Kirjoittaja Aihe: LM2 huohotin  (Luettu 13886 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: LM2 huohotin
« Vastaus #15 : Helmikuu 01, 2019, 16:06:22 ip »
Runkohuohotus pysynee auki varsin hyvin niin kauan kuin se toimii ja pyörällä aktiivisesti ajetaan. Kylmälima lienee siinäkin kompastuskivenä. Se kuivuessaan muodostaa varsin sitkasta limaa.

Quota Mille oli siinä suhteessa pahimmillaan koska ajokausi oli sillä pidempi lumentuloon asti. Kehitti synteettiselläkin moniasteöljyllä sellaisen sakan että talven aikana ei ihan piikata tarvinnut mutta huohotussysteemissä sitä pesi. Jos klunssi lähti niin jostain syystä aina vasemman palotilan kautta.
Aivan törkeä savupilvi jäi jälkeen. Tulppa mustana.

Jos ajetaan koko ajan niin järjestelmä toimii koko ajan. Sitten kun laitetaan pyörä seisomaan syksyn ajojen jälkeen niin kylmälimaa voi olla varastoituneena erinäisiin letkuihin ja lokosiin imupuolen (huohotus-) järjestelmässä. Sinne se sitten kuivahtaa. Yleensä sitä löytää venttiilikopasta ja jos sitä on siellä on sitä huohottimessakin.

Tämä ei ilmeisesti ole tullut valmistajan havainnoksi sillä valmistusmaassaan olosuhteet ovat toiset. Syksy on siellä aivan erilainen. Kuiva ja kuulas.

Suurin syy on kuitenkin se että Guzzin kone käy lähes aina liian kylmänä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: LM2 huohotin
« Vastaus #16 : Helmikuu 01, 2019, 17:09:10 ip »
En ole kyllä kuivaneesta kylmälimasta kuullutkaan..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: LM2 huohotin
« Vastaus #17 : Helmikuu 01, 2019, 17:26:54 ip »
En ole kyllä kuivaneesta kylmälimasta kuullutkaan..
Seuraavan kerran kun sattuu kohdalle kuvaan millaista kittiä se on.

Henko

  • Viestejä: 340
Vs: LM2 huohotin
« Vastaus #18 : Helmikuu 02, 2019, 07:34:14 ap »


Hyvin se hengittää, miettii sen yhtenä putkena. Tilavuus vs rungon sisätilavuus on balanssissa, kun rungon tilavuus on moottoria isompi. Sa se kyllä helposti Tonti-runkoisessa on niin. Putkihan on suht kookasta.
Meinasin siis sen takia että jos kuulaventtiilin päällä oli melko paljon ruostetta niin mistä tietää ettei vastaavanlaista tukosta tai ruostetta ylipäänsä ole jossain rungon sisällä tukkeumaksi asti?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: LM2 huohotin
« Vastaus #19 : Helmikuu 02, 2019, 13:36:20 ip »
Tuon ikäisessä pyörässä, joka on mahdollisesti seissyt pitkiä aikoja, voi ollakin ruostetta putken sisällä. Mutta tukkoon asti muodostuakseen sitä pitäisi olla todella paljon.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: LM2 huohotin
« Vastaus #20 : Helmikuu 04, 2019, 14:56:07 ip »
 ;D niin niille jotka eivät tiedä niin "italosound" on aktiivi Laverdisti eli joutuu kyllä meidän kanssaan ajellessa aika-ajoin käyttämään ne kaikki kierrokset mitä padasta löytyy!
Se minun vanha LM2 joka on nyt Motella on saanut (kuten varmasi italosound itsekin muistaa mm. Laverdarallin ajelulla Jotaa kirittäessään) täyttä jenkaa joten jos haluat kuulla miten orggis huohotinpurkki toimi niin kysy Motelta.
Jos oikein muistan niin annoin (tai myin?) kaverilleni Sivosen Jarille kyseisenlaisen pöntön. Liekkö laittoin sen kiinni johonkin guzzeistaan?

Noiden purkkejen putsaus limoista on helpompaa kuin runkoputkien?


motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: LM2 huohotin
« Vastaus #21 : Helmikuu 04, 2019, 16:03:52 ip »
Lainaus
Noiden purkkejen putsaus limoista on helpompaa kuin runkoputkien?

GT-ajoilta muistan että otin pöntön kouraan ja lorautin bensiiniä sisään vuoron perään joka lävestä ja välillä ravistelin. Ruuvarilla herättelin venttiiliä. Puhdas bensa muuttui likaiseksi bensaksi.

California Kolmosen (Nyk. California Adamant trike) runkoa sisäpuolelta pesin bräkleenillä ja paineilmalla. Poikkiputken rei'istä tuli sakkaa ja kuraa hetken aikaa. Lienee taas keväällä sen aika sillä tuli köröteltyä pitkin pitkää syksyä viileissä ja kosteissa säissä.

Centauron selkäputkessa ei isommin ole ollut kuraa sillä paluuletkuja on kaksi suuriläpimittaista joita myöden sakeampikin salva valuu öljypohjaan öljyn pinnan alapuolelle.

Miten on Ghezzi-Brianin huohotuksen kanssa?

Nimimerkki Italosound jo soittelikin LM2-aiheesta.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: LM2 huohotin
« Vastaus #22 : Helmikuu 04, 2019, 18:35:38 ip »
Jokainenhan meistä ajaa omaa kovaansa - hyvä niin.

