta kun tarve oli ohi (pystymettäänkin mennään - jos kelit sallii - nykyään ilman joukkuetelttaa ;-) ja säilytystilakin myytiin alta, niin tärkeintä oli asettaa hinta sellaiseksi , että ostaja löytyi.

Tuulenpoika

« Vastaus #11 : Maaliskuu 30, 2019, 21:29:24 ip »
Näitten vanhojen pyörien hinnoittelu on varmaankin pitkälle vaikea asia.160 tuhatta ajettua EV.: ä en edes yritä myydä. Vuonna 2008 pyörä maksoi Piikkiössä 10 tonnin ja Cali 3:sta sain 4 tonnia vaihdossa.Hyvin on EV palvellut.

ei talvikunnossapitoa

« Vastaus #12 : Maaliskuu 31, 2019, 11:51:16 ap »
Näkyy tossa olevan aika iso tuo istuma-aukko. Penkistä ei kuvaa, mutta sehän on helppo muuttaa jos ei sovellu sellaisenaan koirallesi.
En usko olevan mitään vaikeutta.
Itellä oli sillon aikanaan haaveena pakata Renzo, teltta ja tarpeellinen määrä rompetta ja kiertää Suomea huolella "slow food" meiningillä pikkuteitä pitkin ja sellaisilla alueilla joilla ei oo vielä muuten tullut käytyä. Eläkeläisellä kun oli silloin aikaa, nyt on äitimuorin asioista huolehdittava ja lapsenlapsiakin on.