Hoonaamisessa on myös se vaara, että tulee väljä. Vaikka saisikin korkeat purseet matalaksi, niin materiaalia sieltä poistuu myös mistä ei tahdo.
Sellainen vaara on mutta jos putki on tuon näköinen niin ei paljon maksa jos hieman kokeilee. Riippuu myös hoonista. Ehkä ei kannata käyttää pallo- tai jousihoonia vaan mittaansa säädettyä hoonia. Jälkimmäisellä on vaikea tehdä isoa reikää. Tosin soikean silläkin saa jos ei ole opetellut sitä käyttämään. Tuossa nyt ei ole paljonkaan hävittävää jos kokeilee ennen metallinkeräykseen toimittamista.
Tässä keulatyypissä kun ei ole laakereita niin alaputki toimii koko matkaltaan, mitä sisäputki siinä liikkuu, laakerina. Eli jos kuluma on vain lyhyen matkaa yläpäässä niin loppuosa voi olla vielä sallitun rajoissa.
Kuten aiemmin mainitsin niin Stein Dinseltä ostamani LM2:n sisäputket, noin 60€/kpl olivat hiukan tiukahkot joten se jo aiheutti hoonaamistarpeen.
Silloin tällöin näkee Guzzeissa sinistyneen keulan sisäputken. Kertoo liian tiukasta sovituksesta ja/tai voitelun puutteesta.