Lainaus
...otin pöntön kouraan ja lorautin bensiiniä sisään vuoron perään joka lävestä ja välillä ravistelin. Ruuvarilla herättelin venttiiliä. Puhdas bensa muuttui likaiseksi bensaksi.

Vastaavan toimenpiteen ja kuivattelun jälkeen kopistelin alkuperäistä omaani - ruostehiukkasten tulo ei ottanut loppuakseen...

Mikäli, Italosound, päädyt alkuperäiseen purkkiin, niin tiedoksesi, että tallini hyllystä löytyy semmoinen käyttämätön - itselläni sillä ei liene käyttöä.

T,
Jukka

Ps. SP1000:n moottorissani alkuperäinen toimii, mutta se eroaa kansien tulojen osalta vrt. LM:n osan.

italosound

  • Viestejä: 59
Vs: LM2 huohotin
« Vastaus #23 : Helmikuu 04, 2019, 21:36:51 ip »
Moro
Laverdakerhon kanssa kun on käyty meren takusissa ralleissa ja pohjoisessa, niin pitkiä siirtymiä tulee päästeltyä aika haipakkaa niin pitkään kun tankissa menovettä riittää. Joten kai se isompi pönttö olisi viisasta investoida. Tähän mennessä ei tien päällä ole tarvinnut remonttia tehdä, toivottavasti ei jatkossakaan.
MN

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: LM2 huohotin
« Vastaus #24 : Helmikuu 04, 2019, 23:13:45 ip »

Tuossa asennettuna.

Muutama päivä sitten tuli katseltua saatavuutta - tällä hetkellä ei näytä olevan kovin hyvä. Laittaisin s-postilla tiedustelun Agostinille Mandelloon.

Tuolla: www.officine08.com/p66152_oil-steam-tank-moto-guzzi-850-le-mans.html noin viikossa lupaavat saavan myymälään - ko. firmasta itselläni ei ole kokemuksia.

T,
Jukka

canam

  • Viestejä: 46
Vs: LM2 huohotin
« Vastaus #25 : Helmikuu 05, 2019, 10:29:31 ap »
Olisko mitään "järkeä" laittaa tuohon etupintaan, vaikka leiripatjan pala.
Siinä on nyt mahdollisimman suuri jäähdyttävä pinta.
Parilla nippusiteellä kokeeksi. Helppo poistaa, ellei hyötyä.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: LM2 huohotin
« Vastaus #26 : Helmikuu 05, 2019, 10:41:46 ap »
Olisko mitään "järkeä" laittaa tuohon etupintaan, vaikka leiripatjan pala.
Siinä on nyt mahdollisimman suuri jäähdyttävä pinta.
Parilla nippusiteellä kokeeksi. Helppo poistaa, ellei hyötyä.

Eikö sen olisi hyödyksi jäähtyä mahdollisimman paljon että huohotuskaasusta tiivistyisi mahdollisimman suuri osa öljysumusta takaisin öljyksi ja palaisi takaisin öljytilaan sen sijaan että höyrynä häviäisi palotilaan tai vastaavasti ulkoilman vietäväksi?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: LM2 huohotin
« Vastaus #27 : Helmikuu 05, 2019, 13:30:20 ip »
Muutoinkin, mahdollisimman iso huohotustilavuus, niin sumulla on tilavuutta palautua. Jos ei ihan museopeliä olla tekemässä, niin olisiko ideaa sijoittaa tuonne pyttyjen väliin isompi pönttö? Valmiita, alumiinisia catch caneja löytyy suht edullisesti maailmalta. Maalaa vaikka mustaksi, niin ei iske silmille.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: LM2 huohotin
« Vastaus #28 : Helmikuu 05, 2019, 15:17:00 ip »
Lainaus
Siinä on nyt mahdollisimman suuri jäähdyttävä pinta.
Lainaus
...mahdollisimman suuri osa öljysumusta takaisin öljyksi ja palaisi takaisin öljytilaan...

Näin se toimii. Itselläni huohottimen poisto kulkee vielä erillisen boksin kautta ulkoilmaan. Tämä ei ole enään tarpeellinen, vaan poiston voi laittaa myös kulkemaan alkuperäistä reittiään -" ei merkkaa paikkaansa".

Lainaus
...olisiko ideaa sijoittaa tuonne pyttyjen väliin isompi pönttö?

Kone irrallaan saattaa saada väärän käsityksen koosta. Nipussa on tiivis paketti ja asentaessa ei mene ihan heittämällä paikalleen. Itse suoritin vaihdon koneen ollessa rungossa - kaasutin irti toiselta puolen jne.

Löytyyhän niitä isompiakin, mutta käytännön kokemusta ei ole - JL Meccanicalla oli käytössään jopa läppäventtiilinen järjestelmä.

Runkohuohotus, joka modifioituna toimi hienosti myös kilpailukäytössä, onkin sitten asia erikseen.


T,
Jukka





motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: LM2 huohotin
« Vastaus #29 : Helmikuu 05, 2019, 19:06:00 ip »
JLM-Guzzissa taisi olla muutama muukin niksi öljynkierrossa. Vahinko etten ottanut kuvia ennen kuin pyörä jatkoi elämäänsä uudella mantereella. Jonkinlainen käsitys kyllä on miten voitelu ja huohotus on toimitettu.